Sta je ineens op een alcoholvrije camping! Oeps. Goed, dat mag de pret niet drukken, want dit is vakantie nummer 4! Samen met mijn boyfriend hebben we als doelstelling 12 keer op vakantie te gaan in, jawel, 1 jaar!

Vakanties 1 t/m 3

We zijn het jaar gestart in Polen, mochten vervolgens chic overnachten in Hotel Okura en gingen in maart lekker bont op wintersport. Aangezien ons budget niet ongelimiteerd is, was het even pas op de plaats met een mini-vakantie in een yurt.

Yurt of Ger?

Yurt of Ger?

Yurt of ger?

Een yurt betekent in het Turks ‘slaapverblijf’. In Mongolië worden deze woningen een ger genoemd. De ronde tenten die je ziet en associeert met ‘yurt‘ zijn meestal van Mongoolse oorsprong, daarom zijn dit eigenlijk ger’s. De woningen zijn rond omdat het op de graslanden van Centraal Azië flink kan waaien. Zo maakt het nooit uit hoe de wind staat.

Binnen in de ger

Binnen in de ger

Wildlife of nieuwsgierige buurman?

Als je Amsterdam verruilt voor de Veluwe, hoor je natuurlijk bijzondere geluiden. ’s Nachts hebben we het wildlife goed kunnen horen – of was het een nieuwsgierige buurman?

Padvinder for life

Padvinder for life

Verkering & vuur

De tent was geweldig ingericht met tweepersoonsbed, bank, gaskachel en gaspit om op te koken. Het voelde een beetje als glamping, maar dan op Mongoolse wijze. Wat doe je daar dan? Nou vooral relaxen. De verkering ging enthousiast een vuurtje maken. En, eerlijk is eerlijk: we hebben ook een stoere fotoshoot gehouden. Ben jij op zoek naar een romantische vakantiebestemming? Dan hebben we hier 23 toptips.

Stoer kijken

Kost dat?

De kosten zijn minder exorbitant dan tijdens onze wintersport, hierbij de specificatie:

• Verblijf: €85 per nacht incl. beddengoed, handdoeken en goede keuken basics
  • Boodschappen: €70
  • Verhoogde hartslag vanwege wilde dieren rondom de ger: onbetaalbaar

Liever zee dan bos? Dan kun je een van deze fijne strandcampings proberen. Zou jij een keer in een yurt of ger willen overnachten?

Maak nu bij Zoover 2x kans op een vakantie in Frankrijk bij RCN Vakantieparken!

Uitgelichte berichten

Lieneke