Dit zijn de glampingtrends voor 2020

Redactie - 21 december 2019

Dit zijn de glampingtrends voor 2020

Redactie - 21 december 2019

Glamping is al jaren hot. Kamperen met de luxe van privésanitair, een lekker bed en zonder het gesleep met een tent of caravan. Alles staat voor je klaar. Ook in 2020 groeit de glampingmarkt als een speer. Dé glampingtrends voor 2020? Dicht bij huis, duurzaam, tiny houses én nog meer luxe.

Vakantiehuis Texel-Yurts - Glamping en glampingtrends 2020

Vakantiehuis Texel-Yurts

Glamping in Nederland

Steeds meer Nederlandse campings gaan voor luxe accommodaties. Yurts, safaritenten, tipitenten, pipowagens, woonwagens: je kunt verblijven in de meest bijzondere accommodaties als je gaat glampen. In Nederland is Woonwagencamping Boheems Paradijs in Drenthe een van de fijnste glampingopties. Je bent er even helemaal tussenuit, midden in de natuur met genoeg ruimte om je heen, maar je hebt wel de gezelligheid van een camping. Ook Vakantiehuis Texel-Yurts is een aanrader! Deze yurts zijn voorzien van een houtkachel waarop je kunt koken, genoeg keukengerij en goede bedden. Genieten!

Duurzaam

Deze trend sluit ook aan op het bovenstaande: we willen tijdens onze vakantie ook aan het mileu denken en daarom wordt glamping steeds duurzamer. Niet alleen door een vakantiebestemming dicht bij huis te kiezen, en dus een vlieg- of lange autorit te besparen, ook door groene campings te kiezen. Vakantiepark Camp Silver op Texel draagt haar steentje bij door elke ochtend een biologisch ontbijt te serveren met streekproducten. Of wat dacht je van Camping ’t Buitenland in Noord-Brabant, waar je zowel kachel als hottub zelf stookt met hout. Kamperen is al een stuk duurzamer dan een verblijf in een hotel, maar in 2020 doen we er nog een schepje bovenop.

Camping 't Buitenland Glamping en glampingtrends 2020

Camping ’t Buitenland

Tiny houses

Tiny houses is een van de nieuwste glampingtrends voor 2020. Tiny houses zijn kleine woningen waar je leeft met een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk. Goed voor het milieu en goed voor je eigen geluk. Dat moeten de verhuurders van tiny houses ook hebben gedacht, want steeds vaker worden deze woningen aangeboden als vakantiewoning. Vakantiepark DroomPark Maasduinen is daar een goed voorbeeld van. De tiny houses op dit vakantiepark zijn geschikt voor twee personen. Heerlijk voor een weekend weg.

Nog luxer

Het hele idee van glamping is natuurlijk luxe kamperen. We willen nog luxer. Echt goede bedden, een hottub voor de deur die je zelf warm kunt stoken of een douche in je tent in plaats van in een gedeeld sanitairgebouw. Ook kan de luxe hem zitten in de bestemming. Een mooie yurt onder de sterrenhemel zal anders voelen dan een yurt op een drukke camping. In 2020 gaan we voor de luxe optie!