Deze 10 populaire Franse accommodaties scoren het best op ligging

Redactie - 29 november 2018

Deze 10 populaire Franse accommodaties scoren het best op ligging

Redactie - 29 november 2018

Frankrijk is een geliefd vakantieland en zeker bij Nederlanders. Het merendeel verblijft in Frankrijk graag op een camping of vakantiepark. Op zoek naar de leukste camping? Wij hebben een selectie gemaakt van Franse accommodaties die het beste scoren op locatie en ligging. Bekijk hieronder onze top 10!

Gadémont Plage populaire Franse accommodaties met beste ligging

Gadémont Plage

10. Gadémont Plage

Gelegen aan het meer in de groene natuur van de regio Lorraine ligt camping Gadémont Plage. Alles is hier zeer goed verzorgd. Het sanitair is schoon en de accommodaties zien er netjes uit. Voor de tieners is er een jeugdhonk met tafeltennis en wifi. De trampolines zijn ook altijd een succes bij de kids. En op de camping is zelfs een meertje met strand. De prachtige natuur nodigt uit voor een stevige wandeling of een fietstocht met het gezin.

Le Ranch populaire Franse accommodaties met beste score op ligging

Le Ranch

9. Le Ranch

Camping Le Ranch ligt in Normandië op een prachtige locatie. Als je de camping uitloopt ben je meteen bij het strand. Vanuit je stacaravan kun je genieten van een spectaculair uitzicht over zee en kliffen. De kinderen zullen zich hier heerlijk vermaken. De zwembaden zijn erg geliefd, maar ook bij de trampolines en speeltuin zullen ze snel nieuwe vriendjes maken. Het leuke van deze omgeving is dat het nog niet overspoeld is door massatoerisme.

Les Hauts de Rosans populaire Franse accommodaties met beste score op ligging

Les Hauts de Rosans

8. Les Hauts de Rosans

Ben je op zoek naar een camping waar je helemaal tot rust kunt komen? Dan is camping Les Hauts de Rosans een aanrader. Deze terrassencamping ligt op 1 kilometer van het middeleeuws dorpje Rosans en heeft een prachtig uitzicht op het dal en de bergen. Een rustige camping wil niet zeggen dat hier niets te beleven valt. De camping heeft een groot zwembad, een leuke speeltuin voor de kinderen en een eenvoudig restaurant. Maar ’s avonds om 22.00 uur is het hier muisstil.

Les Valades populaire Franse accommodaties met beste score op ligging

Les Valades

7. Les Valades

Camping Les Valades ligt in het charmante dorpje Coux et Bigaroque in de regio Aquitaine. Sommige reviews hebben geen aanvulling nodig zoals deze van Veerle. Zij geeft een 10 voor haar verblijf: ‘Wat een geweldig camping en mooi gelegen. Wie van ruimte houdt komt hier niets te kort. Camping is ruim opgezet waardoor je niet het idee hebt echt op een camping te zijn. Ook de huisjes liggen ruim uit elkaar. Wij stonden op een XL plek met overkapping. XL plek doet echt zijn eer aan want deze was zeker erg ruim, ook de overkapping was erg fijn en hebben we veel gebruikt. Zwembad en meer waren echt super leuk en de kinderen hebben genoten. Sanitair was erg schoon en werd goed bijgehouden, wat overigens geldt voor heel de camping. Op deze camping is echt aandacht voor alles.’

La Source populaire Franse accommodaties met beste score op ligging

La Source

6. La Source

Gouden Zoover winnaar Camping La Source geven jullie een 9,3 gemiddeld. Dat begrijpen we helemaal! La Source is een kleinschalige terrassencamping dicht bij het helderblauwe meer Lac de Saint-Croix met kiezelstrand. Ook het dorpje Les Salles sur Verdon met gezellige restaurantjes ligt op loopafstand. Je verblijft op zeer ruime en schaduwrijke staanplaatsen. Op de camping zelf is een klein restaurantje waar je de lekkerste pizza’s kunt eten.

La Vallée de la Sainte Baum populaire Franse accommodaties met beste score op ligging

La Vallée de la Sainte Baum

5. Vakantiepark La Vallée de la Sainte Baume

Vakantiepark La Vallée de la Sainte Baume is een luxueus vakantiepark aan de rand van het schilderachtige dorp Nans les Pins. Hier verblijf je in een oase van luxe. De vrijstaande villa’s in Provençaalse stijl zijn ruim en prachtig ingericht. Je kunt elke dag baantjes trekken in het grote zwembad of een potje golf spelen op de naastgelegen golfbaan.

E Canicce populaire Franse accommodaties met beste score op ligging

E Canicce

4. E Canicce

Op het zonnige eiland Corsica vind je de fijne camping E CanicceDe camping in Moltifao ligt naast een rivier met uitzicht op de bergen. Het sanitair is tiptop in orde en de staanplaatsen zijn ruim en schaduwrijk. Er is een klein zwembad voor de kinderen en een speeltuin met trampolines.  Bij het gezellige restaurant met terras kun je ’s avonds genieten van typisch Corsicaanse gerechten. E Canicce is een prachtige locatie voor een heerlijke vakantie op Corsica.

Château Montrouant populaire Franse accommodaties met beste score op ligging

Château Montrouant

3. Camping Château Montrouant

Aangekomen in de top 3 starten we met camping Château Montrouant. Een kleinschalige camping in het mooie wijngebied van de Bourgogne. De gastvriendelijkheid van eigenaren Emmanuelle en Jean-Marie scoort hoge ogen. Deze camping heeft dan ook een gemiddelde van een 9,4. De campingplaatsen zijn mooi gelegen rondom het zwembad en het sanitair is brandschoon. Hier is het puur genieten en word je op en top verwend. De wekelijkse kip van de grill is het evenement van de week. Ook de eigen biologische wijn moet je gewoon een keer proeven. Hier kom je vast en zeker terug!

La Mirande populaire Franse accommodaties met beste score op ligging

La Mirande

2. Glamping Frankrijk La Mirande

Gouden Zoover Award winnaar Glamping Frankrijk La Mirande staat op nummer 2 in onze lijst. Een ideale camping in de Aquitaine als je er even met z’n tweetjes op uit wilt. Ciska Snelderwaard vindt deze mooie camping dan ook een dikke 10 waard en schreef een uitgebreide review: ‘Wat hebben we weer genoten van de prachtige safaritent met alles erop en eraan. Heerlijk geluierd bij het zwembad, kleine dorpjes bezocht en twee avonden met de lokale mensen feest gevierd. Wat hier zo fijn is, is dat het totaal niet toeristisch is. Op een avond hebben we ook van de goede kookkunsten van Ron en Rita, de super lieve eigenaren, mogen genieten. We zaten met tien mensen aan de lange tafel. Heel gezellig! ’s Avonds genieten van de prachtige sterrenhemel en de uilen die je hoort roepen. Kortom, Genieten! Met een grote G!!’

La Jonquille populaire Franse accommodaties met beste score op ligging

La Jonquille

1. La Jonquille

Onze nummer 1 van deze toplijst heeft ook een Gouden Zoover Award gewonnen. Camping La Jonquille ligt bovenop een heuvel in het mooie natuurgebied van de Franche-Comté. Op deze camping verblijf je in een gezellige tent, stacaravan of knusse trekkershut. Er is een speeltuin voor de kids en een leuk café voor een gezellig drankje. De gastvrije eigenaren Herman en Jacqueline zorgen ervoor dat het je aan niets ontbreekt. Elke ochtend worden er zelfs verse broodjes gebracht tot aan je accommodatie. In de omgeving kun je de mooiste wandelingen maken. En ja, zelfs met de hond want die is hier ook van harte welkom.

Heb je kortgeleden een heerlijke vakantie gehad in Frankrijk? Schrijf dan een review op Zoover en deel jouw ervaringen met andere vakantiegangers.