Wordt het Toscane of toch het Gardameer? Welke regio jouw voorkeur ook heeft, wij hebben weer een toplijstje voor je! Dit keer met de populairste campings in Italië.

Village Fabulous, populairste campings in Italië

Village Fabulous

16x de populairste campings in Italië

Heb jij zin in een kampeervakantie in een van de populairste vakantielanden van Europa? Begrijpelijk! Bereid je goed voor op je volgende trip met de 16 populairste campings van Italië. Lees je mee?

16. Village Fabulous, Rome (7,6)

15. Village Marina di Venezia (Glamping), Cavallino (8,2)

14. International Camping Etruria (Glamping), Toscane (7,4)

13. Village Weekend (Glamping), Gardameer (8,3)

12. Lido (Glamping), Gardameer (7,8)

11. Montescudaio, Toscane (8)

10. La Quercia, Gardameer (8,4)

9. Fornella, Gardameer (8,3)

8. Du Parc, Gardameer (8,3)

7. Mario Village, Caldonazzo (8,7)

Piani di clodia, populairste campings in Italië

6. Piani di clodia – Lazise

Aan luxe geen gebrek bij de accommodaties op Piani di clodia. Carola schrijft: ‘Mooie grote bungalow met 2 redelijk grote slaapkamers en ieder een eigen moderne badkamer met stortdouche.’ Gemiddelde score: 8,1.

Populairste campings Italië - Piantelle

5. Campings rond het Gardameer: Piantelle

Bekroond met een Zoover Award is het niet heel gek dat Piantelle eindigt op nummer 9 in dit toplijstje. Vooral het vriendelijke personeel wordt opvallend vaak genoemd in reviews. Al weet je met een gemiddelde van een 8,6 sowieso al vrij zeker dat het een topvakantie wordt.

Pra' Delle Torri. populairste campings in Italië

4. Pra’ Delle Torri (Glamping)

Direct aan zee en een geweldig zwembad. Zeg nu eerlijk, bij het zien van de foto’s van Pra’ Delle Torri in Veneto krijg je toch meteen vakantiekriebels? Met een megazwembad als deze is er altijd plaats om neer te strijken op een bedje. Linda schrijft: ‘Alles is op dit park tot in de puntjes geregeld.’

Valle Gaia, populairste campings in Italië

3. Camping Valle Gaia

Valle Gaia in Toscane scoort hoog als het gaat om ruime standplaatsen en vriendelijk personeel. Jolanda: ‘Een mooie camping met zeer vriendelijk personeel. Mooie comfort plekken. Goed onderhouden.’

Norcenni Girasole Club, populaire campings in Italië

2. Norcenni Girasole Club (Glamping)

Wauw! Wij snappen wel waarom jullie Norcenni Girasole Club beoordelen met een 7,9 want bij het zien van bovenstaande foto zijn ook wij op slag verliefd! Hier geniet je van het glooiende Toscaanse landschap zoals het hoort.

Park Albatros, populairste campings in Italië

1. Park Albatros (Glamping)

Op nummer één staat Park Albatros. Deze camping in Toscane krijgt van jullie een gemiddelde score van een 7,6 uit meer dan 1900 reviews. Zelfs aan het zwembad kun je hier genieten van het typisch Toscaanse landschap. Bouma bezocht Park Albatros deze zomer: ‘Het strand in de omgeving is heerlijk en de bezienswaardigheden in de buurt zijn prima te bezoeken met auto. Onze kinderen van 2 en 5 hebben zich prima vermaakt op het vakantiepark en wij hebben ook heerlijk genoten. Top vakantie op een fantastisch vakantiepark.’

Uitgelichte berichten

Renske