De 10 populairste accommodaties van Kaapverdië

Redactie - 24 november 2018

De 10 populairste accommodaties van Kaapverdië

Redactie - 24 november 2018

Na ongeveer zes uurtjes vliegen ben je er. De Kaapverdische eilanden, een paradijs op aarde van zon, zee, prachtige stranden en zomerse temperaturen. Wil jij jouw vakantie doorbrengen in een van de meest populaire accommodaties van Kaapverdië? Bekijk dan snel onze top 10 die we speciaal voor jou hebben geselecteerd.

King Fisher Resort populairste accommodaties van Kaapverdië

King Fisher Resort

10. King Fisher Resort

Met een 8,2 starten we onze top 10 bij het King Fisher Resort gelegen op het Kaapverdische eiland Santiago. Een kleinschalig resort, in een rotsachtige baai waar je helemaal tot rust komt. Je wordt hier gastvrij ontvangen en het personeel zorgt ervoor dat het je aan niets ontbreekt. De appartementen zijn netjes, ruim en hebben allemaal uitzicht op zee.

Odjo d'Agua populairste accommodaties van Kaapverdië

Odjo d’Agua

9. Hotel Odjo d’Agua

Gelegen aan het prachtige zandstrand van Santa Maria ligt het rustieke hotel Odjo d’Agua. Het hotel heeft maar liefst twee restaurants met heerlijke streekgerechten. Eén restaurant ligt boven de zee waardoor je geniet van een spectaculair uitzicht. Ook het ontbijt is zeer uitgebreid en goed verzorgd. Er wordt zelfs een romantisch champagne ontbijt geserveerd op verzoek. Met het gezellige centrum op loopafstand zeker een charmante uitvalsbasis voor een zonvakantie op het Kaapverdische eiland Sal.

Agua Hotels Sal Vila Verde Resort populairste accommodaties van Kaapverdië

Agua Hotels Sal Vila Verde Resort

8. Agua Hotels Sal Vila Verde Resort

Agua Hotels Sal Vila Verde Resort ligt net buiten het centrum van Santa Maria en op loopafstand van het strand. Het grote resort dat bestaat uit maar liefst 207 appartementen is relatief nieuw en daardoor nog niet zo bekend bij toeristen. Het resort is een ideaal verblijf voor een rustige vakantie onder de Kaapverdische zon.

Oasis Salinas Sea populairste accommodaties van Kaapverdië

Oasis Salinas Sea

7. Oasis Salinas Sea

Hotel Oasis Salinas Sea ligt op het eiland Sal in de bruisende badplaats Santa Maria. Volgens jullie recente reviews een echte aanrader wanneer je een vakantie gaat boeken naar Kaapverdië. Netty Bohme geeft het hotel een 8 en schreef een mooie review: ‘Salinas Sea is een vrij nieuw complex, dichtbij het centrum van Santa Maria, waar heel veel restaurantjes en bars zijn. Wij komen hier al vanaf de opening en zijn erg tevreden. Het ligt aan een super mooi strand, met eigen beachbar en bedjes. Het complex is modern ingericht, heeft heel veel faciliteiten, fitnessruimte, etc. Wat ook heel fijn is, is dat er twee windsurfclubs dicht in de buurt zitten. Verder zijn excursies zoals tours over het eiland en dagtochten op een boot om de hoek te huren. Wij vinden dit hotel zeker een aanrader.’

Melia Llana Beach Resort & Spa populairste accommodaties van Kaapverdië

Melia Llana Beach Resort & Spa

6. Melia Llana Beach Resort & Spa (Adults-only)

Op zoek naar een vakantiebestemming voor adults-only? Het Melia Llana Beach Resort & Spa heeft geen kinderanimatie, maar is met een heerlijke wellness en spa geheel afgestemd op volwassenen. Deze formule wordt door jullie goed ontvangen want dit resort staat met een 8,8 op de zesde plaats in onze toplijst.

Sol Dunas populairste accommodaties van Kaapverdië

Sol Dunas

5. Hotel Sol Dunas

Hotel Sol Dunas is een prachtig hotelcomplex met maar liefst vijf zwembaden én op loopafstand van het strand. Dat gezinnen met kinderen hier met open armen worden ontvangen lees je in de mooie review van Laura: ‘Ontzettend hardwerkend en vriendelijk personeel. Leuk met kinderen ook! Heerlijke ruime kamers, goede schoonmaak, ruim opgezet dus niet het gevoel van echte drukte. Animatie in vorm van shows dus geen vervelend flauw getrek dat je mee moet doen. Kinderdisco voor de kinderen, en overdag ook genoeg mogelijk, maar nooit vervelend of opdringerig. Eten ruim voldoende keus en heerlijk! Voor iedereen wat wils en voldoende afwisseling. Fijn vonden we ook de speciale hoek voor de kinderen met lekkers voor hen. Ook fijn om a la Carte te kunnen lunchen. Resort heel schoon en keurig netjes. Wij komen absoluut terug!’

Riu Karamboa populairste accommodaties van Kaapverdië

Riu Karamboa

4. Hotel Riu Karamboa

Hotel Riu Karamboa gelegen op het prachtige eiland Boa Vista is een schitterend all-in hotel vol entertainment. Overdag lekker uitrusten onder de palmbomen op het naastgelegen strand. ‘s Avonds na een uitgebreid dinerbuffet word je vermaakt onder het genot van een fruitige cocktail met spectaculaire avondshows.

Riu Palace Cabo Verde populairste accommodaties van Kaapverdië

Riu Palace Cabo Verde

3. Hotel Riu Palace Cabo Verde

Op de derde plaats in onze lijst staat hotel Riu Palace Cabo Verde. Een ideaal vakantieverblijf als je toe bent aan een echte verwenvakantie. Hier kom je volledig tot rust. Je hoeft het resort niet eens af want je hebt hier alles bij de hand om te relaxen. Zon, zee, mooie zwembaden en keuze uit diverse restaurants. Alle ingrediënten voor een vakantie waarbij je niets ‘moet’ behalve lekker genieten!

ClubHotel Riu Funana populairste accommodaties van Kaapverdië

ClubHotel Riu Funana

2. ClubHotel Riu Funana

Op de tweede plaatst staat ClubHotel Riu Funana een prachtig vakantieverblijf waar je heerlijk in de watten wordt gelegd. Dit resort ontvangt de ene mooie beoordeling na de andere. Ralph Tax gaf niet alleen maar tienen maar ook een prachtige review: ‘Hier in deze oase komt u helemaal tot rust. Alles is werkelijk tot in de puntjes verzorgd. Vanaf het moment dat u binnenstapt tot het moment u het hotel weer verlaat wordt u overweldigd met luxe, goed eten, vriendelijk personeel en goede verzorgde nette kamers. De hele dag door gebruik maken van de all in formule zonder dat het overal een rotzooi is. Liggend aan het grote zwembad waar je geen bedje hoeft te reserveren, en je elke dag een handdoekenservice hebt. Kortom groot of klein, oud of jong, iedereen heeft hier plezier en kan genieten van een meer dan welverdiende luxe vakantie!’

Riu Touareg populairste accommodaties van Kaapverdië

Riu Touareg

1. Hotel Riu Touareg

We zijn aangekomen bij de nummer 1 van onze top 10: Hotel Riu Touareg. Ben je niet zo van sightseeing en het maken van allerlei excursies? Wil je liever met een verfrissend drankje genieten op je strandbed met uitzicht op zee? Dan is Hotel Riu Touareg op Boa Vista precies wat jij nodig hebt. Laat je hier lekker verwennen en kom heerlijk tot rust. Wij horen al het geluid van ruisende palmen.

Heb jij onlangs een fantastische vakantie in Kaapverdië doorgebracht? Laat het ons weten en schrijf een review op Zoover. Deel jouw bijzondere ervaringen met andere vakantiegangers.