De 50 populairste vakantieparken van de EU

Redactie - 8 november 2018

De 50 populairste vakantieparken van de EU

Redactie - 8 november 2018

Dit keer geen toplijstje voor een specifiek land maar voor een heel continent. En omdat er zoveel mooie vakantieparken zijn in Europa maken we er meteen maar een top 50 van. Opvallend in deze lijst is dat Nederland als bestemming erg populair is. Zo liggen maar liefst vier van de vakantieparken in de top 5 in eigen land. Toch wel een beetje trots op ons kikkerlandje! Benieuwd welke vakantieparken dit zijn? Lees dan snel verder!

Hof van Saksen populairste vakantieparken van de EU

Hof van Saksen

5. Vakantieresort Hof van Saksen

Alleen al bij het zien van bovenstaande foto raak je geheel ontspannen, want op Hof van Saksen verblijf je in een natuurlijke omgeving. Bovendien overnacht je hier in een boerderij. En die zijn er in allerlei soorten, maten en thema’s. Maar heb je dan wel voldoende faciliteiten voor je vakantie met kinderen? Ja, zeker. Want op dit vakantiepark in Drenthe vind je zelfs een indoorspeeltuin en een techniekacademie. Hof van Saksen is niet voor niets winnaar van een Gouden Zoover Award én krijgt het geweldige gemiddelde van een 8,7.

Recreatiepark Buitenhof de Leistert populairste vakantieparken van de EU

Recreatiepark Buitenhof de Leistert

4. Recreatiepark Buitenhof de Leistert

Op zoek naar een vakantiepark dat zich uitstekend leent voor een familievakantie? Dan ben je bij de Leistert in Limburg aan het juiste adres. Kinderen hebben rondom de vakantiehuizen alle ruimte om te spelen in de vele speeltuinen die er te vinden zijn. Knutselen of dansen met het animatieteam of een duik nemen in de zwemvijver op het park: aan activiteiten geen gebrek. Reviewer Linda: ‘Het park is zo goed dat we ook voor volgend jaar geboekt hebben.’ Niet voor niets beoordelen jullie dit park gemiddeld met een 8,5.

Het Heijderbos populairste vakantieparken van de EU

Het Heijderbos

3. Center Parcs Het Heijderbos

Center Parcs Het Heijderbos in Limburg ontvangt een 8,2. Reviewer Reginald omschrijft dit park perfect: ‘Er is zoveel te doen op Heijderbos, je hoeft niet van het park af. We komen graag nog eens terug want het is echt heerlijk ontspannen.’ Ook als ouder kom je geheel tot rust. De kids vermaken zich namelijk de hele dag in de Jungle Dome of het subtropisch zwemparadijs. Eindelijk tijd om je boek te lezen of even aandacht voor elkaar te hebben.

Landal Het Vennenbos populairste vakantieparken van de EU

Landal Het Vennenbos

2. Landal Het Vennenbos

Jannai over Het Vennenbos (8,4): ‘Wij hebben ontzettend genoten van ons verblijf hier. Wij zaten in een gerenoveerde woning, prachtig. Heel veel te zien en te beleven op het park, in zwembad hebben wij heel wat uren plezier gehad. Personeel super vriendelijk. Geweldige animatie voor de kinderen.’ Dat klinkt positief! Daarnaast vind je het vakantiepark in een natuurlijk stukje Brabant. De perfecte omgeving voor wandel- en fietstochten dus.

Zaton Holiday Resort populairste vakantieparken van de EU

Zaton Holiday Resort

1. Zaton Holiday Resort

We sluiten de top 5 af met een vakantiepark buiten ons eigen land. Want Zaton Holiday Resort vind je in Kroatië. Hier geniet je van zon, zee, strand én luxe aan de kust van Dalmatië. Dit vakantiepark is trouwens net een dorp, want alle faciliteiten zijn aanwezig. Zo heb je de keuze uit verschillende restaurants voor het avondeten. Ook kun je op het park terecht voor al je dagelijkse boodschappen. Een ander pluspunt is de uitstekende ligging van dit park. Zo is een dagtrip naar een stad als Zadar of de meren van Krk zeker aan te raden. Ideaal! Want je bent er zo.

De gehele top 50

Dat was de top 5 maar hieronder staat de gehele top 50 voor je op een rijtje. Want er zijn natuurlijk meer landen in de EU die met één of meerdere vakantieparken een plek verdienen in populairste vakantieparken.

1. Zaton Holiday Resort, Kroatië (7,9)
  2. Landal Het Vennenbos, Nederland (8,4)
  3. Center Parcs Het Heijderbos, Nederland (8,2)
  4. Recreatiepark Buitenhof de Leistert, Nederland (8,5)
  5. Vakantieresort Hof van Saksen, Nederland (8,7)
  6. Center Parcs De Huttenheugte, Nederland (8)
  7. Roompot Weerterbergen, Nederland (8)
  8. Center Parcs Port Zelande, Nederland (8,1)
  9. Center Parcs Het Meerdal, Nederland (8,4)
  10. Center Parcs De Eemhof, Nederland (7,5)
  11. Landal Het Land van Bartje, Nederland (8,5)
  12. Oostappen Recreatiepark Prinsenmeer, Nederland (6,3)
  13. Center Parcs Hochsauerland, Nederland (7,5)
  14. Marveld Recreatie, Nederland (8,3)
  15. Center Parcs De Kempervennen, Nederland (8,2)
  16. Center Parcs Les Ardennes, België (7,1)
  17. Landal Sonnenberg, Duitsland (8,2)
  18. Center Parcs De Vossemeren, België (8,5)
  19. Landal De Lommerbergen, Nederland (7,8)
  20. Landal Hoog Vaals, Nederland (8)
  21. Center Parcs Erperheide, België (8,5)
  22. De Beerze Bulten, Nederland (8,5)
  23. Roompot Ferienresort Bad Bentheim, Duitsland (8,4)
  24. Oostappen Hengelhoef, België (5,9)
  25. RCN Domaine de la Noguière, Frankrijk (7,6)
  26. Landal Rabbit Hill, Nederland (8,4)
  27. Landal Coldenhove, Nederland (8,5)
  28. Landal Eifeler Tor, Duitsland (8,4)
  29. Parque Cristobal, Spanje (9,4)
  30. Landal Wirfttal, Duitsland (7,8)
  31. Landal Aelderholt, Nederland (8,1)
  32. Roompot Ferienresort Cochem, Duitsland (7,9)
  33. Landal Hochwald, Duitsland (8)
  34. Alfagar (Village), Portugal (8,5)
  35. Landal Mooi Zutendaal, België (8,3)
  36. Sunparks Kempense Meren, België (7,6)
  37. Roompot Resort Arcen, Nederland (8,5)
  38. Westerbergen, Nederland (8,5)
  39. Landal Landgoed ’t Loo, Nederland (8,2)
  40. De Krim, Nederland (8,2)
  41. Landal Miggelenberg, Nederland (8,8)
  42. Roompot Beach Resort, Nederland (7,4)
  43. Beekse Bergen, Nederland (8)
  44. Oostappen Marina Beach, Nederland (5,8)
  45. Oostappen De Berckt, Nederland (6,9)
  46. Molenheide, België (8,1)
  47. Landal Mont Royal, Duitsland (8)
  48. Roompot Recreatiepark Hunzedal, Nederland (8)
  49. Center Parcs Bostalsee, Nederland (8,3)
  50. Slagharen, Nederland (7,5)

Zit jouw favoriete vakantiepark hier ook tussen? Of weet jij een ander pareltje? Laat het ons weten in een reactie.