Alkmaar verkozen tot leukste stad om Koningsdag te vieren

Redactie - 25 april 2017

Alkmaar verkozen tot leukste stad om Koningsdag te vieren

Redactie - 25 april 2017

In aanloop naar Koningsdag op donderdag 27 april vroegen wij ons af wat jij de leukste Nederlandse stad vindt om dit feest te vieren. Iets meer dan 3.100 mensen hebben op hun favoriete stad gestemd via de poll. En wat blijkt…?

Alkmaar is favoriet

Het Noord-Hollandse Alkmaar is met 53% van de stemmen de ultieme favoriet! ‘Simpelweg de beste stad van Nederland’, laat Irene weten via Facebook. Chris weet ook wel waarom Alkmaar heeft gewonnen: ‘Omdat wij met onze salsaband optreden natuurlijk!’

De gemeente Alkmaar is zelf ook erg blij: ‘Wij wisten dit natuurlijk allang. Fantastisch dat de Nederlandse Koningsdagvierder dit ook zo ervaart!’

Alkmaar laat Breda ver achter zich. De nummer twee in de lijst kreeg slechts 14% van de stemmen. Op de derde plek vinden we onze hoofdstad Amsterdam met 6% van de stemmen. De complete uitslag bekijk je hieronder.

Haarlem en Den Haag krijgen 1%

Onderaan de lijst bungelen een aantal steden met maar 1% van de stemmen. De minst favoriete stad volgens ruim 3.100 stemmers blijkt Den Haag. Ook Haarlem valt niet in de smaak.

[article href=”http://www.zoover.nl/blog/dagje-uit/leukste-steden-om-koningsdag-vieren/”]

To do’s in Alkmaar

Wil jij na het zien van deze uitslag ook Koningsdag in Alkmaar vieren? Wij hebben uitgezocht wat er allemaal te doen is.

Naast het uitverkochte SLAM! Koningsdag feest net buiten het centrum, is er ook in de stad van alles te doen. Zoals de grote Alkmaarse Vrijmarkt die jaarlijks tienduizenden bezoekers trekt, er is een kindervrijmarkt, theater en kinderkermis. Het Waagplein is omgetoverd tot Koningsplein en op de Paardenmarkt is het ‘Gramdioze’ Koningsfeest met een line-up vol internationale toppers, nationale helden en aanstormend talent.

Waar ga jij dit jaar Koningsdag vieren? Veel plezier!