Ook vakanties en tripjes zijn aan trends onderhevig. Niet alleen waar we naartoe willen verandert, ook de manier waarop we onze vakantie invullen. We zoeken steeds meer belevingen, ervaringen en bijzondere dingen. De aandacht voor het milieu en ‘groen’ reizen is echt een trend van de laatste jaren. Toch zijn er bestemmingen en manieren van vakantie vieren die ook in 2020 nog steeds populair zijn. Echte evergreens om deze zomer (weer) eens te ontdekken.

Evergreen Griekenland

Vliegvakantie naar Griekenland

Al jaren is Griekenland een van de populairste vakantiebestemmingen binnen Europa met, op een kleine dip na, jaarlijks een stijgend aantal bezoekers. Ook afgelopen jaar steeg het aantal vakantiegangers met drie procent. En al ben je misschien al bekend met dit Zuid-Europese land, je ontdekt er altijd wat nieuws. Of ouds natuurlijk, want in Griekenland vind je de geschiedenis op elke straathoek. Wat heeft Griekenland allemaal te bieden: heerlijk eten, prachtige stranden, schitterende eilanden, historische steden, pittoreske dorpjes die tegen een berghelling aangeplakt lijken.

We tippen deze accommodaties in Griekenland zodat je het land zelf (verder) kunt ontdekken. In Athene kijk je vanuit Hotel Plaka zo op de Akropolis; op Kreta word je verwend in Gold Award winnaar Hotel Atlantis Beach; op Rhodos slaap je meer dan voortreffelijk in Gold Award winnaar Hotel Rhodos Horizon Resort.

Vakantie naar Denemarken

Autovakantie in Denemarken

Een heerlijk relaxt land, maar met genoeg spanning, avontuur, het altijd gezellige Kopenhagen en jazeker, ook stranden. Zelfs stranden waar je met je auto op mag! Hoe leuk is dat. Met of zonder kids, een zomerse autorondreis in Denemarken doet het nog steeds goed. Heb je een beetje grote auto, gooi dan je kampeerspullen achterin. Er zijn zoveel leuke campings in Denemarken. Maar ook als je tijdens je rondreis in hotels, appartementen en b & b’s wilt slapen is er keus genoeg. In Kopenhagen tippen we het Hotel Copenhagen Island. En evergreen is op meerdere fronten zeker toepasselijk: Denemarken is lekker groen.

Evergreens: Kamperen in Frankrijk

Kampeervakantie in Frankrijk

Wie heeft nog nooit in Frankrijk gekampeerd? Het land behoort al jaren tot de evergreens en is een van de top zomervakantiebestemmingen voor ouders met kinderen. Lekker kamperen, kinderen in het zwembad, ouders op een stoeltje voor de tent of caravan. Ookal verliest de kampeervakantie aan populariteit volgens onderzoek van NBTC-NIPO Research, toch was 2018 nog steeds goed voor zo’n 880.000 kampeervakanties. En terecht! Dat zwembad blijft populair en er zijn geweldig leuke en mooie campings waar genoeg te doen is voor iedereen. Camping La Sirène in Languedoc-Roussillon heeft bijvoorbeeld een fantastisch waterparadijs en wordt beoordeeld met een 8,2. Zie je er tegenop om zelf je tent mee te nemen en ga je voor wat meer luxe? Dan huur je toch gewoon een stacaravan of ingerichte tent op een camping en ga jij deze keer lekker voor glamping. Bijvoorbeeld op Camping Le Mas d’En Haut in de Limousin. Met een gemiddelde score van 9,2 kan het niet anders dan dat je hier een heerlijke vakantie zult hebben.

Evergreens: Stedentrip Barcelona

Stedentrip in een wereldstad

Parijs, Londen, Berlijn, Barcelona… van die evergreens waar je vast al wel eens geweest bent. De trend van de afgelopen jaren is het ontdekken van andere steden, maar deze vier toppers van toen zijn gewoon nog steeds in trek. En wie weet ontdek je weer eens iets heel anders als je niet per sé al die toeristische highlights hoeft te bezoeken. Barcelona, met een bruisend centrum en een heerlijk zandstrand is zeker in de zomer dé ideale stad voor een zomerse stedentrip. Overdag lekker op het zand, ’s avonds slenteren door de stad. En in hotel Leonardo Barcelona Las Ramblas zit je midden in het centrum en maar een busritje van het strand verwijderd.

Uitgelichte berichten

Madeleine