Zoals je misschien wel weet, hebben mijn verkering en ik dit jaar als doelstelling om 12 keer op vakantie te gaan. We zijn begonnen in budgetproof Polen, gingen in februari voor een nachtje luxe in hotel Okura en zijn net terug van onze wintersport in Gerlos, Oostenrijk, vakantie nummero drie!

De eerste keer

Toegegeven: ik was nog nooit op wintersport geweest. Maar aangezien ik al jaar en dag lyrische verhalen hoor over deze vakantievorm, wilde ik dit ook meemaken!

Alle clichés zijn waar

Mijn over de top gebruinde 18-jarige blonde skileraar ging natuurlijk als een jonge hond aan de slag met een stel volwassen beginners. Gevolg: een paar huilbuien op de piste en een paar afhakers. Gelukkig ging het mij aardig af en kreeg ik al snel promotie naar een beter klasje.

Op lesdag twee zat ik plotseling alleen met de jongeman in de skilift en vertelde dat hij over mij had gedroomd. Dat ik in beschonken toestand ‘billenschuddend’ van de piste kwam. Ja, je verzint het niet. Maar het is een prachtig verhaal voor in de CinCin bar. Vergeet bij dit verhaal ook niet dat de jongen 10 jaar jonger is dan ik.

Wat kost dat?

Ik durfde het afgelopen paasweekend niet met de familie te delen, maar ik heb het aan jullie beloofd. Twee versies, want: je kunt het natuurlijk zo gek maken als je zelf wil. Hieronder de prijzen per persoon, ter info: we waren met vier personen in totaal.

• Appartement Tuxer inclusief skipas en ontbijt: €450
  • Lunchen op de piste (optioneel): €90
  • Après-skiën (optioneel): €125
  • Totaal full package: €1.100
  • Totaal uitgekleed pakket: €705

Loeiduur dus. Ik ben benieuwd hoe mijn vader hier op zal reageren…

Dankzij lieve familie en collega kon ik werkelijk álles lenen wat ik nodig had. Van helm tot skisok, ik was perfect vertegenwoordigd op de piste. Zo hoefde ik niet direct een hele garderobe aan te schaffen. Maar heel eerlijk: ik vond het helemaal te gek.

Keurige pizzapunt, vind je niet?

April

Het is dus al 4 april en de twee laatste weekenden van april hebben we al allerlei plannen. Om ons doel te halen, moeten we volgend weekend weer op vakantie. Luxe of eigenlijk best stom, ik ben er nog niet over uit. Dikke kans dat we met een tentje in iemands achtertuin belanden.

Ben jij een wintersportfan? Of heb je ook een goed après-skiverhaal? Laat het mij weten in een reactie!

Lieneke

Redacteur