Tijd voor een feestje! Zaterdag 27 april vieren we alweer de 52e verjaardag van onze koning Willem-Alexander. Wat is er te doen op Koningsdag? Heb jij al plannen? We hebben 5 leuke uitjes gevonden die we graag met je delen.

Doen met Koningsdag - Paleis het Loo

Fiets de Oranje-route in Apeldoorn

Hoe leuk is het om op Koningsdag een echte Oranje-route te rijden op de fiets? De route van 32 kilometer gaat langs koninklijke bezienswaardigheden als Paleis het Loo en Julianatoren. Als je trek hebt, stop je voor een feestelijke versnapering bij Pannenkoekenrestaurant Berg & Dal. En houd jij van mooie uitzichten? Beklim dan de hoogste uitkijktoren van de Veluwe in Natuurpark Berg en Bos. Mooi plekje voor een Koningsdag-selfie! Overnachten op de Veluwe? Kies dan voor Vakantiepark Lorkenbos of Hotel Grand Cafe Kruller.

Doen met Koningsdag - Vrijmarkt in Leeuwarden

Struin over de vrijmarkt in Leeuwarden

Koningsdag is een prachtige gelegenheid om onze culturele hoofdstad van 2018 te bezoeken. Struin in Leeuwarden over de grootste vrijmarkt van het noorden op zoek naar een leuk tweedehandsje of ga naar de Nieuwestad, waar alleen maar splinternieuwe spullen verkocht worden. Natuurlijk kun je ook lekker zwingen en meezingen met Nederlandstalige muziek in een grote tent op het Leeuwarder Muziekplein.

Doen met Koningsdag - Den Haag

Maak een ritje in de historische tram in Den Haag

Heb jij weleens een ritje gemaakt in een historische tram? In Den Haag kun je ook op Koningsdag een rondje door de stad rijden in een oude knalgele tram. Hoe leuk is dat! Heb je na de tramrit nog niet genoeg van sightseeing? Boek dan een ticket voor een muziekvaart door de grachten. Geniet tijdens Koningsdag op de Grach’ een uur lang van de highlights van Den Haag vanaf het water, terwijl je wordt getrakteerd op live muziek door echte Haagse bandjes.

View this post on Instagram

His debut at Dancetour 👌🏼

A post shared by Lars van der Put (@lvdput) on

Ga uit je dak tijdens Dancetour in Dordrecht

Wil jij graag swingen met het hele gezin? Dancetour in Dordrecht is een gratis muziekfestival voor alle leeftijden. Geniet samen met de kids van Lil Kleine, Bizzey en Jebroer. Zeker weten dat jullie gaan feesten deze Koningsdag. Wil je weten of je wel of geen poncho nodig hebt? Check de weersverwachting bij Weeronline.

Bezoek het parkfestival in Sittard voor het hele gezin

Het parkfestival in Sittard is een supertof feest voor jong en oud. In het stadspark geniet je op het groene gras van gezellige kinderrommelmarkten, muziek en spelletjes. Het is feest, dus er is genoeg lekkers te eten en te drinken. De toegang is gratis en de opbrengst van alle activiteiten gaat naar kindgerelateerde goede doelen. Een extra goede reden voor een feestje toch!

Wil je op Koningsdag overnachten in de buurt van Sittard? Zoover tipt je deze hotels:

Hotel Merici in Sittard                                                              Theaterhotel De Oranjerie in Roermond

Hotel De Limbourg Sittard                                                      Designhotel Maastricht

Hotel Van der Valk Het Arresthuis in Roermond               Hotel Bigarré Maastricht Centrum

Meer vakantie-inspiratie? Volg Zoover ook via Instagram, Pinterest en Facebook.

Uitgelichte berichten

Eleni