Social media is inspiratiebron voor nieuwe vakantiebestemmingen

Redactie - 3 maart 2020

Social media is inspiratiebron voor nieuwe vakantiebestemmingen

Redactie - 3 maart 2020

Veel mensen laten zich inspireren door social media als het gaat om reizen en eten. Dat staat in een studie van website Direct CBD.  De ervaring, de mooie foto’s en tips zoals die op social media worden gedeeld is vaak zo uitnodigend dat bijna 40 procent van de ondervraagden wel eens naar een specifieke locatie gegaan omdat ze die op social media hadden gezien.

Ook Zoover deelt foto’s en reisinspiratie op sociale media. Op ons Instagramaccount zie je de mooiste foto’s en lees je handige tips voor je reis.

Twee op de drie mensen hebben een nieuw recept uitgeprobeerd door social media en de kans is het grootst dat millennials dat doen. Drie van de vier millennials hebben nieuw eten geprobeerd door social media, net als meer dan 60 procent van de generatie X en 50 procent van de babyboomers.

Ook Facebook  worden stories, tips en foto’s gedeeld en lees je bijvoorbeeld de top 10 beste hotels van Spanje.  Hotel Lopesan Costa Meloneras(8,6) op Gran Canaria staat ook in deze lijst:  Reviewer Cher zegt: ‘Het is een mooi en groot opgezet hotel. Het zwembad is nog mooier dan op de foto’s.’ Ook vakantieganger B. van Zenderen komt er graag: ‘Schitterend hotel, met meerdere (à la carte) restaurants en vooral veel zwembaden. Genot om daar te vertoeven.’ Het strand is vlakbij en ook de boulevard is op loopafstand.Social media

Pinterest is een ander social media account waar je inspiratie kunt opdoen voor je volgende reis.

Eén op de tien mensen is door social media aangemoedigd om een nieuwe ervaring op te doen. Over het algemeen laten millenials zich het meest beïnvloeden door social media.

Het belang van reviews

Volgens een artikel op Frankwatching zijn ook de reviews heel belangrijk voor het boeken van een vakantie, hotel of een activiteit.

Voor 16 procent van de mensen is een aanbeveling van vrienden of bekenden de belangrijkste reden om te boeken. In de leeftijdsgroep van 18 tot 34 jaar is dat 22 procent.
Maar liefst 95 procent van mensen die iets willen boeken leest eerst de reviews.
Meer dan de helft van de vakantiegangers kiest naar aanleiding van die reviews.

Social Media Green GardenOp Zoover staan meer dan 3,5 miljoen reviews, zoals deze van Ronald over Aparthotel Green Garden op Mallorca: ‘Mooi hotel, heerlijk eten. De sfeer en ligging in combinatie met de goede kwaliteit.’

Bron ANP