Dit jaar proberen mijn verkering en ik 12 keer op vakantie te gaan in 1 jaar. Een snelle rekensom leert je dat je dan iedere maand op pad bent. Tot nu toe een vrij succesvol plan!

Eerste helft is gespeeld

We begonnen het jaar in winters Polen, februari vierden we een nachtje in Hotel Okura in Amsterdam, maart was nogal buitensporig met een dure wintersport in Oostenrijk, april compenseerden we met budgetproof slapen in een yurt en mei vierden we het dertigersdilemma van mijn vriendin in Berlijn. En in juni waren we op wijnreis in de Beaujolais.

Deze vakantie telt voor 2

Waarom? Omdat we 2 weken weg waren! Dat is uniek voor ons 12-maandenplan. En omdat er geen officiële spelregels zijn, bepalen we die lekker zelf.

Feesttent

Camping municipal

Ik ben opgegroeid met kamperen op gemeentecampings. Geen animatieteams, zwembaden met glijbanenpark of ander entertainment. Toch had ik het er altijd enorm naar mijn zin. Met die goede herinneringen en een voorkeur voor kleinschalige campings, kozen we voor Camping Municipal Les Feuilles. Aan de camping ligt een beekje (dammen bouwen!) en het centrum van Chaufailles is op loopafstand. De ideale camping!

Wijnproeverij bij Domaine Lapierre

Wijnreis = proeven

Wat doe je in de Beaujolais? Juist: proeven. De paden op, de lanen in. Onze tip: bekijk welke wijnhuizen jouw favo wijnwinkel verkoopt in de betreffende regio. Doe daarna een Google search naar het adres en rij langs. Soms sta je bij een privé-adres of heeft de boer geen tijd, maar soms sta je ineens op een prachtig landgoed en krijg je allemaal topwijnen te proeven. Uiteraard neem je dan ook een flesje doosje mee. Onze favorieten: Domaine Lapierre en Château de Lavernette.

Uitzichten onderweg in de regio

Quel est le prix?

• 13 nachten op Camping Municipal Les Feuilles: €180
  • Boodschappen en activiteiten: €500
  • Tolwegen: €50
    • Tip van mijn vader: tot aan Langres heb je geen tol, moet je wel over Luxemburg rijden.
  • Tanken: €100 (wij rijden gratis in Nederland)
  • Wijn voor thuis: €200
  • Totaal: €1.030

Augustus: Lowlands Festival

In ons plan moeten we creatief omgaan met vakantiedagen en het principe ‘vakantie’. Maar 4 dagen met vrienden naar een te gek festival; dat voelt als vakantie!

Ga jij wel eens op wijnreis? Laat het ons weten in een reactie.

Maak nu bij Zoover 2x kans op een vakantie in Frankrijk bij RCN Vakantieparken!

Uitgelichte berichten

Lees ook