De meest aantrekkelijke vrouwen van Europa komen uit Italië, dit blijkt uit internationaal onderzoek onder meer dan 6000 bezoekers door beoordelingssite Zoover. Bijna een op de vijf Europese vakantiegangers is het hier over eens. Ook Zweedse vrouwen vallen met een tweede plek goed in de smaak. De Europese toerist wordt niet warm van de Britse vrouw.

Italiaanse vrouwen populairste van Europa

De meeste vakantiegangers vinden toch de vrouwen in eigen land het meest aantrekkelijk. Meer dan 40% van de Turken zegt bijvoorbeeld voor de mooiste Europese vrouwen het land niet uit te hoeven. Onder de Polen, Zweden en de Italianen is dit zelfs meer dan de helft. De Belgen en de Duitsers zijn het hier echter niet mee eens, zij kozen het vaakst voor de Italiaanse donna’s.

De top 5 landen met de meest aantrekkelijke vrouwen:

1. Italië
  2. Zweden
  3. Polen
  4. Spanje
  5. Nederland

Britse vrouwen minst hoog op verlanglijstje

Afgezien van de Britten zelf, die de eigen vrouwen het beste waarderen, zijn de meeste Europeanen niet zo gecharmeerd van de Britse dames. Minder dan 4% van de bezoekers gaf aan de Britse vrouwen het aantrekkelijkst te vinden. De Griekse en Duitse vrouwen moesten het in het onderzoek eveneens ontgelden, beide landen kregen een schamele 5% van de stemmen. Ook Frankrijk en Turkije staan bij de meeste Europeanen niet bekend om het vele vrouwelijke schoon. Opvallend is dat 28% van de Oostenrijkse mannen juist wel een beschuitje wil eten met een Turkse vrouw.

Nederlandse mannen vallen op Nederlandse vrouwen

Bijna een kwart van de Nederlanders vindt de Nederlandse vrouwen het mooist. Een op de tien Europeanen deelt deze mening. Onze vrouwen scoren het beste onder de Roemeense en Portugese vakantiegangers. Van hen vindt een op de zeven bezoekers de Nederlandse vrouwen meer dan de moeite waard. Na de eigen vrouwen zijn Nederlanders het meest onder de indruk van Italiaanse en Zweedse vrouwen. Nederlanders die op vakantie gaan om mooie vrouwen te ontmoeten, vermijden Groot-Brittannië en Griekenland.

Mannen

Een op de vier Nederlanders zegt dat ook de mooiste mannen op vakantie uit eigen land komen. De Italiaanse mannen zijn met 24% van de stemmen de grootste concurrent van de Nederlandse man, gevolgd door de Spanjaard. We voelen ons het minst aangetrokken tot mannen uit Duitsland, Frankrijk en Polen die elk amper 3% van de stemmen kregen.

In 2009 hield Zoover een vergelijkbaar onderzoek, echter was het toen niet mogelijk om voor mannen uit eigen land te kiezen. In dat onderzoek namen de Italiaanse mannen met 38% van de stemmen de leiding. Ook hier werden na de Italianen de Spaanse mannen geprefereerd. Duitse, Franse en Poolse mannen zijn bij ons niet gewilder geworden. Zij stonden toen eveneens onderaan ons verlanglijstje.

Waar kom jij de mooiste mannen en vrouwen tegen?

Uitgelichte berichten

Redacteur