Ga je deze zomerzonvakantie naar Turkije? Dan heb je vast zin in een bijzondere accommodatie! Wij zochten vier super originele overnachtingen voor je uit. Genieten maar!

Turkije

Overnachten in een grot in Cappadocië

Adembenemende natuur, een hemel vol luchtballonnen en tientallen spectaculaire bezienswaardigheden… Cappadocië is een sprookje! Reviewer Frans schrijft: ‘Dit moet je gezien hebben. Een prachtige omgeving boordevol verrassende uitzichten!

Wil je een ballonvaart maken? Check de actuele weersverwachting bij Weeronline!

Een heel bijzondere plek om te overnachten in deze Turkse regio is Hotel Cappadocia Cave Suites. Je slaapt in een grot, met alle luxe van een hotel. De accommodatie ligt aan het Nationaal Park Goreme, dat zelfs op de UNESCO Werelderfgoedlijst staat. In je eigen grot heb je gratis Wifi, je krijgt een heerlijk ontbijtbuffet en je kunt de auto naast de deur kwijt.

Milieuvriendelijk overnachten in Daylan

Bij Hotel Portakal in Daylan doen ze er alles aan om jouw vakantie zo duurzaam mogelijk te maken. Zo wordt de energie opgewekt met zonnecollectoren en steunt de accommodatie de plaatselijke natuurbescherming.

Daarnaast maakt het hotel zoveel mogelijk gebruik van verse streekproducten en is de accommodatie gebouwd met natuurlijke bouwmaterialen.

Reviewer Philippe Patty had hier een heerlijke vakantie: ‘Kleinschalig hotel met goede service, vriendelijk en hulpvaardig personeel. Het ligt mooi aan de rivier met aan de overkant het prachtige Caunos. Het hotel ligt vijftien minuten lopen van het centrum, waardoor je niet overvallen wordt door de vakantiedrukte. Er heerst serene rust!

Vakantie vieren in een boomhut

Hecht jij niet zo veel waarde aan luxe op vakantie? Dan is Kadirs Treehouses jouw plek om origineel te overnachten in Turkije. Midden in de waanzinnige natuur slaap je hier in je eigen basic boomhut.

Het hotel heeft bovendien een smakelijk restaurant (ga voor de zeevruchten!) en je kunt er een potje tafeltennissen of volleyballen met andere vakantiegangers. De boomhutten liggen op ongeveer een kilometer wandelen van het strand Olympos. Sla een tripje naar de kust niet over, want dit is een van de weinige plaatsen ter wereld waar zeeschildpadden komen om te broeden.

Slapen in de Titanic

Altijd al een nachtje in de Titanic willen slapen? In Titanic Beach Resort kan het! Niet de echte natuurlijk, maar deze accommodatie komt er dicht bij in de buurt.

Dit hotel bij Antalya is gebouwd in de vorm van een indrukwekkend wit cruiseschip. Van alle gemakken voorzien heeft het meerdere binnen- en buitenrestaurants, verschillende (kinder-) zwembaden, tennisbanen, een fitnesscentrum en een super gevarieerd animatieprogramma.

Reviewer Renate kan niet wachten om weer te gaan: ‘Wij hebben twee grandioze weken gehad. Heerlijk genoten, precies wat voor ons vakantie is. Zon, zee en strand. Het eten was heerlijk, vers fruit, heerlijke cocktails, het ontbreekt daar aan niets. Ze hebben voor ieder wat wils. Wij hebben alweer geboekt voor volgend jaar, een weekje met vrienden van ons!

Heb je nog niet kunnen kiezen? Bekijk dan ook deze populaire accommodaties:

Hotel Grand Seker     Pasa Bey

Long Beach Resort    Royal Seginus

Side Star Park            Hotel Aqua Fantasy

Ken jij nog een bijzondere plek om te overnachten in Turkije? Laat het ons weten in de reacties en inspireer andere vakantiegangers!

Hoe ziet jouw perfecte actieve vakantie eruit? Doe mee en maak kans op een actieve vakantie t.w.v. €1.500! Mede mogelijk gemaakt door Kras

Fleur

Redacteur