Last minute augustus: pak je koffer en ga nog lekker op vakantie

Redactie - 3 augustus 2019

Last minute augustus: pak je koffer en ga nog lekker op vakantie

Redactie - 3 augustus 2019

Dacht je tijdens de wintermaanden dat je niet op vakantie hoefde dit jaar? Denk je daar nu ineens heel anders over en ben je er enorm aan toe om er even tussenuit te gaan? Dit zijn topbestemmingen voor een last minute in augustus.

fietsroutes in Zeeland

Last minute augustus: Nederland

Als we kijken naar wat het kwik in juli aangaf, hoef je voor de zon niet naar verre oorden te reizen. Lekker weg in eigen land. Ga fietsen in Zeeland, maak een citytrip naar bijvoorbeeld Leiden of boek een vakantiehuis op de Veluwe. Ik garandeer je dat dat vakantiegevoel vanzelf komt.

Hotel Fletcher Hotel-Restaurant Mooi Veluwe is een heerlijke uitvalsbasis om de Veluwe en omgeving te verkennen. Het hotel ontvangt als gemiddeld cijfer een 7,9. Rob geeft deze accommodatie zelfs een 9. ‘Goed hotel. Wij hadden een mooie en schone kamer met terras en zeer royale comfortabele bedden. Prima ontbijt. Hotel ligt vlak bij twee fietsknooppunten. Mooie routes kunnen rijden. Zeker een aanrader.

België

Een andere taal, een andere cultuur en toch zo dicht bij huis. België is als je het mij vraagt altijd een goed idee. Of het nu gaat om een verblijf aan de Belgische kust, of een bezoek aan mijn favoriete Belgische stad, Brussel of een weekje jezelf sportief uitleven in de Ardennen. België heeft voor ieder wat wils.

Duitsland

Niet voor niets prijkt Duitsland al jarenlang aan de top als het gaat om favoriete vakantiebestemming onder Nederlanders. Dat begrijp ik helemaal. Onze oosterburen hebben dan wel geen kust, maar in Nederland moeten wij het doen zonder bergen. Laat die bergen nu precies de perfecte last minute bestemming zijn voor augustus. De temperatuur is er koeler, de lucht zuiver, kortom een goed idee om een weekje die kant op te rijden.

E-visum Turkije

Last minute augustus: Turkije

Wanneer ik last minute augustus zeg, denk je wellicht toch aan een reisje wat verder van huis. Wat dacht je van Turkije? Niet te lang vliegen, betaalbaar en zonzeker? Vier vakantie aan de Turkse Rivièra. Met een beetje geluk is er nog wel een mooi hotel beschikbaar voor je in een van de populaire badplaatsen Side, Antalya, Alanya, Belek, Kemer of Konakli.

Verblijf je liever aan de Egeïsche Zee? Het zou mij verbazen als er helemaal nergens in Kusadasi, Marmaris, Gümbet, Bodrum, Turgutreis, Torba, Içmeler of Dalyan meer een plekje voor je vrij is.

Check zeker even of Hotel Saturn Palace nog beschikbaar is. Een kleinschaliger all-inclusive hotel met persoonlijke aandacht. Niet voor niets ontvangt dit paleis een 9,3. Ilse Bretveld is zo enthousiast, dat ze Saturn Palace zelfs een 10 geeft. ‘Top hotel, personeel en eten allemaal top! Veel persoonlijke aandacht en goede kamers. Schone wc’s en zwembaden! Gewoon een top hotel voor volwassenen en kinderen. Ik zou zeggen boek hier je top vakantie in Turkije!

Griekenland

Griekenland

Ik weet niet hoe het met jou zit? Maar als ik aan een last minute augustus denk in combinatie met Griekenland, dan schieten de volgende bestemmingen in mijn hoofd. Eilanden als Kreta, Rhodos, Kos, Corfu, Zakynthos, Samos of Lesbos. Overdag relaxen aan het strand en wanneer de zon begint te zakken, uren tafelen op een terras met van die blauwe stoeltjes en tafeltjes tegen een decor van witgekalkte huisje en een nieuwsgierige poes die om sardientjes bedelt. Wie gaat er mee naar Griekenland?

Italië

Ah, Bella Italia. Ook zo’n bestemming waar je nimmer op uitgekeken raakt. Een van mijn favoriete regio’s is Toscane. Gezien de hoge temperaturen in augustus is een verblijf langs het Gardameer wellicht een beter idee. Het grootste meer van Italië is ideaal om wat verkoeling te zoeken. De kids spelen bij het meer of in het zwembad, terwijl jij een Aperol Spritz drinkt onder de cipressen.

Camping Piantelle is zo’n plek die alles heeft. Zelf de hond is er welkom. Niet voor niets beoordeelt reviewer Ketjap Manis deze camping met een mooie 9. ‘Wij hebben een hele fijne vakantie gehad op camping Piantelle. Een prima accommodatie. Heel schoon, twee badkamers, modern ingericht, airco, horren etc. Wij hadden een mooie ligging t.o.v. campingwinkel/ restaurant/ zwembad. Het meer zelfs op 50 meter. Het is een gemoedelijke camping. Schoon sanitair, leuk zwembad, prima restaurant, zeer vriendelijk personeel. Het leek meer op een glamping met het gezellige/gemoedelijke van een camping.