De 5 populairste accommodaties in Zweden

Redactie - 25 november 2018

De 5 populairste accommodaties in Zweden

Redactie - 25 november 2018

Zweden is met haar afwisselende landschap van bergen, groene wouden en diepblauwe meren een prachtige vakantiebestemming. Maak de mooiste wandeltochten, huur een fiets of maak een kanotocht over een van de heldere meren of ruige rivieren. Wij hebben de 5 populairste accommodaties in Zweden hieronder in een top 5 lijst geselecteerd. Zo kun je alvast inspiratie opdoen voor je volgende vakantie.

Otterbergets Bad Och Camping populairste accommodaties in Zweden

Otterbergets Bad Och Camping

5. Otterbergets Bad Och Camping

De eerste accommodatie in onze top 5 start met een mooie 9,1 voor Otterbergets Bad Och Camping. Een gemoedelijke gezinscamping gelegen in het plaatsje Hova aan het prachtige meer Skagern. Met elanden die je rondom de camping kunt ‘spotten’ is dit echt een bijzondere locatie. Naast kajakken of kanoën op het meer is deze camping ook een schitterende uitvalsbasis voor lange wandeltochten. De elandensafari is bovendien echt een aanrader. Otterbergets Bad och Camping is bij uitstek een perfect vakantieverblijf voor echte natuurliefhebbers.

Orsa Grönklitt populairste accommodaties van Zweden

Orsa Grönklitt

4. Vakantiehuis Orsa Grönklitt

Ga je een rondreis maken door Zweden? Dan bieden de vakantiehuisjes van Orsa Grönklitt in Orsa een ideaal verblijf als tussenstop. Jullie geven deze accommodatie een mooie 7,5 gemiddeld. De vakantiehuisjes zijn traditioneel, maar compleet ingericht. De huisjes liggen op een uitgestrekt park van waaruit je mooie uitstapjes kunt maken naar het meer of naar de berg Grönklitt. Breng ook een bezoek aan het grootste roofdierenpark van Europa: Rovdjurspark Orsa!

Idre Fjall populairste accommodaties van Zweden

Idre Fjall

3. Vakantiepark Idre Fjall

Vakantiepark Idre Fjall gelegen in het rustige dorpje Idre is een rustig en gezellig park voor gezinnen. De huisjes zijn hier praktisch ingericht en voorzien van een vaatwasser. Altijd handig! Tip: maak een wandeltocht naar de prachtige waterval en geniet van een schitterend uitzicht.  Pauzeer op de terugweg bij de kinderboerderij voor heerlijke wafels. Succes verzekerd bij de kids!

Hedesunda populairste accommodaties in Zweden

Hedesunda

2. Camping Hedesunda

Camping Hedesunda is een kindvriendelijke camping gelegen in het gelijknamige plaatsje Hedesunda. De camping wordt gerund door een Nederlands koppel en is daardoor zeer geliefd bij Nederlandse toeristen. Petra geeft camping Hedesunda een dikke 10 en een mooie review. Zij bracht er een heerlijk vakantie door met haar gezin: ‘Camping ligt prachtig in een parkachtig terrein. Ook het sanitair ziet er uitstekend uit en is schoon. Op deze camping is het ook geweldig voor de oudere jeugd. Wij waren daar met onze kinderen van 19 en 22 jaar en hun vrienden en ook zij hebben zich prima vermaakt. We zijn hier eerder geweest. Omdat het ons en de kinderen zo goed is bevallen is het zeker niet de laatste keer dat wij hier zijn geweest. Naast de camping ligt een strandje en een restaurant waar je heerlijk kunt eten. Verder worden er activiteiten op de camping georganiseerd zoals een natuurtocht, viswedstrijd, maar ook avondspelletjes en natuurlijk kampvuur.’’ Ouderwets gezellig is het hier dus zeker!

Säfsen Resort populairste accommodaties in Zweden

Säfsen Resort

1. Vakantiepark Säfsen Resort

Gelegen naast een helderblauw meer en met leuke activiteiten voor de kids staat vakantiepark Säfsen Resort op nummer 1 in onze top 5 lijst. Anna geeft deze gezinscamping dan ook een 8 en schreef deze mooie review: ‘Een heel mooi, luxe huisje. Alles was nieuw! Modern en smaakvol ingericht. Zeer compleet! Zelfs de spelletjes zaten nog in plastic. Een leuk, net en overzichtelijk park waar genoeg te beleven is. Bij de receptie kun je gezellig zitten, alleen daar is wifi. Restaurant hebben wij geen gebruik van gemaakt. Klein winkeltje met de nodige voorzieningen. Vriendelijk personeel. En een mooie omgeving uiteraard. Een aanrader!’

Heb jij onlangs een geweldig vakantie gehad in het prachtige Zweden? Schrijf dan ook een review op Zoover en deel je ervaring met anderen.