De 15 populairste campings in Italië

Redactie - 24 maart 2021

De 15 populairste campings in Italië

Redactie - 24 maart 2021

Heb jij zin in een kampeervakantie in een van de populairste vakantielanden van Europa dit jaar? Wordt het dan Toscane of toch het Gardameer? Welke regio jouw voorkeur ook heeft, wij hebben weer een toplijstje voor je! Dit keer met de 15 populairste campings in Italië.

15. Vakantiepark Holidaycenter Pra’ Delle Torri (Glamping)

Direct aan zee en een geweldig zwembad. Zeg nu eerlijk, bij het zien van de foto’s van Pra’ Delle Torri in Veneto krijg je toch meteen vakantiekriebels? Met een megazwembad als deze is er altijd plaats om neer te strijken op een van de bedjes. Zo schrijft Roy:

“Zeer nette en goed verzorgde camping. Mooie zwembaden voor groot en klein, zeer nette accommodaties en erg veel te doen. Absoluut voor herhaling vatbaar.”

14. Camping Lido (Glamping)

Camping Lido aan het Gardameer is een gezellige, niet te grootschalige camping tussen Peschiera en Lazise. Kies voor een bijzondere glampingaccommodatie of toch juist het ouderwetse kamperen. In het zwembad met verschillende glijbanen kun je terecht voor wat afkoeling. De camping ligt vlakbij pretparken Gardaland en Caneva World, en is dus ideaal voor kinderen!uitzicht Maxicaravan Lago de Luxe

13. Camping Park Albatros Village

In het Italiaanse Toscane ligt een van de grootste familiecampings van de regio: Park Albatros. Dit is een echte vakantiebestemming voor het hele gezin. De camping is van alle gemakken voorzien, zodat je tijdens je vakantie nergens omkijken naar hebt. En de kinderen? Die hebben de tijd van hun leven. Deze camping scoort dan ook een 7.9 gemiddeld!

Bekijk Camping Park Albatros Village

12. Camping International Camping Etruria (Glamping)

Aan het strand Marina Di Castagneto Carducci vind je International Camping Village Etruria. Je verblijft hier onder pijnbomen en het fijne is dat elke accommodatie zich dichtbij de kust bevindt. Op het centrale plein van Camping Etruria eet je een overheerlijke Italiaanse pizza en ga je op maandag naar de markt. Judith beoordeelde haar verblijf met een 10 en schrijft een uitgebreide review:

“Wij hebben al veel campings gezien in Italie, maar hier snappen ze het! De plekken liggen speels over de camping verdeeld en zijn schaduwrijk. Het sanitair wordt prima onderhouden en geen gedoe met drukknoppen en temperatuur van het water; er is een normale mengkraan. De keus uit 3 restaurants zorgt voor genoeg afwisseling en zijn allen van goede kwaliteit. Bij het zwembad is een ruim veld en de bedjes werden netjes ontsmet en op zijn kant gelegd voor de volgende gast. En aan het strand? Het strandbedje en strandstoel inclusief aanbieden bij de camping accommodatie (wij verbleven in een Kenia tent) is top en geeft geen stress van handdoekenleggers. … “

11. Camping Weekend Glamping Resort

Camping Village Weekend aan het Gardameer heeft een panoramische ligging. Vanuit het restaurant kijk je uit over de baai van Salò. Deze 4-sterren kindvriendelijke camping staat bekend om de vele verschillende glampingaccommodaties. Daarnaast ligt het in het minder toeristische gedeelte van het Gardameer, waardoor het ook in het hoogseizoen leuk is om er op uit te gaan. Niet gek dat deze in het toplijstje staat van de 15 populairste campings in Italië.

10. Camping Piani di clodia

Een geschikte vakantie voor het hele gezin op Camping Piani di Clodia aan het Gardameer. Waar het zwemparadijs bestaat uit 7 zwembaden voor de oudere kinderen, is er voor de kleintjes een speciaal apenbad en Nederlandstalige animatie. Piani di Clodia bevindt zich in Lazise waar jongeren op stap gaan en met elkaar relaxen op het strand. Deze camping heeft een gemiddelde score van een 8.2!

Bekijk Camping Piani di clodia

9. Camping La Quercia

Verblijf aan het Gardameer in Lazise op Camping La Quercia. Ontspan in het uitgebreide wellnesscentrum of speel tennis op een van de tennisbanen. Op deze camping geniet je van professionele shows en leuke animatie-activiteiten als minidisco en knutselen. Margriet vindt dat er geen betere camping bestaat en schrijft:

“Deze camping is gewoon top! We gaan meestal 2 weken naar deze camping en pakken er dan nog een andere camping bij voor 1 week. Maar waar we ook komen, wij vinden La Quercia gewoon het allerleukste! Mooi zwembad, fijn zandstrand, veel leuke dorpjes. Kortom alles want wij graag willen op vakantie.”

8. Camping Valle Gaia

Tussen de heuvels van Toscane ligt Camping Valle Gaia. Op deze 4-sterrencamping vindt je Nederlandse animatie en een fantastisch restaurant. Valle Gaia onderscheidt zich door de zeer ruime kampeerplaatsen waar je echt geniet van je privacy. Daarnaast scoort deze camping erg hoog op kindvriendelijkheid!

Camping Village Fabulou
7. Camping Village Fabulous

Kamperen met Rome op een steenworp afstand? Vanaf Camping Village Fabulous (8.3) bereik je Rome met de auto in 15 minuten. Vanaf de camping spot je deze wereldstad zelfs in de verte en heb je een geweldig uitzicht op het heuvelachtige landschap.

Bekijk Camping Village Fabulous

6. Camping Mario Village

Vanaf Camping Mario Village in Caldonazzo heb je prachtig uitzicht op de bergen! Zowel in het zwembad als bij een diner in het restaurant geniet je van dit vergezicht. Deze 4-sterrencamping is sterk gericht op Nederlanders en heeft Nederlandse animatie. De camping ligt aan het meer van Levico en nabij imposante watervallen. Ook kun je er geweldig snorkelen. Marco en zijn familie hebben genoten van hun verblijf en schrijven:

“De negatieve reviews geven geen werkelijk beeld van de camping. Schone/ruime accommodatie, schoon sanitair, heerlijk zwembad en een prachtige omgeving. Al het personeel is vriendelijk. Goede sfeer op de camping.”

5. Camping Fornella

Op nummer 5 van de top 15 populairste campings in Italië staat de 5-sterren Camping Fornella. Je bent hier enkele kilometers verwijderd van het prachtige Verona! De camping scoort vooral heel hoog op hygiëne en heeft een 8.3 gemiddeld.

populairste campings in Italië
4. Camping Norcenni Girasole Club (Glamping)

Wauw! Wij snappen wel waarom jullie Camping Norcenni Girasole Club beoordelen met een 8.4, want bij het zien van foto's zijn ook wij op slag verliefd! Geniet hier van het glooiende Toscaanse landschap vanuit deze bruisende camping.

Bekijk Camping Norcenni Girasole Club

3. Camping Village Marina di Venezia (Glamping)

We zijn aangekomen in de top 3! Camping Village Marina Di Venezia heeft alles in huis wat je van een 5-sterren camping verwacht. Tal van kindvriendelijke faciliteiten en luxe accommodaties. Wat dit park bijzonder maakt? De Aquamarina met heel veel themazwembaden, whirlpools en een infinity pool. Ten slotte maken de ligging aan het strand en de boottocht naar Venetië je verblijf compleet. Hedde komt graag terug en schrijft:

“Geweldige camping, waar genoeg te doen was. Tijdens onze 3 weken hoefden we helemaal niet de camping af, omdat alles aanwezig is. Strand is super breed, zwembad is groot en strandtentjes zijn heerlijk om in de schaduw te relaxen. Wij komen zeker nog terug naar deze camping.”

2. Camping Du Parc

In het bruisende Lazise vind je Camping Du Parc. Deze camping is volgens reviewers voor herhaling vatbaar, vanwege de schone accommodaties, het vriendelijke personeel en de toplocatie. Bovendien scoort de camping een 8.6 gemiddeld! Zie jij een vakantie in dit levendige plaatsje aan het Gardameer wel zitten?

1. Camping Piantelle

Bekroond met een Zoover Award is het niet heel gek dat Camping Piantelle eindigt op nummer 1 in dit toplijstje. Deze rustige 4-sterren camping is écht iets voor Nederlanders! Met hun Nederlandstalige animatie en de Lidl op loopafstand zit je hier helemaal goed! Het personeel van de camping wordt opvallend vaak genoemd in reviews en gemiddeld scoort deze camping een 8.9!populairste campings in Italië

Dit waren de top 15 populairste campings in Italië! Ben je opzoek naar een andere bestemming in dit diverse land?