Safaripark Beekse Bergen is voor het tweede jaar op rij gekroond tot het beste dierenpark van Nederland. Het park wordt door bezoekers van Zoover gewaardeerd met een 9,0. Safaripark Beekse Bergen kreeg in 2013 ook al de Award voor Beste Dierentuin.

Beekse bergen Zoover Award

Links: Marthijn Tabak (Zoover), Rechts: Sjors van den Boogaart (Safaripark Beekse Bergen)

Sjors van den Boogaart, parkmanager van Safaripark Beekse Bergen, nam vandaag de publieksprijs in ontvangst en is blij met de Zoover Award 2014:

‘Vorig jaar waren we al erg blij dat we als eerste uit de bus rolden. Dan is het helemaal fantastisch als een jaar later blijkt dat je nog steeds bovenaan staat. Het is makkelijker om aan de top te komen, dan om er te blijven. Het is dan ook een groot compliment voor al onze medewerkers dat we daar met Safaripark Beekse Bergen toch in geslaagd zijn. Het mooie is ook dat de Zoover Award een echte publieksprijs is. Bovendien zijn we van een 8,7 in 2013 gestegen naar een 9,0 in 2014. Hartstikke mooi! We zien het dan ook als beloning voor het feit dat we continu investeren in ons park. De komst van nieuwe dieren zoals krokodillen en nijlpaarden in 2014 is daarvan een goed voorbeeld.’

‘Een fenomenaal dierenpark!’

Bezoekers van Zoover zijn positief over Safaripark Beekse Bergen: ‘Het is een prachtig park, met heel veel mooie natuur. Je kunt er met gemak een hele dag vertoeven’, zegt Tinie op Zoover. Een andere opmerking komt van Jolanda: ‘Een fenomenaal dierenpark! Als je bij Safaripark Beekse Bergen bent geweest, is het of je thuis komt van een feest.’

Lees meer beoordelingen op Zoover.nl.

Top 10 dierentuinen 2014

Het Limburgse GaiaZoo in Kerkrade en Dierenrijk in Mierlo nemen de gedeelde tweede plaats in beslag. De Apenheul in Apeldoorn eindigt op de derde plaats. De complete top 10 ziet er als volgt uit.

1. Safaripark Beekse Bergen (Hilvarenbeek, NB) 9,0
8. Diergaarde Blijdorp (Rotterdam (Z-H) 7,7
9. Zoo Parc Overloon (Overloon, NB) 6,9
10. Dolfinarium (Harderwijk, GL) 6,4

Categorieën

De Zoover Awards geven erkenning aan de best gewaardeerde accommodaties en dagattracties op Zoover. De awards zijn publieksprijzen en worden vergeven aan de hand van de beoordelingen op de vergelijkingssite. Binnen de categorie dagattracties worden awards uitgereikt aan het beste attractiepark, de beste dierentuin, beste wellness en het beste museum van Nederland. Op Zoover worden naast accommodaties ook steeds meer bezienswaardigheden, attracties en activiteiten beoordeeld. Zoover reikt de awards voor beste attractiepark en dierentuin van Nederland voor de vierde keer uit.

Over Safaripark Beekse Bergen

Safaripark Beekse Bergen in Hilvarenbeek is hét grootste Afrikaanse wildlife park van Nederland. Bezoekers van het park komen tijdens een wandel-, auto-, boot- en bussafari oog in oog te staan met meer dan 1.250 dieren zoals leeuwen, olifanten, giraffen, neushoorns en apen.

Maak nu bij Zoover 2x kans op een vakantie in Frankrijk bij RCN Vakantieparken!

Uitgelichte berichten

Redactie