Binnenkort worden de Zoover Awards weer uitgereikt! Onderstaande vakantieparken maken kans op een felbegeerde Zoover Award. Deze lijst dient dus ook als inspiratie voor als je ’s zomers een heerlijk vakantiepark scoort. In willekeurige volgorde vind je hier de beste vakantieparken ter wereld, toevallig allemaal in Europa.

Beste vakantieparken Vakantiepark Village des Cigales

Vakantiepark Village des Cigales****

Wie liever niet in een groot en massaal vakantiepark verblijft, kiest voor Vakantiepark Village des Cigales in Aquitaine, Frankrijk. Hier vind je wel een topzwembad, maar geen handdoekje leggen, wel een restaurant, maar geen topdrukte, wel animatie, maar niet de hele dag door. Op dit moment worden alle huisjes één voor één gerenoveerd. Wij kunnen ons zomaar voorstellen dat dit vakantiepark hierdoor zijn gemiddelde van een 9,1 in 2020 opkrikt naar een nog hoger cijfer.

Beste vakantiehuizen Vakantiepark Chez Jem

Vakantiepark Chez Jem

Vakantiepark Chez Jem in de Auvergne in Frankrijk is de perfecte plek om tot rust te komen midden in de natuur. De Nederlandse eigenaren doen er alles aan om zowel de volwassenen als de kinderen het naar de zin te maken. Reviewer Van Osnabrugge: ‘We hadden op goed geluk een gite gezocht om nog een paar dagen langer in Frankrijk te blijven. De fotoreportage bij touroperator zorgde direct voor veel enthousiasme. Daarnaast geeft de omschrijving absoluut weer wat je krijgt. Een mooi, schoon, zelf gebouwd vakantiehuisje. Van alle gemakken voorzien en vooral in een oase van rust. Wakker worden met hertjes in de tuin en overal fladderende vlindertjes geeft je het gevoel dat je alleen op deze wereld bent.’

Beste vakantieparken Vakantiepark Platus

Vakantiepark Platus

In de Midi-Pyrénées in Frankrijk ligt een van de meest luxe en beste vakantieparken van het land: Vakantiepark Platus. Er is op dit kleinschalige vakantiepark een zwembad en ook veel speelmogelijkheden voor kinderen. Ook geschikt voor kleine kinderen! Reviewer Anne: ‘Het is een fantastische kleinschalige plek, ideaal om met kleine kinderen naartoe te gaan. Heel kindvriendelijk en overzichtelijk. Leuke speeltoestellen en een heerlijk zwembad. Veel mogelijkheden wat eten betreft. En de liefste en meest gastvrije eigenaren ooit!’

Beste vakantieparken Vakantiepark Erve Kleilutte

Vakantiepark Erve Kleilutte

Vakantiepark Erve Kleilutte is een prachtig vakantiepark in het plaatsje Enter in Overijssel met huisjes voor kleine gezinnen en grote families. Het is een kleinschalig vakantiepark, waardoor de kinderen vrij kunnen spelen, terwijl de ouders een boekje lezen voor het huisje. Reviewer Jasper komt zeker nog eens terug: ‘Het is cliché, maar als ouders met jonge kinderen heb je pas echt vakantie wanneer de kinderen zich goed vermaken. Onze kids van 3 en 4 jaar kunnen zich hier super vermaken zonder dat je ze overal in de gaten moet houden. Een waterpartij waar zelfs ze de kleinste kids in kunnen, crossbaan, springkussen schommels, zandbak, skelters, trampolines en voetbalveldjes (zelfs indoor). Het park is kleinschalig en echt een familiebedrijf. Dat maakt de sfeer heel gemoedelijk.’

Beste vakantiehuizen Vakantiepark Duinrust

Vakantiepark Duinrust***

Aan de Nederlandse kust, in Noordwijk, ligt het ontzettend goed beoordeelde Vakantiepark Duinrust. In de heerlijke rustige huisjes in de duinen kom je helemaal tot rust. Ben je op zoek naar een fijne plek waar je je hond mag meenemen? Dan is dit vakantiepark echt aan te raden. Het ligt vlak naast een bos waar honden los mogen lopen. De chalets zijn van alle gemakken voorzien. Topverblijf!

Beste vakantieparken Vakantiepark Buitengoed 't Sikkeler

Vakantiepark Buitengoed ’t Sikkeler****

Nog zo’n topvakantiepark, gewoon in ons eigen Nederland: Vakantiepark Buitengoed ’t Sikkeler. De huisjes en bungalows zijn van alle gemakken voorzien en altijd schoon. Ook de tuin wordt goed bijgehouden. Een fijn kleinschalig vakantiepark met genoeg ruimte rondom de huisjes voor je privacy. Familie Maranus geeft in hun review nog een goede tip: ‘Mooie omgeving om te fietsen en te wandelen. Door het knooppunten systeem kun je allerlei routes eenvoudig zelf uitstippelen.’

Beste vakantiepark Vakantiepark De Wilde Roos

Vakantiepark De Wilde Roos

Eigenaren Wim en Harriet doen altijd net even dat beetje extra. Bij aankomst staat de koffie al klaar. Heb je een vraag? In no time hebben ze een antwoord. Je voelt je op Vakantiepark De Wilde Roos in Ommen echt thuis. Marijke en Ton zijn niet de enigen die jaar na jaar terugkeren. ‘Natuurlijk zijn we dit jaar ook weer geweest, we kunnen niet meer zonder tenminste een weekje ” De Wilde Roos”. Even tot rust komen, genieten van en met elkaar. Zoals gebruikelijk staat bij aankomst de koffie al weer klaar en hebben we een hartelijke ontvangt van Wim en Harriet. Het voelt weer als thuiskomen. Natuurlijk is in het huisje ook alles weer top geregeld, zelf aan onze twee kleinkinderen is gedacht. Met heimwee moeten we na een week weer naar huis.’

Beste vakantiepark Vakantiepark El Capricho

Vakantiepark El Capricho

Het beste vakantiepark van Spanje is Vakantiepark El Capricho, wat met 161 reviews gemiddeld een 9,9 scoort! Rust, ruimte, vriendelijke eigenaren, schoon, mooi zwembad, heerlijk eten. Er is niets aan te merken op dit topvakantiepark. Reviewer Martinez legt het haarfijn uit: ‘Heerlijke plek, de rust, de ruimte en de gastvrijheid van de eigenaren. Huisje is ruim en schoon, het zwembad is geweldig. Slapen doe je hier als een roos, en overdag is het heerlijk genieten. Je kunt zat leuke uitstapjes maken. Zoals een dagje Alicante, strand, of tapasroute wat ook heel leuk was. Ik ga compleet uitgerust weer naar huis.’

Uitgelichte berichten

Eleni