We blikken in deze laatste week van het jaar terug op het beste van 2016. Dat deden we al met het beste van onze Facebook en de meest gelezen artikelen op het Zoover blog en dat doen we nu met de Zoover.nl accommodaties die de meeste positieve reviews krijgen.

Nederland en onze directe buren zijn goed vertegenwoordigd, net zoals Turkije en Curaçao. Benieuwd hoe de lijst tot stand kwam? We keken naar het aantal reviews en het cijfer per review in 2016 per accommodatie.

Bij de Zoover Awards eerder dit jaar werd gekeken naar accommodaties met het cijfer 9 of hoger over een bepaalde periode in de zomer.

8. Limak Arcadia Golf & Sport Resort – Turkije
De enige Turkse accommodatie in deze lijst vind je op nummer 8. Het resort kreeg er de afgelopen 12 maanden heel wat positieve reviews bij. Zo zijn onder andere Monique en Robin fan van de animatieteams voor hun kinderen en schrijft Trees dat ze er al voor de zevende keer is geweest en volgend jaar weer terugkomt.

7. Camping Parc La Clusure – België
Deze camping kreeg het afgelopen jaar honderden positieve reviews. Zo schreef Nick Drissen het volgende over zijn zomervakantie op de camping: “Super animatieteam en perfecte ligging. De kinderen kunnen lekker hun eigen gang gaan in het bos of gewoon bij het zwembad.” Hij gaf de camping een 9!

Parc La Clusure krijgt op Zoover.nl een 8,7 als gemiddeld waarderingscijfer en won dit jaar een Gouden Zoover Award.

6. Fletcher Zuiderduin Beachhotel – Nederland
Genieten van de prachtige Nederlandse duinen en het strand in een heerlijk hotel kan in de nummer 6 van onze lijst: het Fletcher Zuiderduin Beachhotel. Vanuit je hotelkamer loop je zo het strand op, maar je kunt ook baantjes trekken in het ruime zwembad.

Jan en Marijke verbleven hier in de winter en waren ook tevreden. Ze gaven hun verblijf een 8! “Alles was positief! Wij komen hier zeker nog een keer terug”, lieten ze weten.

5. Vakantiepark Westerbergen – Nederland
Bezoekers van dit vakantiepark in het noordoosten van Nederland zijn vooral fan van de animatieteams. In de reviews is goed terug te lezen dat kinderen zich hier prima kunnen vermaken.

Naast lekker blijven hangen op het park en spelen in het zwembad kun je hier ook meerdere uitstapjes in de regio maken. Zo ligt ook Slagharen vlakbij!

4. De Bonte Wever Assen – Nederland
Dit hotel ligt aan de rand van Assen en eindigt net buiten onze top 3. In 2016 kreeg De Bonte Wever een kleine 1000 reviews, waarvan het grootste deel positief! Ardy schrijft op Zoover.nl: “Dit hotel is geschikt voor verschillende vakantiegangers. Je kunt mooie wandelingen maken, maar ook in het hotel is er van alles te doen.”

In De Bonte Wever is onder andere een groot subtropisch zwemparadijs te vinden. Perfect als je met kinderen bent!

3. Der Brabander – Duitsland
Hollandse gezelligheid aan de piste van Winterberg. Op de derde plek in onze top 8 staat Der Brabander. Deze accommodatie heeft een gemiddeld waarderingscijfer van 9,1 en blijkt groot favoriet van vele vakantiegangers.

“Je komt in een warm bad, alsof iedereen familie is!”, laat de heer Tonnessen in zijn review weten.

2. Lions Dive & Beach Resort – Curaçao
Zon, zee en strand. Met een 9 wordt dit resort op het zonnige Curaçao omschreven als een waar paradijs. In het resort zijn meerdere restaurants te vinden en loop je vanuit je hotelkamer zo het strand op.

Karin is vooral fan van het ontbijt. “Lekker met je voetjes in het zand. Het overtreft je verwachtingen!”

1. Efteling Bosrijk – Nederland
Dit park ontving eerder dit jaar al een Zoover Award als populairste vakantiepark. En dankzij al die positieve reviews staan ze ook bovenaan deze top 8! De Nederlandse bezoekers zijn groot fan van dit prachtige themapark van de Efteling.

“Het was één groot sprookje!”, schrijft Tim in zijn review. “De kinderen vonden het fantastisch en wij hebben lekker geslapen.”

Ben jij het afgelopen jaar op vakantie geweest? Laat ook een review achter op Zoover.nl en help andere Nederlanders met het vinden van hun perfecte vakantie.

Meld je aan voor de Zoover nieuwsbrief: iedere week bomvol vakantie-inspiratie!

Uitgelichte berichten

Redactie