Romance met de reisleidster

- 8 september 2010

Romance met de reisleidster

- 8 september 2010

Liedewij-en-Jolein-met-kat-en-hondjes300x200Ze runnen een agro-turismo in Portugal maar ontmoetten elkaar 15 jaar geleden op Corsica tijdens een jongerenreis. Nu zijn ze een gelukkig stel dat hun gasten met open armen ontvangt op hun bed & breakfast in Portugal.

Naar aanleiding van de oproep in de Zoover nieuwsbrief ‘Romance met je reisleider’ stuurde Liedewij haar verhaal in!

15 jaar geleden…
‘Ik was reisleidster op een camping in Calvi op Corsica, voor jongerenreizen. Ik wist toen nog niet dat ik op vrouwen kon vallen, maar vertelde een goede vriendin van me dat áls ik op een vrouw zou vallen, dat het dan een type als Jolein zou zijn. Jolein was een van de meiden uit de groep waar ik op dat moment reisleidster van was. Gek genoeg had ik toen geen idee dat het echt zou gebeuren.’

Sangria-avond
‘Ik organiseerde een sangria-avond voor alle jongeren van de camping. Jolein was er ook en die avond zijn we voor elkaar gevallen. We werden verliefd maar niemand mocht het weten! Die avond zaten we tot 04:00 uur ’s nachts op het terras, te wachten tot eindelijk iedereen naar bed gingen zodat we tijd voor elkaar hadden! Dat was wel heel romantisch en het werd een prachtige week op een prachtig eiland.’

Mooie herinnering
‘Na die week ging Jolein naar huis. Zij vond dat we het maar als een mooie herinnering moesten bewaren. Maar de verliefdheid ging niet over… Af en toe stuurden we een brief (dat had je in die tijd nog) of een kaartje. Totdat ik haar belde en vroeg of ze als vrijwilligster bij me wilde werken in Frankrijk. Ik pachtte toen een restaurant in Zuid Frankrijk. Dat wilde ze wel.’

Maar toch…
‘Voordat we naar Frankrijk gingen spraken we in Nederland af.  We waren we nog altijd verliefd maar wilden er niet aan toegeven. Uiteindelijk is dat in Frankrijk dus toch gebeurd, tot ons grote geluk, want  inmiddels zijn we 9 jaar getrouwd!’

Romantiek viert hoogtij in Portugal!
‘Na jaren als vrijwilligers op zowel zonnige bestemmingen als op wintersportbestemmingen gewerkt te hebben en na een hotel en camping in Portugal te hebben gepacht wilden we graag voor onszelf beginnen. Onze kleine camping Quinta da Fonte (agro-turismo) werd een feit. Hier hebben we dus nu met veel plezier een goede tijd met onze gasten, het is een klein paradijsje midden in de natuur!

Op Quinta da Fonte is dit verhaal altijd goed voor romantische blikken bij onze gasten…
De romantiek viert hier hoogtij!’

klein-natuurlijk-zwembadje-ter-verkoelingQuinta-da-FonteQuinta-da-Fonte (1)