Een interview met de beste camping van Spanje

Redactie - 24 juni 2017

Een interview met de beste camping van Spanje

Redactie - 24 juni 2017

[zcontent href=”http://www.zoover.nl/blog/zoover_content/zoover-vakantieweken-spanje/”]

Interview met camping Estartit

Tijdens de Zoover Vakantieweken lees je wekelijks een interview met iemand uit een populaire accommodatie in het land van de week. Deze week is dat met de eigenaar van camping Estartit: Steven Vrancken. De camping staat op één in de top 5 van beste Spaanse campings.

Wat maakt jullie camping zo goed?

‘Het is niet zozeer iets tastbaars maar eerder voelbaar. Onze persoonlijke, warme interactie met de gasten. We zijn een kleinschalige familiecamping en iedereen die hier werkt, vanaf de eigenaars tot obers in het restaurant, tot de poetsvrouwen en de klusjesman, is bereid om iedereen met alle plezier te helpen.

Geen valse glimlachen, niemand is een nummer, wij zijn een soort van grote familie met al het gemoedelijke eromheen. Veel mensen komen mede hierdoor ieder jaar terug en sommigen zelf sinds 1972!’

[article href=”http://www.zoover.nl/blog/tips/aanrader-ibiza-kinderen/”]

Wat organiseren jullie allemaal op de camping?

‘Om de gasten het zo leuk mogelijk te maken, zodat ze niet meteen het dorp ingaan, zijn activiteiten heel belangrijk. Iedere avond in de zomer hebben wij gezellige activiteiten zoals bingo, karaoke, flamenco shows, BBQ avonden met optreden en zelfs foute party’s.’

Waarom zijn reviews belangrijk voor jullie?

‘Reviews zoals op Zoover zijn een graadmeter om te zien op welke punten een zaak goed scoort en waar nog aan gewerkt moet worden. Maar voor ons is het meer een voldoening en erkenning van de tijd en aandacht die wij iedere gast geven.

Het maakt ons trots om lovende kritieken te lezen en het geeft ons altijd opnieuw de kracht om ons uiterste best op alle vlakken te blijven doen. Zodat iedereen hier een goede vakantie heeft en mooie herinneringen mee naar huis kan nemen.’

Wat is er allemaal te doen in de omgeving?

l’Estartit zelf was ooit een klein vissersdorpje. Het dorpje is helemaal niet zo groot, maar heeft een lang, breed zandstrand en je kunt bijna vijftig meter de zee in wandelen voordat het diep wordt, dus ideaal voor kinderen. De ligging vlak over de grens met Frankrijk is ook een belangrijk punt. Het is één van de eerste dorpjes aan de kust die je tegenkomt bij het oversteken van de grens.

Voor de natuurliefhebber te voet of met de fiets is l’Estartit ook prachtig gelegen, dichtbij alles: de zee, strand, natuurreservaat Montgri (in de bergen), onnoemelijke veel kleine authentieke dorpjes in de buurt en Barcelona op anderhalf uur rijden.’

Gun jij deze camping of een andere accommodatie een Zoover Award? Laat dan nu een vakantie review achter. Doe je dit voor maandag 26 juni? Dan maak je gelijk kans op een reischeque van €500,- voor Spanje.