In beeld: mooiste vakantiefoto’s uit de Rhône-Alpes

Redactie - 19 maart 2017

In beeld: mooiste vakantiefoto’s uit de Rhône-Alpes

Redactie - 19 maart 2017

Van bizar blauwe bergmeren en perfect ingerichte hotelkamers tot spectaculaire uitzichtpunten: dagelijks uploaden jullie talloze foto’s via Zoover.nl. Zo ook Eef Webers, die een indrukwekkende collectie bij elkaar verzamelde. Zó indrukwekkend, dat wij nieuwsgierig werden. Tijd voor een gesprek over zijn mooiste beelden uit de Rhône-Alpes!

Mooiste Vakantiefoto's uit de Rhone-Alps - Eef_Webers 14 augustus 2014

Foto: Eef_Webers 14 augustus 2014

‘Ik attendeer anderen graag op al het moois in de Alpen!’

Eef Webers deelt elk jaar weer de mooiste foto’s uit het gebied rondom het meer van Annecy. Want, zo zegt hij: ‘Ik attendeer gelijkgestemden graag op al dit moois. Misschien kan ik ze motiveren om ook op te gaan in de weidse pracht van de Alpen.

Waarom zien we juist de Alpen zo vaak terug in zijn foto’s? ‘Toen we er zo’n twaalf jaar geleden voor het eerst een tussenstop maakten, beseften mijn vrouw en ik al snel: deze plek heeft alles wat een vakantiebestemming in huis moet hebben! Een prachtig uitzicht op (besneeuwde) bergtoppen, volop wandel- en zwemmogelijkheden: allemaal op één plek.’ En waarom zou je een andere bestemming kiezen als je de ultieme vakantieplek hebt gevonden?!

‘We selecteren bezienswaardigheden door lokale ansichtkaarten te bekijken’

Hoe de vakantieliefhebber aan al die fotogenieke locaties komt? Heel simpel: ‘We selecteren bezienswaardigheden door op lokale ansichtkaarten te kijken. Zo hebben we al veel moois ontdekt.’ Inmiddels heeft hij een aardige collectie ansichtkaart-foto’s aangelegd. Van het uitzicht vanaf de La Tournette in de Col de la Forclaz (‘Onvergetelijk mooi‘) en de straatjes van Annecy (‘Trek hier zeker een halve dag voor uit‘), bijvoorbeeld. Ook het spectaculaire uitzicht vanaf de top van de berg de La Sambuy Doussard legde hij vast: ‘Bij helder weer lijkt alles zo vlakbij, maar zie je tegelijkertijd de overweldigende weidsheid van de Alpen.’

[article href=”http://www.zoover.nl/blog/?p=68894″]

Favoriete vakantiefoto: uitzicht vanaf de camping

Van de vele beelden die Eef door de jaren heen uploadde, wat is dan zijn persoonlijke favoriet? ‘De foto met het uitzicht vanaf Camping International du lac Bleu in Doussard (Haute Savoie). We verblijven al sinds 2006 op deze mooie familiecamping en hebben er onze vaste plek‘, vertelt hij. Eef en zijn vrouw zijn duidelijk niet de enige die enthousiast worden van de camping. Met meer dan 200 reviews krijgt de camping van jullie een 8,5.

Deel ook jouw mooiste vakantiefoto’s bij jouw review en tip anderen over alle mooie plekjes die je onderweg tegenkomt!