Goedkoop vliegen, betekent vooral niet te veel bagage meenemen. Anders ben je alsnog aan de beurt met allerlei toeslagen. Bij budgetvliegers als Ryanair mag je sinds kort ook nog maar een klein stuk handbagage van 10 kilo meenemen. Heb je meer bij je, dan gaat de kassa rinkelen.

Zo neem je goedkoop je handbagage mee

Lee Cimino, een man uit Staffordshire, Engeland, was deze strengere regels spuugzat. En bedacht de volgende truc om zonder toeslag bij Ryanair te gaan vliegen. Benodigheden: een oude jas en een reis naar de kleermaker. Die kleermaker naaide tal van vakken in zijn jas waarin hij uiteindelijk de complete inhoud van een handbagagetrolley weet in te proppen. Er is zelfs plaats voor een paar schoenen.

In het begin, zoals te zien in de video, was Cimino niet zeker of de jas zou werken, omdat de jas vrij dik is. Maar aan het einde van de video haalt hij het naar Belfast met zijn jas/koffer intact.

Belfast is een fantastische stad. Heb je ook een tripje naar de Noord-Ierse hoofdstad op de planning staan? Overweeg eens een overnachting in het Hotel Jurys Inn Belfast. Zoover reviewers beoordelen deze accommodatie gemiddeld met een 7,8. Brenda logeerde ook in het hotel en gaf na afloop van haar verblijf het hotel een mooie 8. ‘Het is een gemoderniseerd (verbouwd) centraal gelegen hotel! Mooie ruime kamers, het hotel ligt aan de drukste weg van Belfast maar met het raam dicht heb je hier geen last van (met raam open hadden wij hier ook geen last van maar onze kamer grenste aan de binnenplaats). Kamer is voorzien van koffietafel, koelkast en airco. Badkamer is klein maar ruime douche. Wat wij gemist hebben zijn kleine dingen zoals: wc borstel, kapstokhaakjes, meer handdoeken (dit omdat onze kamer eens is overgeslagen voor housekeeping), opbergruimte voor koffer. Kamer is netjes maar kan schoner wat ons betreft maar het is zeker niet vies. Bedden liggen heerlijk alleen vonden wij de kussens erg dik en hard. Prima verblijf!’

Hou je jas aan

De man had zich de gang naar de kleermaker kunnen besparen want er zijn ook jassen waar je veel bagage in kwijt kan, zoals The Airport Jacket. Deze lange regenjas ziet er iets geflatteerder uit dan het exemplaar van Cimino. Je kleding stop je in speciale vakken waardoor de buitenkant er ineens gewatteerd uitziet.

Bij de Cimimo deed niemand moeilijk, toch is het wachten op strengere regels van Ryanair als iedereen dat straks gaat doen. Let maar op, dan word je jas straks gewogen. (Net als passagiers)

Bron: ANP

Eva