Campings in Italië: hier wil jij vakantie vieren!

Redactie - 9 september 2019

Campings in Italië: hier wil jij vakantie vieren!

Redactie - 9 september 2019

Al jarenlang vieren veel Nederlanders vakantie in het zonnige Italië. En dat is natuurlijk niet voor niets. Gezellige steden, bergachtige gebieden en azuurblauwe meren wisselen elkaar af. Italië heeft genoeg te bieden. Maar de keuze voor de camping is en blijft lastig. Strijk jij neer aan het verkoelende Gardameer? Of zoek je liever de natuur op in Toscane? Check onze toplijstjes en ontdek de diversiteit aan campings in Italië.

Bella Italia populairste campings in Europa

Camping Bella Italia

Top 3 beste campings aan het Gardameer

Picture this: je ritst je tent open en ziet de mooiste uitzichten, neemt een duik in een azuurblauw meer en geniet daarna van een heerlijk ontbijt in een pittoresk Italiaans dorpje. Het is dagelijkse kost aan het Gardameer! Dit zijn de beste campings in Italië aan het Gardameer.

Kindvriendelijke camping: Fontanelle

Camping Fontanelle ligt er prachtig bij, zo direct aan het Gardameer. Vanaf de camping heb je uitzicht op Sirmione, het schiereiland van het meer. Alle kampeerplaatsen liggen dichtbij het meer en olijfbomen zorgen voor de nodige schaduw. Geen zin om je tentje op te zetten? Geen probleem, Fontanelle verhuurt verschillende mobilhomes. Ook kinderen zullen zich hier opperbest vermaken: tijdens het hoogseizoen staat het Nederlands sprekende animatieteam klaar met een bomvol animatieprogramma.

Camping Fossalta: kamperen rond het Gardameer

Camping Fossalta in Lazise ligt aan de oevers van het Gardameer en heeft ongeveer 270 lekkere ruime kampeerplekken. Als je geluk hebt, kun je je tentje of caravan direct aan het Gardameer neerzetten of anders iets hoger gelegen onder de schaduw van pijnbomen. Met een zwembad, snackbar en winkel vind je er alles wat je nodig hebt! Het is een camping die goed wordt onderhouden en dat is terug te zien aan jullie beoordeling van Camping Fossalta: een mooie 8,4. Verder ligt het grote waterpark Caneva en attractiepark Gardaland op steenworp afstand.

Camping Bella Italia

De grote en populaire camping Bella Italia ligt aan de zuidkant van het Gardameer. Vanaf het privéstrand heb je schitterend uitzicht op het meer en de bergen daarachter. Het meer loopt langzaam af, ideaal voor kinderen dus. Op de camping zelf is een groot zwembadcomplex met meerdere baden, waterglijbanen en ondiepe delen voor de jongste kinderen. Op deze camping is aan alles gedacht. Jullie roemen vooral het fijne restaurant met uitzicht op het meer.

Camping Rocca di Sotto

Camping Rocca di Sotto

Top 3 beste campings in Italië

Op zoek naar een mooie groene camping met genoeg ruimte en leuke to do’s in de buurt? Dit zijn de drie beste campings in Italië gebaseerd op Zoover reviews.

Rocca di Sotto – Penne

Rocca di Sotto is een perfecte camping om bijvoorbeeld net zoals Zoover reviewer Dick je Volkswagen busje neer te zetten en te genieten van het prachtige vakantieland Italië.

Agriturismo Villa Valente – Penna San Giovanni

Met een 9,3 is Agriturismo Villa Valente een favoriet van de Nederlandse vakantieganger. En wij snappen wel waarom. De camping ligt in een prachtige heuvelachtige en groene omgeving. Genieten!

Agricamp Picobello – Montelparo

Vakantieganger Gerrie omschrijft de beste Italiaanse camping op z’n best in haar Zoover review:‘De bloeiende oleander, de grote zonnebloemvelden, de blauwe korenbloemen in de vroege ochtend, met het groene gras een genot. Maar dan de zee blauw en fris, of de bergen ruig en groen….een prachtplek met uitstraling.’

Camping Agricamp Picobello Deze 25 populaire campings in Europa scoren het beste op ligging

Camping Agricamp Picobello

Top 3 kleinschalige campings in Italië

Staat kamperen in de prachtige Italiaanse natuur ook op jouw wishlist? Check dan deze campings in Italië die op Zoover een hoog cijfer scoren. Denk: je tent opzetten in de olijfgaard, zelfgebakken pizza uit de campingoven en ultiem relaxen!

Camping Agriturismo Lavanda Blu

‘We voelden ons met onze vier kids en de daarbij behorende chaos zo welkom op Camping Agriturismo Lavanda Blu! Wat een gastvrije mensen die je het gevoel geven dat je nooit te veel bent met je vragen, en je graag helpen mee denken over oplossingen. Ze hebben een plek gerealiseerd waar je heerlijk kan genieten van al het moois wat Italië je te bieden heeft: prachtig uitzicht, heerlijk eten en hartelijkheid.’ (Familie Koster op Zoover). Bij Agriturismo Lavanda Blu kun je niet alleen verblijven op de kleine camping, maar ook in een van de twee appartementen of een van de vier kamers in de Bed & Breakfast, waar je een lekker Italiaans ontbijt geserveerd krijgt.

Camping Piazza Azzurra

Piazza Azzurra bestaat uit een paar huizen en een minicamping. De Piazza is de ontmoetingsplek van de camping en bij genoeg animo wordt de pizzaoven opgestookt en kunnen de gasten tegen een kleine vergoeding aanschuiven voor een gezellige maaltijd. ‘Een kleine en zeer aangename camping, die gerund wordt door de lieve gastvrouwen Rosanna en Annett. Leuk terras waar je ‘s morgens lekker kunt ontbijten met de versgebakken broodjes van het huis en ’s avonds kunt nippen van een huisgemaakte Limoncello.’ (Reviewer op Zoover).

Camping Agricamp Picobello

Naar camping Agricamp Picobello neem je je eigen tent mee of boek je een compleet ingericht exemplaar. Liever een echt dak boven je hoofd? Ga voor een kamer in de Bed & Breakfast of overnacht in een pipowagen. ‘Wat een fijne plek, wat een lieve gastvrouw, wat een omgeving en wát een fijne restaurantjes. Volgens ons hadden we de mooiste plek, schitterend uitzicht. We hebben volop genoten. Ja, wat klopt er eigenlijk niet? Wij kunnen ’t niet bedenken.’ (Joke en Jan op Zoover).

Camping Village Continental Lido populairste accommodaties op Zoover

Village Continental Lido

Top 3 populairste campings in Italië

Wordt het Toscane of toch het Gardameer? Welke regio jouw voorkeur ook heeft, dit zijn de populairste campings in Italië.

Norcenni Girasole Club (Glamping)

Wauw! Wij snappen wel waarom jullie Norcenni Girasole Club beoordelen met een 7,9 want bij het zien van bovenstaande foto zijn ook wij op slag verliefd! Hier geniet je van het glooiende Toscaanse landschap zoals het hoort.

Village Continental Lido

Een absolute topcamping als het gaat over animatie. Zowel groot als klein vermaakt zich hier de hele dag door. Niet voor niets scoort Village Continental Lido in Piemont dan ook een 8,3.

Park Albatros (Glamping)

Op nummer één staat Park Albatros. Deze camping in Toscane krijgt van jullie een gemiddelde score van een 7,6 uit meer dan 1900 reviews. Zelfs aan het zwembad kun je hier genieten van het typisch Toscaanse landschap. Bouma bezocht Park Albatros deze zomer: ‘Het strand in de omgeving is heerlijk en de bezienswaardigheden in de buurt zijn prima te bezoeken met auto. Onze kinderen van 2 en 5 hebben zich prima vermaakt op het vakantiepark en wij hebben ook heerlijk genoten. Top vakantie op een fantastisch vakantiepark.’