Hier hebben we met z’n allen best lang op gewacht: het terras opzoeken, zonnetje erbij, wijntje en een paar leuke vrienden. De zomer is er dan nu eindelijk! Waar jij neer moet vlijen dit jaar? Dat vertellen wij je met liefde!

Terrassen aan de Utrechtse grachten

Utrecht is een terrassen-stad bij uitstek. Of je nu gaat voor een plekje op het immer drukke De Neude of iets langs de grachten: hier zit je perfect. Dan zit er maar één ding op: niet meer opstaan! Vanaf de Neude loop je zo door naar de Oudegracht. Zie je hier geen plekje meer? Kijk dan even naar beneden, want aan de werf vind je een tweede laag terrassen. Deze zijn allemaal verwarmd, dus ook ’s avonds is het hier heerlijk! Zoek je echt iets luxe in de provincie Utrecht? Ga dan naar Slangevegt in Breukelen. Enjoy! Slapen kun je fijn in Hotel Mitland, dat werd beoordeeld met een 7,8 door jullie. Reviewer Mir zegt hierover:

‘Ik vond Hotel Mitland omdat we onze hond graag mee wilde nemen. Super ervaring! Vriendelijk personeel, onze kamer had de perfecte locatie voor ons in het hotel.’

Beeld: pzc.nl

De Werf in Veere

Zeeland ligt aan het water en dat betekent iets goed voor terras-minnend Nederland: terrassen aan het water in overvloed! Een van de aller-fijnsten van ons land schijnt in het Zeeuwse plaatse Veere te liggen, namelijk die van De Werf. Of je hier nu aan komt varen met je jacht, of gewoon een heerlijk mosselpannetje en en glaasje wijn wilt bestellen: je zit prinsheerlijk. Mocht dit uit de richting zijn, zet dan even lekker je tentje op – bijvoorbeeld op deze camping. Rijd de dag erna nog even naar Middelburg, bijvoorbeeld om het mooie stadshuis te bezoeken. Topweekend!

Theehuis de Rheezerkamer

Aan een prachtig stukje van de de meanderende Vecht in het Overrijselse Hardenberg ligt Theehuis de Rheezerkamer. In deze leuke Bed & Breakfast – die een 9 krijgt op onze site – vind je een uiterst schattige theetuin, met een groot terras, waar het in de lente en zomer goed vertoeven is. Heerlijk als je ook eens een beetje rust wil! Voetjes omhoog, wijntje erbij, en lekker om je heen kijken. Want je hebt zicht op monumentale boerderijen, schapen en prachtige bomen. Zucht. Naar het schijnt is de koffie hier ook superlekker, zeker even proberen dus.

Terrasje aan zee

Club Zand in Castricum (aan zee) is zo’n terras, waar je eigenlijk gewoon nooit meer weg wilt als je er eenmaal zit. De ongedwongen sfeer, de mooie (en zeer comfortabele!)hangstoelen, het uitzicht op zee én dat ijskoude biertje in je handen.  Hangen doe je in de rotan(hang)stoelen voor de deur, met je blik op de zee.

Beeld: ad.nl

Alohabar, in voormalig Tropicana

Rotterdam zit vol verrassingen, zo blijkt maar weer. Alohabar is een restaurant/terras op een wel heel ‘wilde plek’: in de wildwaterbaan van voormalig tropisch zwemparadijs Tropicana. Het in het oude buitenzwembad, vind je het terrasje, dat uitkijkt uit over de Maas. Wat ons betreft mag deze linea recta op ieders bucketlist. Enneh, vergeet niet de dumplings met aubergine te bestellen. Naar verluid zijn die to die for.

Wil jij ook terrashoppen en blijven slapen in jouw favo stad? Zoek en boek een hotel op Zoover

Redactie

Redacteur