ebike
Een tijdje geleden hebben we jullie gevraagd om persoonlijke tips te geven voor wandel- en fietsvakanties. Bedankt voor het inzenden! We hebben weer een aantal tips binnen gekregen. Hieronder een selectie.

De E-bike

De succesvolle elektrische fiets is niet aan te slepen. Begrijpelijk, want deze fiets is modern, groen en bezorgt je veel fietsconfort dankzij de trapondersteuning. In Rotterdam is het nu zelfs mogelijk je e-bike of e-scooter op te laden met je OV-chipkaart!

Anton en Fanny hebben een e-bike aangeschaft: fietstocht

“Sinds mijn man met pensioen is hebben wij samen een e-fiets gekocht.
Na eerst in onze omgeving te hebben rondgefietst hebben we een speciale fietsdrager voor de auto gekocht en nu kunnen we onze routes iets meer uitbreiden. De laatste keer hebben we onze auto geparkeerd bij het kerkje van Persingen en vandaar richting Millingen (bij Nijmegen) gefietst.  Net voor Millingen zijn we afgeslagen en zijn vlak langs de Waal teruggefietst in de Millingerwaard. Een prachtig stuk natuurgebied  dat de Gelderse Poort heet en waar je tussen de Konikpaarden en de Gallowayrunderen fietst.
Dit stuk is nog zo ongerept en stil dat je gewoon de moderne wereld van auto’s vergeet en je door kronkelige zandpaadjes heerlijk kunt genieten van de natuur. Voor mooie plekjes hoef je echt niet naar het buitenland.”

De fiets- en wandelbeurswandelenfietsbeurslogo200

Het moment waar vraag en aanbod elkaar ontmoeten is de Fiets en Wandelbeurs in de Amsterdam-Rai. Door de toenemende belangstelling gaat de Fiets en Wandelbeurs zelfs uitbreiden:

* Nog méér fietsen op de beurs: niet alleen gewone vakantiefietsen, maar ook tandem, e-bikes, aanhangfietsen en andere bijzondere fietsen, die niet alleen tentoongesteld staan, maar ook getest kunnen wordt op een uitgebreid parcours.
* Nog méér buitensportmaterialen, met ook demonstraties.
* Veel aandacht voor de oprukkende GPS: De  GPS-workshops komen in een grotere zaal.
* Een duidelijk aandeel Alpenlanden op de beurs: met niet alleen fietsen en wandelen in de dalen, maar ook uitdagende tochten in het hooggebergte.
* Een zichtbaar Scandinavië-paviljoen.
* De landen rond de Middellandse Zee trekken niet alleen zonaanbidders op de stranden, maar in toenemende mate óók fietsers en wandelaars.

In 2010 komen de uitgebreide paviljoens ‘fietsers informeren fietsers’ en ‘wandelaars informeren wandelaars’ ook weer terug. Ervaren fietsers en wandelaars geven de bezoekers een scala aan informatie over hun favoriete reisgebieden. Behalve het specialisme is het de combinatie van aanbod en informatie die zorgt dat de Fiets en Wandelbeurs zich opmerkelijk onderscheidt ten opzichte van andere toeristische beurzen. De beurs vindt plaats op 27 en 28 februari 2010 in de Amsterdam-Rai.

‘Oet in Twente’ en ‘Wandelen Wallis’

Oet in Twente.nl en Wandelenwallis.nl zijn 2 websites met het doel Twente en de Duitse grensgebieden te ontdekken en het schitterende Saastal in Oberwallis in de schijnwerpers te zetten, een gebied dat zowel in de zomer als in de winter, één van de mooiste vakantiegebieden in Zwitserland is voor jong en oud!

Meer vakantie-inspiratie? Volg Zoover ook via Instagram, Pinterest en Facebook.

Uitgelichte berichten

Redacteur