De 15 populairste campings in Oostenrijk

Tuti - 10 juni 2022

De 15 populairste campings in Oostenrijk

Tuti - 10 juni 2022

Oostenrijk is met haar prachtige Alpen, kleurige bloemenweiden en heldere bergmeren dé bestemming voor een kampeervakantie. Benieuwd naar de allermooiste plekjes om te kamperen? Wij hebben 15 hooggewaardeerde campings in Oostenrijk voor jou geselecteerd. Verblijf je graag in een bosrijke omgeving of kampeer je liever aan een meer? In onze selectie vind je zeker een camping die aan jouw wensen voldoet. Lees zeker even met ons mee!

Schwimmbadcamping Mössler

Op Schwimmbadcamping Mössler in Karinthië ervaar je echt de ‘Österreichische Gemütlichkeit’. Het is een kleinschalige camping en een echte ontmoetingsplek voor Nederlanders. Ook is er veel te beleven voor de kinderen. Een keer per week kunnen zij knuffelen met boerderijdieren of een duik nemen in het zwembad. De camping ligt in Mallnitz en heeft zijn eigen skigebied! Deze camping behoort zeker tot de best beoordeelde campings in Oostenrijk.

Camping Schwimmbadcamping Mössler
Benieuwd naar de reviews?

"Wij hebben 2 weken gezeten in een Mirnock chalet, wat een fijn chalet uiteraard zijn er wat kleine dingetjes die beter kunnen. Zwembad is top lekker verwarmd, animatie doet goed haar best om het iedereen naar z'n zin te maken.Restaurant van de camping is goed en lekker." - Familie Scholten over Schwimmbadcamping Mössler

Camping Am Waldbad

Op zoek naar een gezellige camping met leuke animatie voor de kinderen? Bij camping Am Waldbad in het prachtige Karinthië zullen de kinderen zich geen minuut vervelen. Deze goed beoordeelde camping heeft alles om jouw gezin een topvakantie te bezorgen. Een enthousiast animatieteam voor de kids, een heerlijk zwembad en een locatie van waaruit je de mooiste wandel- en fietstochten kunt maken. Bezoek de boomhut in Drau of het leuke dorpje Lienz en maak een tocht in de kabelbaan voor een schitterend uitzicht. Deze camping mag zeker niet ontbreken tussen deze goed beoordeelde campings in Oostenrijk.

Camping Am Waldbad
Benieuwd naar de reviews?

"Het is een hele leuke camping in een leuke omgeving. Voor uitstapjes moet je een uurtje rijden, maar zeker de moeite waard. Onze kinderen vonden ook het knutselen erg leuk. Minpuntje is het restaurant en het winkeltje." - M over Camping Am Waldbad

Maltatal

Camping Maltatal gelegen in Karinthië ontvangt grote complimenten van andere vakantiegangers voor de fantastische ligging. Ook de pizza’s lopen hier als een trein. De prijs/kwaliteitverhouding wordt zeer gewaardeerd. Vind je het gezellig om aansluiting te vinden bij andere Nederlandse gezinnen? Dan is camping Maltatal de beste keuze tussen de campings in Oostenrijk!

Camping Maltatal - Campings in Oostenrijk
Benieuwd naar de reviews?

"Nu voor het derde jaar waren wij er weer. Onze dochters 7 en 9 jaar. Wij verblijven ongeveer 4 a 5 dagen. Daarna rijden we altijd door. Maar wat is het telkens heerlijk hier. Super vriendelijke eigenaar, man en vrouw 👍. Werken erg hard om ieder goed te helpen. Mooie camping. Gezellig. Mooi aangelegd. Mooie plaatsen, ruim." - Familie de Haan

Camping en vakantiepark EuroParcs Hermagor – Nassfeld

Op camping en vakantiepark EuroParcs Hermagor – Nassfeld kun je volop genieten van alles wat Oostenrijk te bieden heeft. Prachtige bergen, mooie ligweiden en een eigen zwembad en zwemvijver. De kleintjes vermaken zich prima in het speeltuintje en papa en mama genieten optimaal van het prachtige uitzicht vanaf de veranda. Kortom, EuroParcs Hermagor – Nassfeld behoort niet voor niets tot de best beoordeelde campings in Oostenrijk!

EuroParcs Hermagor - Nassfeld
Benieuwd naar de reviews?

"De meest luxe camping waar we ooit op hebben gestaan. Ruime sanitairgebouwen waar je nooit hoeft te wachten [...] Verder een heerlijk wellness gedeelte, zwembaden en van alles voor de kinderen (bioscoop, voetbalveld, binnenspeeltuin). Ondanks de luxe vonden wij de sfeer prima. Voor gezinnen is er voor jonge kinderen maar ook tieners voldoende aansluiting." - WS over EuroParcs Hermagor - Nassfeld

Camping Grubhof Lofer

Ben je toe aan een rustige vakantie? Een camping waar je lekker kunt ontspannen met een goed boek? Camping Grubhof Lofer, gelegen in het schilderachtige Salzburg, is zo’n camping waar je echt even helemaal tot rust komt. De camping wordt vooral geprezen om de zeer ruime plaatsen en het schone sanitair. Bij het campingwinkeltje kun je terecht voor verse broodjes. En in de buurt liggen ook een aantal supermarkten voor de grotere inkopen. Grubhof Lofer ontvangt hoge beoordelingen en hoort absoluut thuis in ons rijtje met goed beoordeelde campings in Oostenrijk.

Camping Grubhof Lofer - campings in Oostenrijk
Benieuwd naar de reviews?

"Wij hadden een xxl plek en waren er met een caravan. Heerlijke ruimte plek met vrij uitzicht. Het sanitair is echt fantastisch, super groot en heel schoon. Veel te doen in de buurt. Onze 9 jarige zoon heeft het ook super gehad, kon er geweldig spelen." - Michel over Camping Grubhof Lofer

Camping Hell

De volgende topper op dit lijstje met goed beoordeelde campings in Oostenrijk is Camping Hell. De camping ligt in het mooie Tirol en is een kleinschalige groene camping voor de rustliefhebber. Het is dé uitvalsbasis voor prachtige bergwandelingen en fietstochten in het Zillertal. Deze camping is geschikt voor gezinnen met kinderen dankzij de animatie, de minibioscoop, de indoor speelruimte en voor de ouders het saunalandschap. Ideaal!

Camping Hell - campings in Oostenrijk
Benieuwd naar de reviews?

"Keurig nette camping met een zeer vriendelijke ontvangst. Ruim opgezette netjes onderhouden kampeerplekken. Sanitairgebouw is nog vrij nieuw en wordt goed schoon gehouden. Eet gelegenheid op de camping is prima en heeft een mooi terras. De camping heeft een binnen en buitenzwembad beide zijn niet heel groot maar prima in orde." - Martijn over Camping Hell

Camping Gauglerhof

Als je op deze kleine boerencamping Gauglerhof verblijft, heb je een mooi uitzicht over de bergen. De perfecte keus voor mensen die van de natuur houden. Aan de kleine vakantiegangers is ook gedacht, voor de dieren, laat ze klauteren in de speeltuin of neem even een kijkje in de chillkamer. En als je de indrukwekkende omgeving goed wilt verkennen, koop dan een Kärnten Card. Zo kun je goed en soms voordelig bezienswaardigheden ontdekken.

Benieuwd naar de reviews?

"Wederom een fantastische vakantie gehad op de Gauglerhof. Camping zoals altijd heel schoon en netjes. Komen zeker weer terug. Bert en Grietje bedankt." - Bert en Ans over Camping Gauglerhof

Seecamping Mössler

Camping Seecamping Mössler is echt een topper! De camping ligt aan het Millstättermeer in de groene bossen van Oostenrijk, natuurliefhebbers zitten hier dus goed! Het is de ideale plek om tot rust te komen tijdens een kampeervakantie in Oostenrijk.

Seecamping Mössler
Benieuwd naar de reviews?

"Buitengewoon geweldig. Een prima camping met goed en schoon sanitair. vriendelijke en behulpzame beheerder. Kortom alles wat een vakantie tot een succes maakt. Prachtige omgeving geweldig mooi strandbad. er heerst een rustige sfeer op de camping." - Heddie en Heleen over Seecamping Mössler

Camping Seecamping Laggner

Wie op adem wil komen in rust en stilte kan hier prima staan. De camping is kleinschalig, het sanitair en de wasruimte zijn zeer schoon. Er is in de omgeving genoeg te bezichtigen en te doen, want het “meer” ligt direct aan de camping ligt. Eigenlijk is alles heel fijn hier.

Benieuwd naar de reviews?

"Zeer mooie Camping, mooie plekken met vriendelijke eigenaars. Mooi en schoon sanitair. Er zijn nog twee privé badkamers, rolstoel toegankelijk, veel te doen in de omgeving. Eigenaars weten een hoop over de omgeving met leuke tips."- Vakantieganger Egwin

Camping Panorama Camping Sonnenberg

In de bergachtige omgeving van Nüziders ligt Panorama Camping Sonnenberg. Deze camping in Oostenrijk beschikt over een blok(chill)hut voor pubers, schoon sanitair, mooie kampeerplekken en verschillende buitenzwembaden. De supermarkt en restaurants zijn op loopafstand. Tip: bezoek de historische stad Feldkirch.

Benieuwd naar de reviews?

"Mooie kleine camping, met zeer verzorgde sanitair en vriendelijke eigenaren. Veel in omgeving te doen en prachtig uitzicht vanaf de camping. Broodjes bestellen en in de ochtend ligt je bestelling klaar. Zeer vriendelijk, gastvrij gezin die deze camping runt!" - Vakantieganger Peggy

Camping Alpenferienpark Reisach

Geniet in alle rust op Camping Alpenferienpark Reisach. Ga lekker zwemmen in het natuurbad met een ondiep gedeelte voor de kleine kinderen en ’s avonds eet je een lekkere maaltijd in het restaurant op de camping. De omgeving is vooral geschikt voor actieve activiteiten in de buitenlucht, dus verwacht geen grote steden in de buurt.

Benieuwd naar de reviews?

"Wij zijn hier in in de zomer van 2016, 2018 en 2019 geweest. Fijne kleinschalige camping met ruime plekken. Er komen vooral Nederlanders, eigenaar is ook Nederlands. Mooie omgeving met vele wandelmogelijkheden, meer in de buurt." - Vakantieganger Sylvia

Camping Stadlerhof

Vraag bij aankomst op Camping Stadlerhof Kramsach naar de pas waarmee je gratis met de kabelbanen naar bergtoppen kunt, want je hebt een waanzinnig uitzicht. Voor kinderen is er een speeltuin en zwembad op de camping en volwassenen kunnen ontspannen in de sauna. Breng een bezoek aan het kleinste stadje van Oostenrijk, Rattenberg. Die stad mag zeker niet aan je lijstje ontbreken als je in de buurt bent!

Benieuwd naar de reviews?

"We hebben een kleine week op deze camping gestaan. We hadden de laatste premium plek en die was we wat kleiner dan beloofd, maar het uitzicht was top!" - Vakantieganger Floortje

Camping Schloss

In het plaatsje Volders ligt Camping Schloss. Deze camping wordt veelal gebruikt als doorreiscamping, maar is ook zeker een aanrader voor een langer verblijf. De camping is kleinschalig dus ideaal als je hier met je gezin vakantie wilt vieren. Het zwembad is wat aan de kleine kant maar voldoet om af te koelen. Tevens is er kleinschalige animatie voor de kinderen. Ga eens wandelen in de bergen of breng een dag door in de stad Innsbruck.

Benieuwd naar de reviews?

"Heerlijke camping: ruime plekken op gras, wij hadden zicht op het slot. Aan de andere kant zicht op de bergen. Picobello sanitair. Restaurant OK, vriendelijke bediening. Perfect om te wandelen en fietsen, Innsbruck te bezichtigen. " - Vakantieganger Diana

Camping Neubauer

Camping Neubauer is een heerlijk vakantieadres aan de Millstättersee. Hier word je ’s ochtends heerlijk wakker met de geur van versgebakken broodjes. Na een stevig ontbijt is het tijd om de natuur in te trekken. Rondom het meer kun je de mooiste wandel- en fietstochten maken. De camping is ook perfect voor gezinnen met kleine kinderen. De kindvriendelijkheid wordt hoog beoordeeld: de kinderen vermaken zich prima in de dierenweide en kunnen lekker zwemmen in het meer. Het is duidelijk waarom Camping Neubauer tussen de hooggewaardeerde campings in Oostenrijk thuishoort!

Camping Neubauer
Benieuwd naar de reviews?

"Prachtig plekje. De ontvangst was vriendelijk. We mochten kiezen uit 5 staanplaatsen en kozen een plekje vooraan met prachtig uitzicht op het meer. Sanitair was netjes en werd prima schoongemaakt. Rust op de camping was fijn. 's Morgens zijn verse broodjes te krijgen in het restaurant." - Vlemmings over Camping Neubauer

Camping Aufenfeld

Camping Aufenfeld in Aschau is een fijne camping voor de kids. Roetsjen van de glijbaan in het binnenzwembad of naar de klimmuur in de indoor speelhal. Top voor wintersporters want in 5 minuten sta je in de skigebieden Zillertal Arena of Hochzillertal! Deze camping behoort niet voor niets tot de best beoordeelde campings in Oostenrijk.

Camping Aufenfeld
Benieuwd naar de reviews?

"Het is een geweldige camping met veel voorzieningen. Leuke restaurantjes, terrasjes en campingwinkel. Je kunt er binnen en buiten zwemmen, sporten en spelen. Voor iedereen is er wat te doen. Het sanitair is netjes en er zijn voldoende gebouwen." - Yolande over Camping Aufenfeld

Nieuwsgierig naar meer?

Het aanbod aan campings in Oostenrijk is natuurlijk veel groter dan alleen deze favoriete top 15. Lees voor je je keuze maakt eerst eerlijke en oprechte beoordelingen van eerdere vakantiegangers. Zij vertellen je precies wat je kunt verwachten. Op naar Oostenrijk!