Begin dit jaar wilden mijn verkering en ik proberen om 12 keer in 1 jaar op vakantie te gaan. Voor iedereen die op ’t puntje van zijn stoel zit en zich afvraagt waar het verslag over vakantie nummer 10 blijft: de missie is officieel gestaakt bij 9 vakanties.

Dit bericht bekijken op Instagram

Campinglife #feesttent

Een bericht gedeeld door Lieneke Wijnia (@lienekewijnia) op

Wat was de verwachting?

• Creativiteit, veel verschillende reisjes en zo budgetproof mogelijk weggaan.
  • Veel voorpret, toch een van de leukste onderdelen van je vakantie.
  • Geen zwart gat na je ‘lange’ vakantie. Dat moment dat je je vakantie alweer vergeten bent en je nog lang niet opnieuw weggaat.

Wat is de realiteit?

• Creatief word je! Met vakantiedagen, met geld en met de definitie van vakantie. “Telt 1 nachtje weg als vakantie? Vanaf nu wel.”
  • Je moet goed prioriteiten stellen qua geld. Tientje over? Hup, in het vakantiefonds.
  • We hebben helemaal niet genoeg vrije dagen voor dit vakantieconcept.
  • Voorpret wordt regelmatig stress; want “binnen 3 weken moeten we weer weg”.
  • Extreem veel napret, we hebben een hoop leuke en bijzondere dingen gedaan!
  • Een korte vakantie is vaak niet genoeg om echt goed tot rust te komen.

Dit hebben we gedaan

6. Juni & juli: wijnreis in de Beaujolais
  7. Augustus: meerdaags festival Lowlands
  8. September: het goedkoopste weekend ooit

Résumé

Inmiddels ben ik wel overtuigd dat het haalbaar is om 12 keer in 1 jaar op vakantie te gaan. Kun jij bijvoorbeeld makkelijk werken op afstand? Dan zou je dat samen kunnen pakken met een paar dagen vrij op een leuke locatie. Of een huizenruil met vrienden/familie (in het buitenland) is ook een goede optie. Wij hebben wel een paar prijzige vakanties gehad, zoals wintersport en Lowlands, die kun je natuurlijk ook skippen. Nu hebben we ervoor gekozen om onze wintersport voor volgend jaar te boeken en ons vakantiepotje op te offeren.

We hebben enorm genoten en het leuke is dat we veel verschillende dingen hebben gedaan. Wat een topjaar! Voor volgend jaar hebben we dus al een mooie wintersport geboekt en staan er nog wat mooie wijnreisjes op de planning. Maar nee, we gaan niet meer proberen om 12 x weg te gaan.

Wat zijn jouw vakantieplannen voor 2019?

Uitgelichte berichten

Lieneke