Wintersport is zoveel meer dan alleen skiën of snowboarden. Wat dacht je van het spannende (nacht)rodelen, door de sneeuw fietsen op een fatbike of… wandelen! Naast langlaufen kun je namelijk ook prachtige wandeltochten door de sneeuw maken.

Tijdens ons bezoek aan het Zoover Award winnende skidorp Kirchberg maakten we met gids Fritz een mooie tocht over besneeuwde paden.

Meer Zoover in Kirchberg bekijk je hier!

Wandelen in Kirchberg

Er zijn meerdere wandelingen te maken in en rondom Kirchberg. Eén daarvan zie je in de video hierboven. Fritz nam ons mee op een pad speciaal voor wandelaars vlak naast de piste. De Fleckalmbahn-lift, even buiten Kirchberg, neemt ook wandelaars mee naar boven. Eenmaal bovenop de piste kun je beginnen aan de wandeling.

Tijdens het wandelen kom je mooie fotogenieke plekjes tegen die je normaal niet zo snel zou zien als je er met een hoog tempo voorbij skiet.

Goede voorbereiding is het halve werk

Ga je wandelen? Zorg dan wel voor een waterdichte outfit, goede stevige schoenen, genoeg drinken en water en neem eventueel je skistokken mee zodat je niet zomaar wegglijdt.

Ben jij onlangs op wintersport of vakantie geweest? Laat een review achter op Zoover.nl en help andere Nederlanders met het vinden van hun ideale vakantie.

Uitgelichte berichten

Lees ook