De 10 populairste hotels in Egypte

Redactie - 20 november 2018

De 10 populairste hotels in Egypte

Redactie - 20 november 2018

Laat je betoveren door het prachtige Egypte. Ontdek de rijke cultuur, gezellige badplaatsen en natuurlijk de mysterieuze rivier de Nijl. Als je onderstaande lijst hebt bekeken wil je nog maar één ding: op vakantie naar het zonnige Egypte. Heb jij dit prachtige land nog niet ontdekt? Wij tonen je graag een paar juweeltjes. Speciaal voor jou hebben we een top 10 samengesteld van de populairste hotels in Egypte.

Sunrise Crystal Bay Resort populairste hotels in Egypte

Sunrise Crystal Bay Resort

10. SUNRISE Grand Select Crystal Bay Resort

Wij starten onze lijst met Gouden Zoover Award winnaar SUNRISE Grand Select Crystal Bay Resort. Wat een prachtig resort! Hier word je helemaal in de watten gelegd. En alles wat je maar kunt bedenken is er: een prachtig zwembad, mooie en ruime kamers, leuke winkeltjes en de hele dag animatie voor jong en oud. Ook kun je hier uitstekend eten in buffetvorm of à la carte in een van de sfeervolle restaurants. De zee met zandstrand aan de overkant maakt dit bovendien tot een heerlijk verblijf in Egypte.

Brayka Bay Resort populairste hotels in Egypte

Brayka Bay Resort

9. Brayka Bay Resort

Ook het Brayka Bay Resort gelegen in het prachtige Marsa Alam wordt door jullie zeer gewaardeerd met een 8,3 gemiddeld en een Zoover Award. Bart Juffermans heeft al voor de derde keer dit resort bezocht en geeft het Brayka Bay Resort een dikke 8: ‘Een prima resort met een prachtig huisrif. Er is dit jaar ook een loopbrug geopend . Het personeel is erg behulpzaam en vriendelijk. Eten is goed en de sfeer op het park is ontspannen. De tuin is fantastisch. We zijn er voor de derde maal geweest en het verveelt niet.’

SUNRISE Royal Makadi Aqua populairste hotels in Egypte

SUNRISE Royal Makadi Aqua

8. SUNRISE Royal Makadi Aqua Resort

Fenomenaal vinden jullie het Sunrise Royal Makadi Aqua Resort. Dat wordt bekroond met een hoge score van een 9,4 en een Gouden Zoover Award. Beleef jouw droomvakantie in Egypte en laat je heerlijk verwennen in dit schitterende all-in resort. Even genoeg ontspanning gehad? Maak dan een spectaculaire quadrit op het strand of ontdek de prachtige koraalriffen tijdens het snorkelen.

Dana Beach Resort populairste hotels in Egypte

Dana Beach Resort

7. Dana Beach Resort

Dana Beach Resort is een heerlijk resort gelegen in Hurghada om volledig tot rust te komen. De familie Nieuwenhuis geeft het resort in hun review een dikke 9: ‘Wij zijn net terug van een 10 daagse vakantie op dit geweldig fantastisch resort. Je wordt werkelijk als een echte chef behandeld. Je komt niks te kort en de service is perfect. Wij zijn weer van plan om volgend jaar terug te gaan.’ Dat is het mooiste compliment dat je als resort kunt krijgen, toch?

Steigenberger Aqua Magic

Steigenberger Aqua Magic

6. Steigenberger Aqua Magic (Splashworld)

Over het Steigenberger Aqua Magic zijn jullie meer dan tevreden gezien de dikke 9,4 én een Gouden Zoover Award. En magic it is! Dit resort is echt een aanrader voor gezinnen. Het zwembad met verschillende glijbanen en piratenboot is een waterparadijs voor de kinderen. Vanaf de gezellige terrasjes verdeeld over het resort kun je ontspannen genieten van een drankje. Aanrader is het dakrestaurant Magic Sky op het resort. Van daaruit kun je tijdens het smikkelen van een knapperige pizza genieten van een adembenemend uitzicht op de rode zee en de bergen.

The Three Corners Beach Resort populairste hotels in Egypte

The Three Corners Fayrouz Plaza Beach Resort

5. The Three Corners Fayrouz Plaza Beach Resort

Eveneens een winnaar van een Gouden Zoover Award is The Three Corners Fayrouz Plaza Beach Resort in Port Ghalib. Een mooi verzorgd resort voor een ontspannen vakantie waar je ontzettend lekker kunt eten. Annerie Verbakel beleefde hier een heerlijke week met haar partner en wat hebben ze genoten! ‘We kwamen voor een weekje relaxen. Dat is zeker gelukt. Het team van Fayrouz Plaza doet er alles aan om het iedereen naar de zin te maken. Het hotel is netjes schoon, het eten is heel goed. Zeker de 3 avonden dat we a la carte konden eten bij de Italiaan, Egyptisch en Libanees restaurant Super. De Spa en fitness waren ook helemaal top. Een aanrader. De onderwereld is prachtig om te bekijken. Het huisrif is geweldig mooi. We komen zeker nog keer terug.’

Royal Tulip Beach Resort populairste hotels in Egypte

Royal Tulip Beach Resort

4. Royal Tulip Beach Resort

En ja hoor! We hebben weer een Gouden Zoover Award winnaar te pakken. Het Royal Tulip Beach Resort heeft ook ontzettend veel positieve reviews van jullie mogen ontvangen en scoort gemiddeld een 8,8! Vooral het aquapark, de restaurants met als topper de Italiaanse keuken én de schone kamers worden zeer door jullie gewaardeerd.

The Three Corners Rihana Resort populairste hotels in Egypte

The Three Corners Rihana Resort

3. The Three Corners Rihana Resort

We zijn alweer aangekomen in de top 3 van onze lijst. Het prachtige The Three Corners Rihana Resort, ligt direct aan het privéstrand in het plaatsje El Gouna. Dit resort is qua animatie en entertainment meer gericht op volwassenen. Je kunt hier heerlijk baantjes trekken in de diverse zwembaden, een potje tafeltennissen of meedoen met het beachvolleybal-toernooi. Wil je even helemaal tot rust komen? Breng dan een bezoek aan het Spa Center en geniet van een weldadig Turks bad, een massage of de jacuzzi.

Mamlouk Palace Resort populairste hotels in Egypte

Mamlouk Palace Resort

2. SENTIDO Mamlouk Palace Resort

Op de tweede plaats in onze top 10 staat SENTIDO Mamlouk Palace Resort. Bekijk de prachtige foto’s en je bent verkocht. Je voelt je bijna een royal wanneer je hier verblijft. Het is dan ook helemaal niet verwonderlijk dat dit resort een Gouden Zoover Award heeft gekregen en een gemiddelde van een 9,4 scoort. Met een eigen privéstrand, 5 themarestaurants, luxe kamers en een heerlijk wellnesscenter is dit resort een waar paradijs.

Jungle Aqua Park populairste hotels in Egypte

Jungle Aqua Park

1. Jungle Aqua Park

Op nummer 1 staat dit schitterende Jungle Aqua Park, gelegen in het zonnige Hurghada. Lees de uitgebreide review van Richard Visser en je begrijpt waarom: ‘Het is een fantastisch resort, heel veel zwembaden en heel veel glijbanen. Er zijn 5 restaurants en nog wat kleine eetgelegenheden met iedere dag ander aanbod en alles is vers. Het personeel is bijzonder vriendelijk en doet echt alles voor de gasten. Het resort heeft gewoon genoeg bedden bij de zwembaden en aan het strand, dus geen zielige types die met een handdoekje naar het zwembad rennen’. Klinkt goed, toch?

Heb jij onlangs een fantastische vakantie gehad in een hotel in Egypte? Schrijf een review op Zoover en deel jouw ervaringen met andere vakantiegangers.