Samen met mijn verkering proberen we dit jaar 12 keer op vakantie te gaan. Gemiddeld genomen kom je dan op een vakantie per maand uit. Dat lukt tot op heden best aardig. Zo waren we in januari in Polen, februari in luxueus Okura, op wintersport in maart en sliepen we in april in een yurt. In mei waren we in Berlijn!

Liever een goede buur dan een verre vriend

Niets is minder waar. Voor ons 12-maandenplan zijn verre vrienden van essentieel belang. Mijn goede vriendin woont in Berlijn en nodigde ons uit voor haar verjaardag. Wij, niet vies van een feestje én een reden om op vakantie te gaan, grepen onze kans en de auto en raceten naar de Duitse hoofdstad. Ze had iedere support nodig, want 30 worden is natuurlijk wel een dingetje.

Altijd maar met de fiets

Tijdens een citytrip proberen we altijd fietshuursystemen uit. Het is voor ons de ideale manier om de stad te ontdekken, je ziet veel, is niet duur en tsja; we zijn toch Nederlanders. Wat we van harte kunnen aanbevelen: het fietshuursysteem van Lidl. Over de hele stad staan deze fietsen die je via je app kunt vinden. Je logt in op de fiets met een code uit de app en fietsen maar! Klaar met fietsen? Dan zet je ‘m op slot en beëindig je de huur, eventueel kun je de fiets ook ‘pauzeren’, zo kun je na een korte stop weer verder. Hartstikke gebruiksvriendelijk!

Ieder jaar naar Berlijn

Alle highlights hebben we allang gezien, maar Berlijn blijft leuk. Van geschiedenis tot clubben, je hebt er alles. Wij zijn vooral fan van de leuke buurten en goede sfeer en proberen daarom ieder jaar een keer naar Berlijn te gaan.

Kost dat?

• Verblijf appartement voor 3 nachten: €257
  • Reis met eigen auto (1 keer tanken in Duitsland): €45
  • Horeca en ander entertainment: €250
  • Huurfietsen: €37
  • Totaal voor 2 personen, 4 dagen: €589

Juni & juli: kamperen in Frankrijk

Gelukkig zijn wij gek op kamperen, anders zou dit 12-maandenplan helemaal uit de hand lopen. In juni & juli gaan we 2,5 week kamperen in Frankrijk. Verdeeld over twee maanden, snap je? Ik update je weer over een maandje!

Ben jij al een keer in Berlijn geweest? Laat het ons weten in een reactie.

Meld je aan voor de Zoover nieuwsbrief: iedere week bomvol vakantie-inspiratie!

Uitgelichte berichten

Lees ook