Top 10: Ischgl heeft beste après-ski

Redactie - 5 december 2014

Top 10: Ischgl heeft beste après-ski

Redactie - 5 december 2014

Het Oostenrijkse Ischgl is dit jaar wederem de beste après-skibestemming op Zoover. Voor het vierde jaar staat de plaats in Tirol op de eerste plaats. Het gemiddelde aprèsski-cijfer is sinds afgelopen jaar zelfs nog iets hoger geworden en komt uit op een 9,3. Ook op sfeer en skigebied voor gevorderden gooit Ischgl hoge ogen. Beginners zijn beter af in andere plaatsen.

Top 10: Ischgl heeft beste Après-ski

Volop feest in Ischgl

Je moet er natuurlijk wel van houden, maar als dat zo is ben je volgens de beoordelingen op Zoover in het goede dorp beland. Bezoekers omschrijven het dorp als ‘een echt feestdorp met overal gezelligheid en toptenten.’ De Belgische Lieve schrijf op Zoover: ‘Ischgl staat vooral bekend om zijn bangelijke après-ski en dit is echt gebleken. We hebben hier een supervakantie gehad!’

Top 10 beste après-ski

Met een 9,3 staat Ischgl ook dit jaar weer aan de top van de après-skilijst. Ook de andere plaatsen in de top 10 liggen in Oostenrijk. Op nummer twee vinden we Gerlos met een 8,8 en de derde plaats wordt bezet door Mayrhofen.

Bestemming Apres-Ski
Sölden Tirol 8,5
Flachau Salzburg 8,4
Fiss Tirol 8,3
Serfaus Tirol 8,3

Franse, Duitse en Italiaanse bestemmingen doen het een stuk minder goed op après-skigebied. Op plaats 18 komen we pas de eerste plaats buiten Oostenrijk tegen. Het Franse Val Thorens is best of the rest met een 7,8.

Apres-ski Ischgl