Italianen slechtste chauffeurs

- 1 juli 2010

Italianen slechtste chauffeurs

- 1 juli 2010

Italiaanse chauffeurTaxi’s die rechts inhalen, veel te hard rijdende bussen of toeterende auto’s als een stoplicht net op groen springt. Je ziet het regelmatig als je in het buitenland deelneemt aan het verkeer. Maar ook bumperkleven, onnodig links rijden en inhalende vrachtwagens zijn grote ergernissen op de weg. Met deze zaken in het achterhoofd vroegen wij ons af uit welk land de meest slechte chauffeurs van de wereld eigenlijk komen.

Ruim 18% van de 10.000 deelnemers aan het internationale onderzoek vindt de automobilist uit Italië de grootste wegpiraat. Turken, Indiërs en Chinezen worden eveneens vaak genoemd als roekeloze deelnemers aan het verkeer.

Duitsers vs. Nederlanders
Nederlandse chauffeurs scoren met 4% van de stemmen niet slecht in het onderzoek. Onze oosterburen zijn echter niet erg gecharmeerd van de Nederlandse weggebruiker. Ruim 15% van de Duitse stemmers vindt de linksrijdende Nederlanders met hun caravan de slechtste chauffeurs. Slechts 4% van de Nederlanders ergeren zich in het verkeer aan de Duitsers.

Resultaten onderzoek Nederland
Zoals je kunt zien in onderstaande grafiek vinden de Nederlanders niet de Italianen maar de Turken de allerslechtste chauffeurs.

onderzoeksresultaat_NL

Uit welk land komen volgens jou de slechtste chauffeurs? Wat zijn jouw ervaringen op de weg in een ander land?