Die koude lente ook zo zat? Perfect weer om naar een museum te gaan! Het Rijksmuseum is volgens jullie de beste keuze om binnenkort eens een kijkje te gaan nemen. Dat blijkt uit een poll waarop bijna 800 mensen hun stem hebben laten horen.

‘Voor groot en klein is het een feest om in het Rijksmuseum te zijn geweest’, valt te lezen in de reacties bij de poll. Het Amsterdamse museum wordt ook gewaardeerd door de altijd wisselende thema’s.

‘Wij zijn bijzonder vereerd met deze verkiezing door het Nederlandse publiek’, zegt Wim Pijbes, hoofddirecteur van het Rijksmuseum Amsterdam.

museastemmen

Een tweede plek voor Tilburg
Het De Pont museum in Tilburg is ook favoriet. Met 22% van de stemmen staat het op de tweede plek in onze poll. Zo is vooral de videokunst in De Pont favoriet bij de stemmers.

Bezoek ook eens Otterlo of Den Haag
Op een gedeelde derde en vierde plek in onze poll staan het Kröller-Müller Museum in Otterlo en Het Gemeentemuseum in Den Haag. Twee musea die ook zeker het bezoeken waard zijn.

In de meivakantie
Deze meivakantie naar het Rijksmuseum? Dan kun je op ontdekkingsreis door de Gouden Eeuw of naar Catwalk. Een ode aan de Nederlandse mode tussen 1625 en 1960. In De Pont vind je deze meivakantie verschillende tentoonstellingen en kunnen kinderen hun eigen kunst maken.

Meld je aan voor de Zoover nieuwsbrief: iedere week bomvol vakantie-inspiratie!

Uitgelichte berichten

Lees ook