De sauna: sommigen zweren er bij, terwijl anderen er niet aan moeten denken om in hun blootje een potje te zweten tussen vreemden. Uit onze poll op Zoover.nl blijkt dat we in de afgelopen jaren iets preutser zijn geworden: we kiezen vaker voor dat lapje stof tijdens een saunabezoek. Zweet jij peentjes tussen vreemde bloterikken? Dan is ons overzicht met badkledingdagen bij sauna’s iets voor jou!

shutterstock_112644167

In je blootje

Ja ja, we weten het allemaal: sauna staat voor naakt, veel naakt. Op die manier kun je vrijelijk zweten en heb je geen last van onprettig zittende badkleding. Naakt zweten schijnt ook nog eens hygiënischer te zijn dan met badkleding: de reden waarom sommige wellnesscentra helemaal geen badkledingdagen hebben. Maar liefst 40% van de Nederlanders heeft er weinig moeite mee en geniet regelmatig van een ouderwets blote saunadag, zo blijkt uit onze pollresultaten.

30-12-2014 waarom ga jij niet naar een sauna

Steeds preutser

Toch is niet iedereen gecharmeerd van blote billen, zo blijkt uit onze polls. We zijn zelfs iets preutser geworden in de afgelopen jaren! Vond in 2011 nog 41% van de Nederlanders het vervelend om naakt rond te lopen in een wellness resort, steeg dat percentage anno 2015 naar 45%.

7-1-2015 - Ik zou vaker een bezoek aan de sauna brengen als...

Buurman

‘Onder welke omstandigheden breng je wél een bezoek aan de sauna?’ Vroegen we. De meesten vinden de sauna te duur (37%). Daarnaast zegt 33% vaker naar de sauna gaan als er meer badkledingdagen zouden zijn. Zeker weten dat je geen buurman of collega in zijn Adamspak tegen het naakte lijf zult lopen, zou voor 16% van de Nederlanders een reden zijn om toch een keer naar de sauna te gaan.

Badkledingdagen

Er zijn nogal wat wellnessresorts en sauna’s in ons landje. De een houdt elke tweede maandag van de maand badkledingdag, de ander elke dinsdag. Zie jij door de blote billen het bos niet meer en heb je geen idee wanneer je waar een potje preuts kunt zweten? Check onderstaand overzicht en je bent helemaal op de hoogte!

Naam Plaats Badkledingdag Cijfer op Zoover
Welnessresort de Zwaluwhoeve Hierden, Gelderland
  • Elke dinsdag
  • Elke eerste zondag van de maand.
6,0
Hotel Thermen Bussloo  Voorst, Gelderland
  • Tweede en laatste dinsdag van de maand.
9,1
Wellness Veluwse Bron Emst, Gelderland
Thermae 2000 Valkenburg, Limburg
  • Badkledingweekenden: elk eerste volle weekend v/d maand.
Wellness resort Elysium Bleiswijk, Zuid-Holland
  • Elke eerste, derde en vierde maandag van de maand.
7,0
Sauna Drome Putten Putten
Kuuroord Thermaalbad Arcen Arcen, Limburg
5,9
Sauna & Beauty de Veluwe Lunteren, Gelderland
8,1
Sauna Devarana & Beauty Resort Den Bosch, Noord Brabant
SpaPuur Tilburg, Noord Brabant
  • Elke eerste en derde dinsdag van de maand.
Thermen Holiday Schiedam, Zuid-Holland
  • Elke tweede, derde, vierde en vijfde dinsdag van de maand
6,3
Thermen Prinsejagt Eindhoven, Noord Brabant
7,5
Sauna & Beauty de Heuvelrug Veenendaal, Utrecht
8,2

Ga jij ook het liefst op een badkledingdag naar de sauna?

Maak nu bij Zoover 2x kans op een vakantie in Frankrijk bij RCN Vakantieparken!

Uitgelichte berichten

Redactie