Dit lange vrije weekend vieren we Pasen en die extra tijd wil je natuurlijk optimaal besteden. Wat is er leuker dan struinen langs gezellige kraampjes in eigen land? Wij tippen de vijf leukste Paasmarkten. En heb je geen zin om ’s avonds terug naar huis te rijden? Dan plak je er toch een heerlijke overnachting aan vast? Vrolijk Pasen!

Beeld: DenHaag.com

De Paasmarkt in Den Haag

Den Haag staat het hele weekend in het teken van de Paasmarkt midden in het centrum. Struin langs de vele marktkramen op zoek naar vintage schatten, antiek, een mooi boek of mode van jonge ontwerpers. De Paasmarkt is te bezoeken op Het Lange Voorhout, de mooiste laan in de Haagse binnenstad. Alleen al vanwege de locatie zou je een kijkje moeten gaan nemen…

• Wanneer: 15, 16 en 17 april
  • Waar: Het Lange Voorhout in Den Haag
  • Tijd: 11:00 – 17:00 uur
  • Slapen in de buurt: Boutique hotel Mozaic

Beeld: We Love Ibiza Fair

We Love Ibiza Fair Easter Edition in Breda

Bohemian fashion, hartige tapas, Spaanse wijnen en ontspannen deuntjes: je waant je voor even op Ibiza als je de We Love Ibiza Fair in Breda bezoekt. Dit weekend staat de lifestyle markt helemaal in het teken van Pasen, kijk dus niet gek op als je paaseieren vindt tussen gipsy accessoires. Ben je klaar met shoppen? Drink dan nog een cerveza aan de beach bar voordat je naar huis gaat.

• Wanneer: Eerste en Tweede Paasdag
  • Waar: Strand Binnen in Breda
  • Tijd: 11:00 – 18:00 uur
  • Entree: €10
  • Slapen in de buurt: Hotel Golden Tulip Keyser

Beeld: Gemeenteraad Vlissingen

Paasmarkt van Vlissingen

Dit is misschien wel de mooiste markt uit het rijtje: de Paasmarkt van Vlissingen vind je namelijk op de boulevard met uitzicht op zee. Slenteren en uitwaaien ineen dus, als dat geen perfect uitje is! Na het shoppen eet je poffertjes en schuif je aan bij één van de gezellige terrassen. Geen zin om daarna nog naar huis te rijden? Kies dan eens voor een bijzondere overnachting in de oude watertoren achter de boulevard.

• Waar: Boulevard van Vlissingen
  • Tijd: 10:00 – 17:00 uur
  • Slapen in de buurt: Hotel Piccard

Beeld: Amsterdam Roest / Demi Duits photography

Paasmarkt In De Loods 2017 in Amsterdam

De inspirerende en creatieve omgeving van Amsterdam Roest opent dit weekend haar deuren voor de Paasmarkt In De Loods 2017. Slenter op je gemak door de loods vol kraampjes met bijzondere producten, lekkere hapjes, hippe kleding en mooie woonaccessoires. Ben je voldaan? Geniet dan nog even van onze hoofdstad met een overnachting in één van Amsterdams mooiste hotels: ‘Heel mooi hotel! Lekker ontbijt, grote kamers en mooi uitzicht op de Amstel. Een echte aanrader!’ (Reviewer Mienie)

• Waar: Amsterdam Roest in Amsterdam
  • Tijd: vanaf 12:00 uur
  • Slapen in de buurt: Hotel Fletcher

Beeld: Original Markets

Original Markets in Leiden

Elk jaar keren de Original Markets kramen op Eerste Paasdag terug in Leiden. Op het terrein van het Museum Volkenkunde loop je een rondje langs de afwisselende kramen met handmade producten tot vintage kleding en kids accessoires. Eten en drinken doe je bij de één van de foodtrucks, of bij allemaal: het is immers een feestdag, nietwaar?

• Waar: Museumtuin Volkenkunde in Leiden
  • Tijd: 11:00 – 17:00 uur
  • Slapen in de buurt: Hotel Tulip Inn

Overnacht je dit Paasweekend in een hotel? Vergeet dan niet een review achter te laten voor anderen.

Meer vakantie-inspiratie? Volg Zoover ook via Instagram, Pinterest en Facebook.

Uitgelichte berichten

Laurien