We Zijn er Bijna #6: de heimwee slaat toe

Redactie - 27 augustus 2019

We Zijn er Bijna #6: de heimwee slaat toe

Redactie - 27 augustus 2019

De laatste aflevering van We Zijn er Bijna is uitgezonden. We hebben gelachen en gehuild. Want, de reis zit erop. Ze zijn er. De laatste reisdagen gaan van Foča, Bosnië en Herzegovina naar Starigrad, Kroatië.

Spannend begin

De aflevering begint met een spannende activiteit, raften. “Dit is voor de die-hards.” Zegt een van de vakantiegangers. Truus blijft rustig thuis bij de camping, aan het water. “Ik ben niet zo’n held.” De wetsuits worden lekker opgesjord. Een waar avontuur! Als dat maar goed gaat.

Op de camping krijgen we een lesje was doen.

Gaby heeft heimwee

Terwijl de karavaan van Foča naar Mostar reist, vertelt Gaby dat ze het allemaal wel genoeg vindt zo. Ze wil terug. “Ik ben gewoon een kloek en ik wil zorgen voor de kinderen. Volhouden doe ik nou voor Cor.” Zegt ze emotioneel.

Dan ben ik een Porsche!

Op de camping is het snikheet. En het zwembad staat droog. Vrijwel de hele groep is uitgeteld en de meesten doen een dutje. De buitendouche wordt erg gewaardeerd en de groep speelt afwisselend onder de verkoelende straal. Je vrouw afspoelen met de douchekop. “Net alsof je een auto aan het wassen bent, maar dan anders.” De vrouw kopt ‘m terug met: “Dan ben ik wel een Porsche!”

Afscheid nemen bestaat niet

De laatste dag is aangebroken. Iemand schrijft een afscheidslied, weer iemand heeft een tafelstukje gemaakt. Allemaal om de reisbegeleiding te bedanken. We sluiten af met een borrel, eten en een lied. Het was een mooie reis.

Teruglezen

Zoover heeft wekelijks verslag gedaan van de afleveringen We Zijn er Bijna. De reeks is inmiddels afgelopen, hier kun je alle blogs teruglezen:

Nieuwe reeks ‘We Zijn er Bijna’ heeft veel moois in petto

We Zijn er Bijna #1: wat is een sneetje achteruit?

We Zijn er Bijna #2: de tranen vloeiden rijkelijk

We Zijn er Bijna #3: Anton maakt een blunder

We Zijn er Bijna #4: “als het eng wordt, doe ik mijn ogen dicht”

We Zijn er Bijna #5: Kees en Truus worden uitgelachen