Griekenland is volgens jullie het meest gastvrije vakantieland

Redactie - 30 januari 2017

Griekenland is volgens jullie het meest gastvrije vakantieland

Redactie - 30 januari 2017

Vakantie is heerlijk, helemaal als je goed en gastvrij wordt ontvangen door de lokale bevolking. Via Zoover.nl reviews en familie en vrienden bepaal je vaak waar jouw volgende vakantie heengaat. De ervaringen met locals in een bepaald vakantieland spelen daarbij een grote rol.

Wij vroegen jullie naar het meest gastvrije vakantieland waar je ooit bent geweest. En jullie lieten je stem massaal horen!

Griekenland is meest gastvrije vakantieland

Het afgelopen jaar lijken de Grieken opnieuw de harten van de Nederlandse vakantieganger gestolen te hebben. Met maar liefst 45% van de stemmen steekt Griekenland er bovenuit in onze poll. Nederlanders voelen zich duidelijk het meest thuis bij de Grieken: vorig jaar kregen ze 25% van de stemmen en stonden ze ook ruim bovenaan.

‘Wij komen al meer dan 30 jaar op Kreta. Meteen tijdens onze eerste vakantie daar leerden we onze Griekse vrienden kennen. Mijn tweede vaderland’, schrijft Loes in een reactie op de poll. Joke is ook fan van Griekenland en dan met name Kos. ‘De mensen daar zijn zo gastvrij en vriendelijk. Echt een toplocatie!’

[article href=”http://www.zoover.nl/blog/toplijstje/10-x-eilandhoppen-griekenland/”]

Ook Turkije blijkt weer favoriet! Met 9% van de stemmen staan ze op de tweede plek, vlak achter Oostenrijk met 8%. Turkije bleek ook vorig jaar het op één na meest gastvrije vakantieland.

[article href=”http://www.zoover.nl/blog/acties/review-is-wintersport-waard/”]

België steeds gastvrijer

Waar onze zuiderburen vorig jaar met 0% van de stemmen hekkensluiter waren, delen ze nu de vijfde plek in onze poll met Duitsland en 6% van de stemmen. Nederlanders waarderen een vakantie dichtbij huis steeds meer en kiezen dan een camping of kort weekendje weg uit in België of Duitsland.

Portugal en Italië eindigen met 5% van de stemmen middenin onze poll. Vorig jaar bleven de twee vakantielanden ook in het midden steken.

[article href=”http://www.zoover.nl/blog/nieuws-onderzoek/maastricht-wint-zoover-award-voor-beste-stedentrip-nederland/”]

Ons eigen land zakt weg

Nederland eindigt dit jaar met een schamele 1% van de stemmen. We zijn duidelijk een stuk minder positief over de gastvrijheid in ons eigen land, want vorig jaar stonden we nog derde in de poll met 7%.

Zwitserland, Engeland en Frankrijk kregen ook weinig stemmen en eindigen hiermee onderaan de poll. In de vorige uitslag bleek ook dat deze vakantielanden als minst gastvrij werden ervaren.

In welk vakantieland ben jij onlangs nog geweest? Laat een review achter op Zoover.nl en help anderen met jouw ervaringen.