Heerlijk, een Adults Only vakantie waarin rust, genieten en verwennerij centraal staat. Weg van kinderlawaai en haast. Wil je even niet met je eigen kids op vakantie of ontsnappen aan die van anderen? Dan is een Adults Only vakantie echt iets voor jou. We geven je de top 10 voor 2020! Genoeg keus dus om jezelf dit jaar op een ‘volwassenen’ vakantie te trakteren.

De top 10 van op de Zoover als best beoordeelde Adults Only vakantiebestemmingen ziet er als volgt uit:

Zoover-Hotel_Be_Live_Adults_Only-
10. Hotel Be Live Adults Only Los Cactus – Adults Only

Op naar Varadero in Cuba waar Hotel Be Live Adults Only Los Cactus een 9 kreeg van Rita die het een geweldige ervaring vond. Ze schrijft onder andere: ‘We verbleven in een 4 sterren resort Los Cactus in Varadero, de kamers waren redelijk schoon, het eten was goed. Voldoende keus en elke dag variatie. In de winkels zijn niet alle producten zijn te koop. Het strand is prachtig wit en een mooie helder blauwe zee. Het is een prachtig groen eiland en de Cubanen zijn zeer vriendelijk, je hebt heel snel contact met iedereen.’

Hotel AluaSoul - Adults Only9. Hotel AluaSoul – Adults Only

In Cala d’Or op Mallorca vind je AluaSoul Adults Only Resort. Vanuit het hotel kun je al die leuke stadjes en dorpen op Mallorca ontdekken. En een dagje rust in het resort is zeker geen straf. Voor Inge was het een heerlijke ervaring die ze met een 9 waardeerde: ‘We hebben een geweldig verblijf gehad. De baai is prachtig. Op loopafstand van de haven en een half uur lopen naar het centrum van Cala d’Or. In de buurt van het hotel voldoende barretjes en winkels. De kamer is netjes en schoon. De animatie is leuk en afwisselend. Er waren weinig Nederlanders in het hotel maar een mix van veel landen. Vriendelijk personeel. Er was een goed handdoeken beleid (niet langer dan een uur onbeheerd) en voldoende bedjes (meerdere plekken). Al met al een heerlijke vakantie!’

Mas-Can-Prim8.  Vakantiehuis Mas Can Prim -Adults Only

Wil je een vakantiehuis inclusief sauna en zwembad? Ga dan naar Vakantiehuis Mas Can Prim in St. Laurent de Cerdans, Languedoc – Roussillon, Frankrijk. Vooral rustzoekers zullen hier de vakantie van hun leven hebben, zoals Jan: ‘Wie rust zoekt, goede faciliteiten in een mooi landschap landt helemaal bij Mas Can Prim. Terwijl het overal in Frankrijk druk is, vind je hier weldadige rust bij gastheer Marc. We hebben heerlijk in de schaduw en de zon aan de rand van het zwembad bijgetankt. Alle rust om lekker te lezen en heerlijk te eten en te drinken. Ritje door de Pyreneeën naar Spanje was prachtig.’

Hotel Aqua Silhouette - Adults Only7. Hotel Aqua Silhouette – Adults Only

In Malgrat de Mar in Spanje kun je je heerlijk ontspannen en relaxen in  Hotel Aqua Silhouette & Spa. De drie zwembaden, poolbar en moderne kamers nodigen uit tot meerdere bezoeken en sommige kunnen er niet genoeg van krijgen. Voor J.J. Vredenburg voelt het hotel dan ook als thuiskomen: ‘September was ons vierde verblijf dit jaar. Ana het kamermeisje en de dames van het restaurant zijn schatten. De drie zwembaden zijn super. Het hotel is voor ons thuiskomen. Tot juni volgend jaar.’

Hotel Three Corners - Adults Only6. Hotel The Three Corners Ocean View – Adults Only

In El Gouna in Egypte kun je voor een relaxvakantie terecht in Hotel The Three Corners Ocean View. Het resort lijkt op een soort dorp waardoor je niet het gevoel hebt in een massaal hotel te zitten. Geweldig, zo zeggen ook Ingrid en Caroline: ‘Wat een heerlijk hotel. We waren hier voor het eerst, maar zeker niet voor het laatst. Ook de ligging vonden wij heel mooi, bij de haven, aan de zee en de lagunes. Wij hadden een kamer met zeezicht geboekt en kregen dan ook een erg mooie kamer met zicht op het zwembad en zee. Ook het personeel was erg vriendelijk, ook zonder fooi. Kamer was mooi, schoon en naar ons idee ( we zijn al in veel hotels geweest in Egypte ) niets mis mee. Grote kastruimte, goede douche en wij hadden echt een groot balkon. Het eten was ook heerlijk vonden wij, je kon iedere dag een verse salade laten maken, of een heerlijke sandwich. Wij gaan in mei weer terug.’

Camping Jelly's Hoeve - Adults Only5. Camping Jelly’s hoeve – Adults Only

Dat je niet persé naar het buitenland of in een hotel hoeft voor een fantastische Adults Only ervaring bewijst camping Jelly’s Hoeve in Havelte (Drenthe). Ze kregen niet voor niets een Gold Award en lovende woorden van M. Veldhuizen  schrijft ondermeer: ‘Prima concept, vooral in een kindervakantie periode een heerlijk alternatief om even tot rust te komen in een prachtige omgeving. Toiletten smetteloos, afwas ruimte smetteloos, prima in orde dus.’

Hotel Arion Palace4. Hotel Arion Palace Kreta – Adults Only

In Ierapetra op het Griekse Kreta staat The Arion Palace Hotel, dat een Gold Award kreeg, garant voor een fantastische vakantie zonder kinderen. Loop naar het op 700 meter afstand gelegen strand en geniet net als Paul en Corrie van alles wat het hotel en Kreta te bieden heeft: ‘Wij hebben een hele fijne vakantie gehad in een heel mooi schoon hotel. Het personeel is heel erg behulpzaam en erg vriendelijk. We waren hier 3 weken en hebben heel veel van het prachtige eiland gezien. Het is wel aan te raden om een auto te huren omdat het op een heuvel ligt.’

Hotel Sunrise

3. Hotel SUNRISE Holidays Resort – Adults Only

Snorkelen, duiken, genieten van het strand en van het hotel:Hotel SUNRISE Holiday Resort in Hurgada is een aanrader. Fleur had er een geweldige vakantie: ‘Prachtige locatie, staff is amazing. Zeker een plaats om tot rust te komen. Yoga sessies zijn een aanrader.’

B & B Vista Sull oliveto

2. Bed and Breakfast Vista sull’oliveto – Adults Only

In je eigen appartementje in Bed & Breakfast Vista sull’oliveto in het Italiaanse Poggiolo (Umbrië) word je van aankomst tot vertrek in de watten gelegd. De omgeving leent zich daarnaast ook nog eens voor het maken van mooie uitstapjes. Het was fenomenaal volgens Mirjam Blok:  ‘Een geweldig ontvangst met een drankje en een hapje. Je voelt je in één klap super welkom. De appartementen zijn schoon en prima qua ruimte. Het uitzicht is fenomenaal! Heerlijk buiten ontbijten of dineren, tenzij het weer het echt niet toe laat. Verder denken Heleen en Ed erg met je mee om je in Umbrië goed te vermaken.’

Hotel Premier le Reve

1. Hotel Premier Le Reve & Spa – Adults Only

Op de eerste plaats een Gouden Zoover Award-winnaar: Hotel Premier Le Reve & Spa Adult Only in het Egyptische Sahl Hasheesh. Elize gaf het hotel een 10 en schrijft in haar review: ‘Wat een geweldige vakantie hebben wij gehad. We gaan nooit twee keer naar dezelfde plaats maar hier komen we zeker terug. Prachtig koraalrif voor de deur! Eten was geweldig en elke dag wat anders. We werden van het begin tot het eind in de watten gelegd. Ik werk met kinderen en vond het geweldig om ze in mijn vakantie niet tegen te komen. Wat een rust en stilte. Echt fantastisch!’

Uitgelichte berichten

Madeleine