Reizen met dieren lijkt een trend. Eerder zagen we al een kat die de wereld rondzeilt en zwerfhond Nirvana die in de kajak van de Spaanse Sergi Basoli leeft. We kunnen daar nu kip Monique aan toevoegen die meezeilt met Fransman Guirec Soudée.

“Ik was wel ongerust!”
Guirec geeft toe dat hij wel even twijfelde of het een goed idee was dat hij zijn, toen nog vijf maanden oude, kip meenam. “Vaak schudden de golven hevig heen en weer en vreesde ik dat ze overboord zou slaan.”  Het bleek uiteindelijk allemaal perfect te gaan en de nu twee jaar oude Monique heeft echte zeepoten.

“Af en toe legt ze ook nog een ei”, laat Guirec weten. Verse eieren aan boord, dat kan niet beter.

Veel hoeft Monique niet te doen
Het harde werk aan boord? Dat doet Guirec. “Monique tuurt vooral voor zich uit, ze is eigenlijk een hele rustige kip.” Af en toe maakt ze een uitstapje als de twee aanmeren of ze even alleen de zee op wil, zoals je hieronder kunt zien.

kip

Nog een lange vaart voor de boeg
Guirec en Monique zijn op dit moment in Groenland. Daarna zeilen ze door naar Alaska en Guirec wil uiteindelijk ook nog naar Hollywood. Voorlopig zullen de twee dus nog wel even samen op zee te vinden zijn.

#throwback #thecrew #voyagedyvinec #caribbean #stbarth #travel #explore #sailing

A photo posted by G U I R E C & M O N I Q U E (@voyagedyvinec) on

Une histoire d'amour #monique#voyaged'yvinec#sbh

A photo posted by G U I R E C & M O N I Q U E (@voyagedyvinec) on

Meld je aan voor de Zoover nieuwsbrief: iedere week bomvol vakantie-inspiratie!

Uitgelichte berichten

Redactie