België is een perfect vakantieland voor gezinnen. Vooral de Belgische Ardennen zijn met de donkere bossen, mysterieuze grotten en watervallen één groot avontuur. Ook kindvriendelijke campings zijn er genoeg. Bekijk onze top 10 van de populairste kindvriendelijke campings in België. Wie weet zit jij binnenkort ook met het gezin op een van deze campings gezellig rond het kampvuur.

L'Eau Rouge populairste kindvriendelijke campings in België

L’Eau Rouge

10. Camping L‘Eau Rouge

Camping l’Eau Rouge is een gezellige en overzichtelijke camping in de Belgische Ardennen. Kinderen kunnen lekker vrij spelen. Ook het verwarmde zwembad is favoriet. Of doe mee met een van de sport- en spelactiviteiten van het animatieteam. Het bekende circuit van Spa-Francorchamps ligt om de hoek. Pretpark Plopsa Coo en de watervallen van Coo liggen ook op maar tien kilometer van de camping.

Bertrix populairste kindvriendelijke campings in België

Bertrix

9. Camping Bertrix

Camping Bertrix, gelegen in het gelijknamige dorp, is een fijne camping voor gezinnen met jonge kinderen. De kids vermaken zich in de speeltuin, het zwembad of in het speelbos. ’s Avonds is het lekker rustig op het terrein, maar voor de kleine honger kun je wel terecht bij de snackbar met terras. Nabij de camping ligt ook een supermarkt voor dagelijkse boodschappen. De omgeving nodigt uit om heerlijke fiets- en wandeltochten te maken.

Tonny populairste kindvriendelijke campings in België

Tonny

8. Camping Tonny

Camping Tonny ligt in het bosrijke gebied van Amberloup bij de rivier de Ourthe. Kinderen amuseren zich bij de rivier met het bouwen van dammen en bootje varen. Ook het speelveld is een ontmoetingsplek voor de jeugd. ’s Avonds is het heel gezellig met marshmallows rond het kampvuur. Verken de omgeving via de diverse wandelroutes of huur een mountainbike. Met een 8 gemiddeld een topverblijf voor het hele gezin.

Spineuse Neufchâteau populairste kindvriendelijke campings in België

Spineuse Neufchâteau

7. Camping Spineuse Neufchâteau

Camping Spineuse Neufchâteau is een gastvrije familiecamping midden in de mooie natuur van de Belgische Ardennen. De schaduwrijke staanplaatsen zijn netjes en ruim. Het sanitair is wat gedateerd maar zeer schoon. Voor een lekker drankje ga je naar de bistro van de camping en ook de broodjes die je hier kunt afhalen zijn heerlijk. De kinderanimatie, speeltuin en het zwembad bieden veel speelplezier. Ook de grote kabelbaan is erg in trek. De camping is bekroond met een Zoover Award en een 8,3 gemiddeld.

Moulin de Malempré populairste kindvriendelijke campings in België

Moulin de Malempré

6. Camping Moulin de Malempré

Camping Moulin de Malempré gelegen in het dorp Malempré is een leuke gezinscamping. Ilse geeft deze camping een 9 en was zeer tevreden over haar verblijf. Zo schrijft ze: ‘Heel propere camping met prachtig zwembad. Mijn dochter en ik verbleven in een trekkershut die groter was dan verwacht. Heel hartelijk onthaal. Mooie wandeling gemaakt op aanraden van de receptionist. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. De brasserie was van hoogstaand niveau. Mijn dochter heeft zich rot geamuseerd in de speeltuin, in het zwembad en in het mooie bos rondom de camping. Wij komen zeker terug!’

Ile de Faigneul populairste kindvriendelijke campings in België

Ile de Faigneul

5. Camping Ile de Faigneul

Bij camping Ile de Faigneul gelegen in de mooie omgeving van Semois kunnen de kinderen lekker spelen en komen de ouders helemaal tot rust. Evy komt hier zeker terug en schreef deze mooie review met een dikke 10: ’We hebben deze camping nu reeds vier keer bezocht en we kijken nu alweer uit naar de vijfde maal. Het is hier echt heerlijk rustig en prachtig staan aan het water. De eigenaars zijn ontzettend vriendelijk en sinds dit jaar is er ook toiletpapier in de sanitaire blokken aanwezig. Hier kom je echt tot rust. Manlief kan vissen voor de tent, de kindjes kunnen vrij rondrennen en spelen op de camping omdat die zo kleinschalig is maar toch ook groot genoeg zodat ze zich niet vervelen en ik kon er heerlijk op toekijken terwijl ik genoot van een goed boek. Er worden ook leuke activiteiten voorzien zoals boom klimmen, boogschieten, kampvuur met marshmallows en bingo-avonden. We voelen ons hier telkens weer dat beetje meer thuis. We proberen altijd andere plekjes te bezoeken maar enkel hier komen we telkens weer!’

populairste kindvriendelijke campings in België Anderegg

Anderegg

4. Camping Anderegg

Camping Anderegg is ideaal voor een fietsvakantie met het gezin. Je kunt zelfs fietsen over een oude spoorbaan. Het sanitair en de staanplaatsen zijn prima in orde. De campingeigenaren zijn vriendelijk en spreken Nederlands. De kinderen maken meteen vriendjes in de speeltuin en het speelhoekje. Ook is er een ondiepe beek waar ze lekker in kunnen spetteren. Een aanrader is verder een bezoek aan het stuwmeer of kasteel Reinhardstein. Leuk om te weten: honden zijn hier ook van harte welkom.

Hohenbusch populairste kindvriendelijke campings in België

Hohenbusch

3. Camping Hohenbusch

Nu zijn we alweer aangekomen in de top 3 bij camping Hohenbusch. Een familiecamping in Burg-Reuland. De camping heeft een mooi uitzicht op de weilanden. Verblijf je met kleine kinderen? Reserveer dan een plek bij het autovrije kampeerveld. De Nederlands sprekende eigenaren zijn heel vriendelijk en behulpzaam en de doucheruimtes zijn netjes en goed onderhouden. Maar de trekpleister van de camping is toch wel het grote zwembad met glijbaantje en whirlpool. De kinderanimatie is hier eenvoudig maar ideaal voor jonge kinderen. Verder kun je op de camping dagelijks verse broodjes halen en ook de frietjes zijn overheerlijk.

Parc la Clusure populairste kindvriendelijke campings in België

Parc la Clusure

2. Camping Parc la Clusure

Op nummer 2 in onze toplijst staat Zoover Award winnaar Parc la Clusure. Deze camping scoort een 8,4 gemiddeld en dat is niet voor niets. De warme ontvangst bij Parc La Clusure zal je zeker bij blijven. Of je nu verblijft in een stacaravan of tent; je gaat hier een heerlijk verblijf tegemoet. Het enthousiaste animatieteam organiseert elke dag activiteiten voor jong en oud. Doe mee aan de talentenshow en wie weet word je ontdekt! De kids leren hier over de wilde natuur in de Rangerclub of spelen in het naastgelegen riviertje. Dit is een leuke camping voor de hele familie.

Pont de Deulin populairste kindvriendelijke campings in België

Pont de Deulin

1. Camping Pont de Deulin

Op nummer 1 staat camping Pont de Deulin. Deze camping ligt in Deulin in een prachtig natuurgebied langs de rivier de Ourthe. Met een eigen speeltuin met trampoline, pingpongtafel en speelveld een leuke gezinscamping. Deze camping won zelfs een Gouden Zoover Award. Het sanitair is schoon en goed onderhouden. In de cafetaria kun je smullen van dagverse producten. Ga je een dagje op pad? Bestel dan via de broodjesservice een heerlijke lunch. Met een gemiddelde van 9,1 een terechte nummer 1 in onze top 10.

Heb je laatst met het gezin een heerlijke vakantie gehad met in België? Schrijf dan een review op Zoover en deel jouw ervaringen met andere vakantiegangers.

Meld je aan voor de Zoover nieuwsbrief: iedere week bomvol vakantie-inspiratie!

Uitgelichte berichten

Lees ook