Deze 20 populaire Franse accommodaties scoren het best op kindvriendelijkheid

Redactie - 1 december 2018

Deze 20 populaire Franse accommodaties scoren het best op kindvriendelijkheid

Redactie - 1 december 2018

In Frankrijk vind je ontzettend veel fijne campings en vakantieparken op bijzondere locaties. Op Zoover hebben we twintig populaire accommodaties in Frankrijk geselecteerd, die het best scoren op kindvriendelijkheid. We beginnen met de top 5.

La Chauvotte populaire kindvriendelijke Franse accommodaties

La Chauvotte

5. Camping La Chauvotte

We starten deze top 5 met Gouden Zoover Award winnaar camping La Chauvotte gelegen in het prachtige wijngebied van de Bourgogne. De camping heeft een verwarmd zwembad met sfeervol terras. De speeltoestellen, voetbaltafel en pingpongtafel zijn favoriet bij alle leeftijden. De gezellige pizza-avond, die twee keer per week plaatsvindt, wordt altijd drukbezocht. Zowel jong als oud staan ervoor in de rij. Eén keer in de week kun je frietjes halen en dat is dan ook écht een traktatie.

Dordogne Le Douzou populaire kindvriendelijke Franse accommodaties

Dordogne Le Douzou

4. Camping Dordogne Le Douzou

Dordogne Le Douzou is door jullie bekroond met een 9,5 én een Gouden Zoover Award. Deze camping, gelegen bij de rivier Le Céou, wordt gerund door een echtpaar dat zelfs een woordje Nederlands spreekt. Een heerlijke plek waar kinderen zich vermaken in de verwarmde zwembaden, in de speeltuin met trampoline en bij de rivier. Ook de Nederlandse animatie is geliefd, vooral bij de kleintjes. Elke ochtend kun je ontbijten met vers gebakken broodjes. Een gemoedelijke camping voor een ontspannen gezinsvakantie in ‘la douce France.’

Mathonière populaire kindvriendelijke Franse accommodaties

Domaine la Mathonière

3. Camping Domaine la Mathonière

Domaine la Mathonière, bekroond met een Gouden Zoover Award, is een kleinschalige camping in de glooiende velden van de Auvergne. Familie De Lange noemt het verblijf met het gezin bij Mathonière een topvakantie. En dat lees je terug in deze review: ‘We hebben een heerlijke vakantie gehad in een luxe safaritent, een van de mooiste die we ooit gehad hebben. De kinderen hebben lekker gespeeld met de vele leeftijdsgenootjes en allerlei speelmogelijkheden, met als favoriet de air trampoline en het zwembad. Superzwembad! We hebben alle keren meegegeten, Ingrid kookt heerlijk. Topvakantie!’

Domaine la Terrase populaire kindvriendelijke Franse accommodaties

Domaine la Terrasse

2. Camping Domaine La Terrasse

Domaine La Terrasse in de Auvergne staat op nummer 2 in onze lijst. Bij deze Gouden Zoover Award winnaar verblijf je in een sfeervol ingerichte safaritent, gîte, pipokar of op de boerencamping. Een feest voor de kinderen. Op dit domein hebben de kids lekker de ruimte om te spelen. Ook kunnen ze een kijkje nemen bij de dieren op de boerderij. Er is een speeltuintje met trampoline, en het zelfgemaakte yoghurtijs en de ijsthee zijn hier onweerstaanbaar. Wil je een dagje erop uit met het gezin? Breng dan een bezoek aan Pretpark Le Pal: dierentuin en attractiepark in één!

Le Mas d'en Haut populaire kindvriendelijke Franse accommodaties

Le Mas d’en Haut

1. Camping Le Mas d’en Haut

Op nummer 1 in onze toplijst staat minicamping Le Mas d’en Haut. Een gezellige camping met schapen, kippen en varkentjes. Linde heeft in de groene omgeving van de Limousin een droomvakantie beleefd met haar gezin. Bekijk de prachtige foto’s en de mooie review van een dikke 9: ‘Wat een waanzinnige locatie en geweldig verblijf. We hebben vanaf dag één genoten. Onze zoon ging elke ochtend met Willem en de andere kindjes de dieren eten geven, het hoogtepunt van de dag. Daarna zwemmen of met de fietsjes en tractortjes spelen. De table d’hôtes was ook top, heerlijk eten aan lange tafels. Net als in een film. De prachtige plek en de warme, vriendelijke en gezellige manier, waarop Willem en Paula alles regelen en de hele dag klaarstaan, waarbij niets te veel gevraagd lijkt, blijven ons bij. We komen in de toekomst heel graag nog eens genieten.’

Bekijk hieronder de complete top 20

Er zijn behalve bovengenoemde top 5 nog veel méér kindvriendelijke accommodaties in Frankrijk. De complete top 20 zit boordevol Zoover Award winnaars! Check deze toplijst en ontdek de leukste vakantieverblijven voor het hele gezin.

1.   Camping Le Mas d’en Haut, Limousin (9,3)
  2.   Camping Domaine La Terrasse, Auvergne (9,5) Gouden Zoover Award
  3.   Camping Mathonière, Auvergne (9,6) Gouden Zoover Award
  4.   Camping Dordogne Le Douzou, Aquitaine (9,5) Gouden Zoover Award
  5.   Camping La Chauvotte, Bourgogne (9,6) Gouden Zoover Award
  6.   Camping La Jonquille, Franche-Comté (9,8)  Gouden Zoover Award
  7.   Camping Les Suchères, Auvergne (8,6)
  8.   Camping Domaine les Gandin, Auvergne (9,1) Gouden Zoover Award
  9.   Camping Des Deux Rivières, Midi Pyrénées (7,8)
  10.   Camping Vallée de Lignac, Centre (8,6)
  11.   Camping  Les Lupins, Alsace (8,5)
  12.   Camping Domaine du Logis, Bretagne (9,1)
  13.   Camping Du Chateau, Lorraine (9,2) Gouden Zoover Award
  14.   Vakantiepark Village des Cigales, Aquitaine (9,1)
  15.   Camping Le Castelet, Rhône-Alps (9,1) Gouden Zoover Award
  16.   Camping Château Montrouant, Bourgogne (9,4)
  17.   Camping Domaine Lacs de Gascogne, Midi Pyrénées (8,6)
  18.   Camping Le Vaubarlet (Glamping), Auvergne (8,6)
  19.   Camping L’Ardéchois (Glamping), Rhône-Alps (8,8) Zoover Award
  20.   Camping Domaine de Chadeyron, Rhône-Alps (9,2) Gouden Zoover Award

Ook een droomvakantie beleefd in Frankrijk? Schrijf dan jouw review op Zoover en deel je ervaringen met andere vakantiegangers.