5x Spaanse vakantiehuizen met een Zoover Award

Redactie - 22 januari 2019

5x Spaanse vakantiehuizen met een Zoover Award

Redactie - 22 januari 2019

Vakantie vieren aan de Spaanse Costa of in de ongerepte natuur: in een vakantiehuis heb je je eigen plekje en voel je je als een local. Dit jaar hebben we een Zoover Award mogen uitreiken aan deze vijf best gewaardeerde vakantiehuizen in Spanje. In dit blog vertellen wij je over elke accommodatie.

Casa Lobera Bungalows

5. Casa Lobera Bungalows

Aan de rand van Nationaal Park Sierras de Tejeda vind je Casa Lobera Bungalows. Vanuit je bungalow kijk je uit over de bergen. De vakantiewoningen op dit kleinschalige park zijn van alle gemakken voorzien. Slapen doe je in een goed bed en afwassen is niet nodig, dankzij de vaatwasser. Ook in de winter kun je hier prima vakantie vieren, dan kruip je ’s avonds voor de open haard. Jullie laten bovendien weten dat de eigenaren supergastvrij zijn. Familie Verschoor schrijft: ‘Aletta en Martin zijn allervriendelijkst en helpen waar nodig. We werden verwelkomd met vers gebakken brood en de koelkast was gevuld met onze vooraf doorgegeven boodschappenlijst.’ Dit vakantiepark ontvangt een 9,2.

Finca Son Flora

4. Finca Son Flora

Zie jij jezelf al zitten met een wijntje op dit terras met uitzicht? Met een 9,3 gemiddeld eindigt Finca Son Flora op Mallorca op nummer 4. Een populaire plek onder fietsers en mountainbikers. Je fietst zó de bergen in en zelfs na enkele dagen trappen ben je niet uitgekeken. Wil je vakantie vieren met een grote groep? Hier is het mogelijk.

La Escuera

3. La Escuera

De vakantiehuizen La Escuera zijn onderdeel van de gelijknamige minicamping, die wordt gerund door Nederlandse eigenaren. Je vindt dit fijne verblijf in de provincie Valencia, op twintig minuten autoafstand van het vliegveld van Alicante. De locatie is top, want na vijf minuten wandelen sta je al in een souvenirwinkeltje of eet je tapas bij een van de restaurantjes. Maar ook uitstapjes zijn zo gemaakt. Reviewers Ivar, Sylvia en Bella geven wat tips: ‘De ligging is centraal ten opzichte van leuke badplaatsjes als Santa Pola, Guardamar del Segura en Torrevieja, met leuke markten en boulevards.’ La Escuera ontvangt gemiddeld een 9,4.

Vakantiehuis Jalon

2. Vakantiehuis Jalon

Wil je leven als een Spanjaard? Volgens vakantieganger Bert de Gans ben je bij Vakantiehuis Jalon aan het juiste adres: ‘We komen hier elk jaar, omdat we het Spaanse leven beleven in Jalon. Onze gastvrouw draagt daaraan bij. Het welkom is altijd met lekkere Spaanse lekkernijen en cava.’ Bij het zwembad is het heerlijk vertoeven met uitzicht op de bergen en vallei. Met een 9,5 eindigt dit vakantiehuis op de tweede plaats.

Shangri-La

1. Shangri-La

Met een 9,9 gemiddeld komt Shangri-La wel heel dicht in de buurt van perfectie. Waar jullie dan zo tevreden over zijn? De ontvangst, service, vakantiewoningen en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Bij aankomst word je warm onthaald en kun je instappen bij de eigenaresse om een rondje te maken in de omgeving. Handig, want zo weet je de rest van de vakantie meteen alles te vinden! Shangri-La is gelegen in Nerja, Andalusië.