De perfecte combinatie van een weekendje weg en een spannend avontuur: dat is een minicruise. Vaak breng je de nacht aan boord door, terwijl je overdag uitstapt om een mooie plek te ontdekken. Een weekend op het water was nog nooit zo leuk!

Minicruise Norwegian Epic

Foto: Norwegian Epic

Weekendje wereldsteden met een minicruise

In een paar dagen Barcelona, Rome en Palma de Mallorca aandoen? Als je niet kunt kiezen welke mediterrane stad je wilt bezoeken, doet een minicruise the trick. Ondertussen verwerk je alle indrukken op je ligbed op het dek van bijvoorbeeld de Norwegian Epic, die je in vier of vijf dagen alle kanten van de Middellandse Zee laat zien.

Sandra op Zoover: ‘Geweldig schip met zeer veel faciliteiten en ontzettend vriendelijke bemanning. Het was onze eerste cruise en zal zeker niet de laatste zijn. Iedere ochtend wakker worden in een nieuwe omgeving en niet steeds te hoeven in- en uitpakken, heerlijk.’

Wildlife Minicruise

Wildlife Minicruise | Foto: DFDS Seaways

Wildlife minicruise voor het hele gezin

Varen op zee is al een ervaring​ op zich, tel daar wilde dieren spotten bij op en je hebt geen kind aan je kids. Bij de wildlife minicruise komen jullie alles te weten over het wilde leven in de Noordzee. ​​In de golven zoeken naar zeehonden, dolfijnen en zeevogels en als je geluk hebt misschien wel een echte bruinvis. Tijdens een minicruise slaap je bijvoorbeeld twee nachten op het Cruiseschip van DFDS Seaways, dat je op en neer naar Newcastle vaart.

Newcastle staat bekend als shopping capital van Noord-Engeland, maar ook aan cultuur geen gebrek. Bekijk de stad vanaf middeleeuws kasteel Castle Keep en spot de zeven bruggen van Newcastle tijdens een wandeling langs rivier de Tyne.

Minicruise dolfijnen spotten

Dolfijnen spotten | Foto: DFDS Seaways

Minicruise van Amsterdam naar Kopenhagen

Met twee zwembaden, relaxte ligbedden, een jacuzzi, kidsclub, spa, theater en zélfs een discotheek zul je je niet vervelen aan boord van Cruiseschip Zuiderdam. Maar het is natuurlijk óók de bedoeling dat je van boord gaat. In Kopenhagen om precies te zijn, want daar vaart dit schip met z’n driedaagse minicruises naartoe. Jan zegt over het schip: ‘Onze kamer was geweldig. Ik kan iedereen aanraden om een kamer met balkon te nemen. Hier heerlijk van ons ontbijt genoten met alleen het geluid van de zee op de achtergrond.’

minicruise kopenhagen

Kopenhagen | Foto: Pixabay

Voor nog meer (korte of lange) cruises kijk je op Zoover. Heb jij wel eens een cruise gemaakt? Laat dan ook je beoordeling achter in een review!

Uitgelichte berichten

Christine