Met de auto naar het buitenland: wat moet er verplicht mee?

Redactie - 30 januari 2020

Met de auto naar het buitenland: wat moet er verplicht mee?

Redactie - 30 januari 2020

Wat moet er verplicht mee als je met de auto naar het buitenland gaat? Check voor vertrek de lokale regels op je vakantiebestemming. Scheelt gedoe. Want van Italië tot Frankrijk en van Tsjechië tot Griekenland: de regels zijn overal anders.

met de auto naar het buitenland

Verplicht mee met de auto naar het buitenland: Le driehoek de danger en de gele hesjes

Aan het pakken voor een autovakantie in Europa? Houd ruimte over voor de gevarendriehoek! Het is een van de weinige dingen die in bijna alle landen in Europa verplicht mee moeten. Ook een geel hesje is op veel plekken een must. In landen als Frankrijk, Kroatië en Oostenrijk ben je zelfs verplicht om ‘m te allen tijde binnen handbereik te hebben.

Autovakantie

Ik ga met de auto naar het buitenland en ik neem mee.. de verbanddoos

In Tjechië, Slowakije, Slovenië, Oostenrijk en Kroatië is het verplicht om een verbanddoos in je auto te hebben. Per voorkeur niet verstopt onder een driedubbele laag opblaaskrokodillen en koffers. En ook goed om te weten: in onze buurlanden Duitsland en België is dit ook verplicht, al geldt dit officieel niet voor auto’s met een Nederlands kenteken.

Met de auto naar het buitenland

Autovakantie naar Polen?

Ga je op autovakantie naar Polen dit jaar? Pak dan ook een brandblusser in. Die moet namelijk verplicht mee in de auto. Ook in Griekenland en Turkije hoort dit standaard bij de uitrusting van een automobilist. Haal die brandblusser dus vooral niet uit die huurauto. Hoeveel dat rode ding ook in de weg zit.

autovakantie naar Spanje

Autovakantie in Europa: inspiratie

Nu je eenmaal weet wat mee moet met de auto naar het buitenland, is het tijd voor het leuke gedeelte. Je bestemming bepalen! Onze redactie zette eerder een aantal van de mooiste autovakantieroutes in Europa op een rij.