Nederlanders trekken er weer massaal op uit deze zomer. En hoewel vakantie natuurlijk heerlijk is, is er altijd wel iets wat de vakantie écht compleet maakt. Via een poll op het weblog van Zoover vroegen wij welke Hollandse etenswaren het meest gemist worden op vakantie.

Daaruit blijkt met 19% van de stemmen dat Nederlanders kaas het meest missen. Ook frituursnacks zoals kroketten en frikadellen (13%) en Nederlands brood (12%) zouden de vakantie completer maken.

Schermafbeelding 2016-07-28 om 15.05.22

Op de tweede plek in onze poll, met 18% van de stemmen, staat een eigen invulling. Zo zien we onder andere vaak schoon kraanwater terugkomen in de reacties, missen veel mensen zoute haring en laat Heleen weten dat ze altijd Maggi meeneemt.

Op onze Facebook is naast het gemist van hagelslag vooral te lezen dat een groot deel van onze volgers niet zoveel missen. “Is toch super om een paar weken wat anders te eten!”, zegt Jacqueline bijvoorbeeld.

hagelslag

En wat missen we dan helemaal niet? Vleeswaren! Ook de zoete Hollandse mayonaise (4%) en (karne)melk (5%) laten we tijdens de vakantie liever thuis. Opvallend is ook dat pindakaas met maar 7% van de stemmen onderaan de lijst staat

Wat maakt jouw vakantie compleet?
Kun jij je vinden in deze uitslag of is er iets anders wat jouw vakantie écht compleet maakt? Stuur vanaf vrijdag 29 juli 12:00 uur jouw #ZooverZomerwens in en wie weet laten wij ‘m deze zomer in vervulling gaan. Mis jij bijvoorbeeld één van deze Hollandse producten op de Franse camping of wil je een ruimere auto voor de trip richting Spanje? Meer informatie over de #ZooverZomerwens lees je hier.

Maak nu bij Zoover 2x kans op een vakantie in Frankrijk bij RCN Vakantieparken!

Uitgelichte berichten

Redactie