Maastricht is de beste stedentrip van Nederland in 2012. Met een gemiddelde van 8,4 scoort Maastricht het hoogste gemiddelde cijfer en stoot hiermee Breda van de troon. Dit blijkt uit een analyse van ruim 15.000 beoordelingen op Zoover.

Zoover keek bij de selectie naar de aspecten uitgaansleven, cultuur, omgeving, sfeer, kwaliteit 1,2,3 sterren hotels en de kwaliteit van de 4 en 5 sterren hotels. Opvallend is dat Maastricht op geen van de aspecten het beste scoort maar gemiddeld wel als beste uit de bus komt.

Maastricht wordt in de beoordelingen omschreven als een fantastische, gezellige en heerlijke stad. Dirk uit Apeldoorn spreekt op Zoover zelfs van een on-Nederlandse stad: “Maastricht heeft een on-Nederlandse uitstraling. Een verzorgde stad met stijlvolle inwoners. Ik trof alleen maar vriendelijke mensen.” Alle beoordelingen over Maastricht

Beste steden in Nederland voor een stedentrip

1             Maastricht

8             Utrecht

9             Amersfoort

10           Den Haag

Amsterdam en Rotterdam niet in top 10 stedentrips

Amsterdam en Rotterdam vallen buiten de top 10. Belangrijkste reden hiervoor lijkt de kwaliteit van, met name, het 1, 2 en 3 sterren hotelsegment te zijn. Beide steden scoren hier een 6,6 op. Amsterdam vinden we terug op plaats 13 en Rotterdam op plaats 15 (als hekkensluiter). Amsterdam is wel de populairste bestemming, gevolgd door Den Haag.

Beste uitgaansleven in Breda, sfeer het beste in Den Bosch

De beste stedentrip van 2011 vinden we nu terug op plaats 7. Toch scoort Breda nog altijd het best op uitgaansleven. Met een gemiddelde van 8,8 blijft Breda Groningen en Utecht voor die beiden een 8,6 scoren. Maastricht vinden we terug op de vierde plaats met een 8,5. De sfeer in Den Bosch wordt als beste beoordeeld. Met een 9,0 blijft de Brabantse stad Maastricht (8,9) en Haarlem en Breda (beiden 8,8) voor.

Beste hotels

De beste 4 en 5 sterrenhotels komen we tegen in Den Haag. Gemiddeld krijgen deze een 8,3. De beste 1, 2 en 3 sterren accommodatie komen we tegen in Middelburg en Eindhoven.

Maak nu bij Zoover 2x kans op een vakantie in Frankrijk bij RCN Vakantieparken!

Uitgelichte berichten

Redacteur