De meivakantie nadert met rasse schreden en de lentekriebels vermenigvuldigen zich zo mogelijk nog sneller! Tijd dus voor een lastminute naar een zonnig eiland in Zuid-Europa. Kreta bijvoorbeeld. Dit extreem veelzijdige eiland heeft zowel voor je kids als voor jou veel vertier te bieden. Maak het jezelf gemakkelijk en boek een van de 5 kindvriendelijkste hotels van het eiland!

Water en zandplezier voor de kleintjes

waterpark kreta

Waterfans halen op Kreta hun hartje op. Een kidsvakantie is hier niet compleet zonder een dagje waterpark. Bij Chersonissos en Chania vind je drie spetterende waterparken! Watercity is het meest wilde waterpark van heel Europa. Er is keuze uit maar liefst 26 glijbanen. Kinderen zullen het er fantastisch vinden. Aqua Splash ligt in de bergen bij Chersonissos, is iets kleiner dan Watercity maar met 20 glijbanen nog altijd goed voor een dag goed spetteren. In het Limnoupolis Water Park bij Chania vind je de Lazy River voor de luilakken, de Crazy River voor de avonturiers en nog veel meer leuke waterattracties voor alles wat daar tussenin zit.

kretaKindvriendelijke stranden zijn er ook genoeg op het eiland. Bijna alle stranden aan de noordkust lopen langzaam af in zee waardoor kinderen veilig kunnen pootjebaden. De stranden in het zuiden van het eiland zijn over het algemeen wat rustiger: ook niet verkeerd met kleine kinderen.

IJsjes eten en pottenbakken

hoofstad kreta
Op een niet al te warme dag is de hoofdstad Heraklion een goede optie. Het oude stadscentrum bestaat uit sfeervolle, schaduwrijke steegjes en knusse pleintjes. Ideaal om een ijsje weg te smikkelen met de kleintjes. Op een paar kilometer ten zuiden van de stad kunnen je prinsjes en prinsesjes heerlijk ronddwalen door de enorme gangen van het Minoïsche paleis Knossos.

pottenbakken kreta
De bevolking van Kreta is dol op het bakken van potten. Neem een kijkje in de pottenbakkerij Anopoli (Yiannis). Hier kun je in het kleine fabriekje zien hoe deze oudgriekse ambacht nog altijd wordt uitgevoerd. Naast het toekijken kun je ook zelf aan de slag en een eigen potje maken. De allerkleinsten mogen iets kleien. Als het kunstwerk af is, gaat het de oven in en mag je het meenemen.

Top 5 kindvriendelijke hotels Kreta

Maak het jezelf vooral niet te lastig en kies voor een kindvriendelijk hotel op het eiland. We doken eens flink de Zooverstatistieken in en zie hier: vijf kindvriendelijke hotels op Kreta!

1. Bella Beach Hotel*****

Bella-Beach-Hotel
Op kindvriendelijkheid scoort dit hotel maar liefst een 9,5 bij 44 beoordelingen! Het algemene cijfers is een 8,8. Op zoover.nl stelt Cathy, die met haar partner en jonge kinderen in het hotel verbleef:  ‘Leuk hotel, vlak aan de zandstranden. Het personeel is hier vriendelijk en alles is er prima in orde, ook het eten.’

2. Eleni**

EleniEen 9,4 krijgen deze appartementen met 41 beoordelingen. Het algemene cijfer is een 8,5. Op Zoover vertelt een vakantieganger: ‘Elf jaar geleden kwamen we hier regelmatig en dit jaar zijn we terug gegaan, met kinderen. Zoals alle keren daarvoor hebben we een fantastische vakantie gehad. Nikos en Amalia ontvangen je als geen ander en het is altijd feest bij Eleni appartments. Onze kinderen waren vanaf de eerste dag fan en willen volgend jaar weer. Aanrader!!”

3. Appartement Nikolas Villas ****

Nikolas-Villas
Dit appartementencomplex scoort een mooie 8,9 voor kindvriendelijkheid en een 9,1 voor het hele pakket! Op Zoover zegt een enthousiasteling: ‘Een super geweldige vakantie gehad in Nicolas Villas in Chersonissos, Griekenland. Een mooi verzorgd appartementen complex waar Giorgos, Chantal en alle andere medewerkers er alles aan doen om jouw een geweldige vakantie te bezorgen. Dit is bij ons in ieder geval heel goed gelukt!!!’

4. Grand Holiday Resort ****

Grand-Holiday-Resort
Dit hotel scoort een 8,9 voor kindvriendelijkheid en een 8,6 op alle punten samen. Op Zoover zegt een vakantieganger: ‘We hebben hier een fijne vakantie gehad. Het personeel was erg aardig. Door de verschillende zwembaden had je niet het idee dat het erg druk is. Lekker relaxed overal. Kwalitatief erg goed eten in de à la carte restaurants. Keurig stoffen tafelkleden en servetten en kleine flesjes wijn bij het eten. De animatie was heel de dag druk met de kinderen, deden ze allemaal erg leuk, dank Cathy en Lisanne. De prijskwaliteit verhouding is goed. Echt een aanrader!’

5. Appartement Marino’s Beach ****

De-tuin-om-het-zwembad-heenVoor kindvriendelijkheid krijgen deze appartementen een 8,3 terwijl de algehele beoordeling op een 8,4 uit komt. Op zoover.nl vertelt een enthousiaste moeder van jonge kinderen: ‘Wij hebben een fantastische vakantie gehad, 2 weken lang we waren met ons zoontje van 11 weken oud in Marinos Beach. Kinderbedje stond klaar. De eigenaresse was zeer lief. Ruim tweekamer appartement. Zeer zeer zeer vriendelijke eigenaar met zijn vrouw. Personeel ook erg behulpzaam. Strand is ook erg lekker, wel schoentjes aan als je de zee in gaat. Parasol en bedje te huur voor 6 euro op het strand. In de tuin is het gratis. Wij gaan volgend jaar weer!!!’

Bekijk alle accommodaties op Kreta >>

Uitgelichte berichten