Binnenkort krijgen de populairste hotels, vakantiehuizenB&B’s en campings die op Zoover staan, een Zoover Award uitgereikt. Hoog tijd om de genomineerden in de categorie Hotels Wereldwijd aan jullie voor te stellen. Maar liefst zeventien accommodaties, waaronder dertien Nederlandse hotels, strijden om een felbegeerde Zoover Silver Award. Welk hotel mag van jou een prijs krijgen?

Nederlandse hotels die kans maken op een Zoover Award

In de categorie Hotels Wereldwijd staan maar liefst dertien Nederlandse hotels. Dit zijn – in willekeurige volgorde – de genomineerden voor een Zoover Silver Award:

Boetiek Hotel BonAparte Lochem

Boetiek Hotel BonAparte Lochem

‘Het is een 4 sterrenhotel en dat is het zeker 100% waard. De bedden zijn erg goed, het is er schoon, het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam en het eten is meer dan voortreffelijk. Als je het eten ziet en proeft, denk je dat je in een sterrenrestaurant zit, zo erg goed’, schrijft Leo de Bondt over Boetiek Hotel BonAparte in Lochem. Met deze en soortgelijke lovende reviews is dit hotel een terechte kanshebber op een Zoover Award!

Landgoed Hotel Carelshaven Delden

Landgoed Hotel Carelshaven Delden

Veel lovende woorden over Landgoed Hotel Carelshaven in Delden, Overijssel. Het is volgens jullie een rustige plek en is het eten fantastisch. Antoinette is vol lof in haar review en geeft het hotel een dikke 10! ‘Een prima hotel voor een paar ontspannende dagen. Het personeel was vriendelijk en behulpzaam. De bedden waren prima, een grote badkamer en alles schoon. Van het culinaire diner en het ontbijtbuffet hebben we genoten.’

Fletcher Hotel-Restaurant Duinzicht

Uitwaaien op het strand is op zich al heerlijk, maar dan aan het einde van een dag je hoofd te rusten leggen bij Fletcher Hotel-Restaurant Duinzicht is helemaal zalig. Geen wonder dat Zoover reviewers het hotel in Ouddorp – Zuid-Holland – gemiddeld met een 8,6 beoordelen. Als het aan reviewer Karen ligt, gaat het hotel er dit jaar met een Zoover Award vandoor. ‘Mooi hotel, dicht bij het brede zandstrand. Ruime, moderne kamer met luxueuze badkamer. Lekker gegeten in het restaurant en vriendelijk personeel!’

Nederlandse hotels De Drift Dwingeloo Nederland

Nederlandse hotels: kanshebber De Drift

De Drift is ook een van de Nederlandse hotels die kans maakt op een Zoover Award. Uit jullie mooie cijfers en reviews blijkt dat het hotel in Dwingeloo deze nominatie dik verdiend heeft. Zo schrijft D. Heezen: ‘Ik was voor de dere keer als gast in dit hotel, nog steeds een gezellige sfeer, nog steeds een fijn hotel, nog steeds klantvriendelijke medewerkers, nog steeds een heerlijk uitgebreid ontbijt en nog steeds een voortreffelijk verrassingsdiner. En uiteraard nog steeds een prachtige omgeving om te fietsen en/of te wandelen, kom beslist in het voorjaar nog een keer genieten!’

Fletcher Hotel-Restaurant Boschoord

Struinen door de bossen in Nederland? Dat kan als je een kamer boekt bij Fletcher Hotel-Restaurant Boschoord. Het hotel in Oisterwijk ligt namelijk midden in de bossen. De ideale plek voor een fijne wandeling of mooie fietstocht. Geen wonder dat Zoover reviewers de accommodatie gemiddeld met een 8,2 beoordelen. Reviewer Marcel Verschueren beoordeelt het hotel met een 9. ‘Man, man, wat een natuurbeleving, gewoon schitterend!’ Henk doet er nog een schepje bovenop en geeft een 10. ‘Mooi, bosrijk, natuur, lekker wandelen en fietsen. Prachtig modern ingericht hotel, met luxe kamers. Goed ontbijtbuffet.’

Nederlandse hotels Het Witte Veen Witteveen Nederland

Het Witte Veen

Met een fraaie 7,9 maakt Het Witte Veen in het Drentse Witteveen ook kans op een Zoover Award. Vakantiegangers zijn vooral te spreken over de gastvriendelijkheid van het personeel, het lekkere eten en de comfortabele bedden. Patricia Vriens laat weten: ‘Mede door de lieve en vriendelijke bediening was ons verblijf geweldig. Eten was zalig, elke dag weer opnieuw. Mooie kamer. Dit alles maakte het voor ons een heerlijke mini vakantie.’

Hotel Piccard Vlissingen Nederland

Kanshebber Nederlandse hotels: Piccard

Geroemd om haar goede service en gastvrije ontvangst maakt Hotel Piccard in Vlissingen kans op de felbegeerde Zoover Award. Uit jullie reviews blijkt dat het hotel in Zeeland thuis hoort in de lijst met beste Nederlandse hotels. Zo schrijft Tineke: ‘Erg gezellig hotel, gastvrij, aardige mensen en uitstekende bediening! Wij hadden een mooie, ruime kamer.’

Nederlandse hotels Fletcher Steenwijk

Fletcher Steenwijk

Met gigantisch veel hoge cijfers en mooie reviews haalt Fletcher Steenwijk een nominatie voor een Zoover Award binnen. En terecht! De kamers zijn mooi en schoon. Veel gasten zijn enthousiast over het klantgerichte personeel en de goede ligging. Reviewer Wielekes on Tour waardeert het hotel met een 8: ‘Goed hotel met prima ontbijt. Mooie kamer en goed bed. Heerlijk donker en je merkt er weinig van dat het hotel vlak aan de snelweg ligt. Het hotel is daarom heel goed bereikbaar. En Steenwijk ligt in een mooie omgeving. Giethoorn en Friesland op steenworp afstand.’

Fletcher Hotel-Restaurant Het Witte Huis

Eva Loskamp vindt Fletcher Hotel-Restaurant Het Witte Huis in Soest een fijne plek om te overnachten in Nederland. ‘Bij aankomst werden we verrast met een gratis upgrade naar ruimere kamer. De buitenkamer was ruim en schoon. Prima badkamer en ’s avonds thee bezorgd, zonder servicekosten. Kortom een aangenaam verblijf, zeker voor herhaling vatbaar.’

Nederlandse hotels Fletcher Hotel-Restaurant Langewold Rhoden Nederland

Fletcher Hotel-Restaurant Langewold

Patrick Huggers is, net als vele andere reviewers, enthousiast over Fletcher Hotel-Restaurant Langewold in Roden, Drenthe‘We werden vriendelijk ontvangen en kregen pardoes een luxere kamer (junior suite). Kamer was echt geweldig. Ruim balkon en fijne badkamer. Het mega bed maakte het slapen super, goed matras en alles lekker schoon. Ontbijt was niets op aan te merken, sfeervolle ruimte en ruim buffet. Kortom, het was jammer dat we maar één nacht hadden geboekt.’

Nederlandse hotels Fletcher Heidehof Heerenveen Nederland

Fletcher Heidehof

‘Fryslân boppe’ voor Fletcher Heidehof in Heerenveen. Reviewer WV beoordeelt het hotel met een 9. ‘Ruime kamer, aardig hotel, vriendelijke bediening. De ontbijten waren uitstekend en op de eerste dag een 3 gangenmenu bijgeboekt. Ook dat was heerlijk.’

Fletcher Boutique Hotel Duinoord

Fletcher Boutique Hotel Duinoord

Voor reviewer Joop is Fletcher Boutique Hotel Duinoord in Wassenaar dé plek om van de natuur te genieten. ‘Sfeervol hotel in de duinen van Wassenaar. Geweldig om te wandelen. Wel prettig om je eigen vervoer te hebben. Goede kamer, zeer groot 2-persoonsbed. Goed ontbijt in gezellige eetzaal. Nespresso en waterkoker op de kamer, lekkere badspullen. Wij hadden een geweldig verblijf.’

Fletcher Landhotel De Borken

Ook Fletcher Landhotel De Borken is in de running voor een Zoover Award. Jan Hoogendoorn vindt het een van de beste Nederlandse hotels en geeft de accommodatie een 9. ‘We vonden het een heerlijk hotel met gratis gebruik van zwembad en sauna. Op de dag van aankomst een 2-gangendiner wat prima was. Het ontbijtbuffet was ook heerlijk. Een mooie omgeving. De open haard in het restaurant vonden we ook super gezellig. Prijs/kwaliteit is goed.’

Hotel Nelson Knokke België

Het beste hotel in België

Geprezen om haar geweldige ligging aan het strand van Knokke is Hotel Nelson een pareltje onder de hotels in België. Christa Afschrift steekt haar enthousiasme over het hotel aan de Belgische kust niet onder stoelen of banken. Zij schrijft: ‘Goed gelegen hotel, beschikt over een beperkte eigen overdekte parking. Mooie gerenoveerde kamer. Perfecte hygiëne. Goede bedden. Praktische badkamer. Zeer uitgebreid ontbijtbuffet met wisselend aanbod.’

Hotel Baia D'Oro Licata Sicilië Italië

Bijzonder overnachten in Italië

Hotel Baia D’Oro in Licata (Sicilië) won in 2018 de Zoover Gold Award en is nu in de race voor een Zoover Silver Award 2019. Marinus had er een fantastische vakantie en waardeerde Baia D’Oro met een 10: ‘We hadden een hotel met ontbijt. Dit was meer dan voldoende en goed verzorgd met verschillende drankjes, broodjes, beleg, taarten, yoghurt en fruit. Het hotel ligt in een rustige omgeving direct aan het strand. Het personeel is erg behulpzaam. We bleven twee weken en we hadden een geweldige tijd hier.’

Hotel Eifelberg Malberg

Hotel Eifelberg Malberg

Overnachten in Duitsland bij deze genomineerden

Beide genomineerde hotels in Duitsland staan in Rheinland Pfalz. Dat kan natuurlijk geen toeval zijn. Familie Gebben vat mooi samen waarom Hutter op de shortlist staat: ‘Heel erg tevreden over het verblijf in hotel Hutter. Alles keurig verzorgd. Heel goed ontbijt en diner. Kamers wat gedateerd, maar schoon en netjes. Niets op aan te merken. Personeel erg vriendelijk.‘ Ook Eifelberg Malberg is erg populair bij de Nederlandse vakantieganger. De gastvrijheid, ligging en het fantastische eten worden veelvuldig genoemd én geroemd in de reviews. ‘Wat hebben we genoten. Kamer was eenvoudig maar wel compleet. Bed was goed, ontbijt en avondeten super. Ligging erg mooi en de gastvrijheid was top. Het heeft onze vakantie compleet gemaakt.’

Hotel Scuba Lodge & Ocean Suites Curaçao

Overnachten op Curaçao

Overnachten op Curaçao met uitzicht op zee? Dat doe je bij Hotel Scuba Lodge & Ocean Suites in Willemstad. Eén ding wordt duidelijk als je de reviews op Zoover leest, dit hotel is een geduchte concurrent voor de Belgische, Duitse, Italiaanse en Nederlandse hotels die genomineerd zijn voor een Zoover Award. Marco en Debbie Leijen laten weten: ‘Prachtig hotel, zeer gastvrij, vriendelijk personeel, handige ligging (centrum Willemstad op loopafstand), heerlijk ontbijt en eten in het restaurant is ook erg goed. Voor ons is dit de tweede keer en alles is nog steeds zo goed verzorgd. Scuba Lodge is een echte aanrader voor een heerlijk en relaxed verblijf op Curaçao!’

Uitgelichte berichten

Marcel