Ervaringsdeskundige Lotte vertelt: kamperen in een yurt

Redactie - 4 april 2017

Ervaringsdeskundige Lotte vertelt: kamperen in een yurt

Redactie - 4 april 2017

Slapen in een romantische yurt. Wauw, dat klinkt als een onvergetelijke ervaring! En volgens Lotte is dat het ook. Ze kampeerde vorig jaar met haar vriend Jack en zoontje Buck in een yurt op Texel. Ben je ook zo benieuwd naar haar verhaal? Lees snel verder!

Vertel, hoe kwam je op het idee om te gaan kamperen in een yurt?

Lotte: Jack en ik zochten naar een bijzondere plek voor een weekendje weg. Buck was net drie maanden oud. Het was onze eerste mini-break als gezin! Daarom wilden we echt iets speciaals doen. Niet zomaar naar een hotel of een vakantiehuis. Camping Yurts op Texel leek ons perfect. Je kampeert wel, maar hebt de luxe van een knus huisje met een kleine keuken.

[article href=”https://www.zoover.nl/blog/algemeen/vervelen-tijdens-vakantie-verrassende-tips/”]

Beeld: Lotte

Hoe zag de camping eruit?

Lotte: We gingen met de boot naar Texel. Best spannend met zo’n kleine! Op het campingterrein lagen meerdere yurts naast elkaar. De douches waren vlakbij. Iedere tent had een afgeschermd gedeelte, perfect voor wat privacy. Er hing een hangmat, er stond een tuintafel met bank en er hingen lampionnen. De knusse sfeer zat er meteen in!

Beeld: Lotte

En de yurt, was het wat je ervan verwachtte?

Lotte: Ja! De yurt was gezellig ingericht en aan alles was gedacht. Er lag zelfs een recept om een appeltaart te maken in de mooie houtkachel. Voor kleine Buck hadden we een campingbedje meegenomen. Oh ja wel handig om te weten, het is de bedoeling dat je zelf de houtblokken kleiner hakt voor in de kachel. Maar dat vond mijn vriend wel een leuk taakje 😉

[article href=”https://www.zoover.nl/blog/algemeen/wellness-hotels-op-de-wadden/”]

Beeld: Lotte

Hebben jullie nog leuke dingen ondernomen?

Lotte: We hebben een heerlijk ontspannen weekend gehad. We hebben veel gefietst met onder andere een bakfiets waar de maxi cosi in paste. Op het strand gezeten, stadjes bezocht en op het terras geborreld. Voor iedereen die van de Waddeneilanden houdt en rust zoekt is dit een echte aanrader! Dus boek een paar nachtjes in de meivakantie of de zomer.

Op zoek naar een leuke slaapplek in de meivakantie? Probeer eens een paar nachtjes in een yurt! Laat je ons weten hoe het was?